Ja Cosh,stukje voor stukje en beetje bij beetje kom ik er wel[hoop ik]

En hondjes kunnen inderdaad duur zijn.
Zo'n 1,5 jaar geleden,ietsje langer werd mijn Max erg ziek,ik had m toen net een half jaar[hij kwam uit het asiel]
Zn vorige eigenaar had m gedumpt,zo uit de auto en zo had hij van tevoren nog meer meegemaakt met die eigenaar wat ik hier maar niet allemaal zal neerzetten

In ieder geval,op een gegeven moment had ik m dus een half jaar[het is nu trouwens echt een schatje]en was ik tv aan het kijken.
Max verdween op een gegeven moment in de keuken en nadat hij na een poosje niks meer van zich had laten zien of horen[was niks voor hem,want slapen doet hij altijd in de woonkamer langs de bank in de mand]ging ik maar eens kijken.
Ik schrok toen behoorlijk,want Max lag helemaal plat te trillen in een hoekje.
Ik met spoed naar de dichtsbijzijnde DA,het was ook inmiddels al erg laat,zei die tegen mij doodleuk dat hij dacht dat het een hersenbloeding was en dat als de situatie niet binnen 48 uur veranderde ik hem in moest laten slapen.
Maar Max was behalve dat hij niet meer liep heel alert,dus ik voor een second opinion.Deze DA kon ook niet veel doen.
Uiteindelijk het adres van iemand gekregen van een dierenkliniek in Brabant,dus daarheen.
Foto's gemaakt,scheen dat er iets versprongen was in zijn nek en het zag er slecht uit.DA gaf Max 30% overlevingskans en zei dat als ik echt alles gedaan wou hebben wat ik kon,dat ik dan naar de dierenkliniek in Gent moest gaan.
Maar dat ik me dan wel moest voorbereiden,dat als zij hem ook niet konden helpen dat ik dan voor het belang van Max moest kiezen...
Ik moet zeggen het is toen echt een hectische tijd geweest,verschrikkelijk.
Maar goed,ik naar Gent,daar werd hij geopereerd,ben de hele dag daar geweest,want wilde er zijn als Max bijkwam.
Daarna heb ik hem nog even gezien en toen was het afwachten,de operatie was goed gegaan en het was afwachten of hij weer ging lopen of niet.
Na 4 weken in de kliniek en 4 weken revalidatie en hem 4 weken met de hand eten en drinken te hebben gegeven begon hij godzijdank langzaamaan te lopen,precies met Kerst.
Het was echt een hele armoedzaaige kerst,geen kerstdiner helemaal niks met al die rekeningen,maar dat Max ging staan toen maakte alles goed,dat was mijn mooiste kerstcadeautje ooit.
En inmiddels rent en loopt hij weer als de beste en ravot hij weer met mijn andere bulletje

Maar inderdaad,dat heeft mij toen een flinke smak geld gekost,vandaar dat ik nu ook een potje heb voor onverwachte DA kosten,laat ik hopen dat het niet nodig is,maar je weet maar nooit...
En mocht er zo'n moment komen wil je toch de beste zorg aan je geliefde huisdier aan kunnen bieden,zodat het hopelijk beter wordt