Ik heb op het moment drie koppels catharina's opgehokt zitten in broedkooien. Wilde eerst in de voliere kweken, maar dit mocht na twee jaar nog steeds geen resultaat leveren en heb dus nu ook besloten om toch maar in broedkooien te gaan kweken.
1e koppel wil nog niks doen de pop die van vorig jaar is heeft wel interesse in de broedblok en zit er regelmatig in maar de man dus niet (deze heb ik overgenomen van iemand die hem als huisdier heeft gehad) ik ben dus nu ook bang dat de man toch te tam is om tot broeden over te gaan wat ik erg jammer vind.
2e koppel is een donkerzeegroene man met een mauve pop deze hebben momenteel 5 eieren gelegd en ik vermoed dat er nog meer onderweg is omdat de buik nog steeds dik is. Ze zit er nu wel vast op te broeden dus ik ben benieuwd wat de resultaten zijn.
3e koppel is een donkergroene man met een donkerzeegroene pop alleen ik betwijfel dus nu sterk of de pop wel een pop is. Volgens mij zijn het twee mannen ook omdat ze voor de rest niks doen enzo.
Ik heb voor de rest nog grasparkieten in de voliere zitten, maar daar kweek ik voor de zomer nog niet mee ga daarmee pas in augustus beginnen en hopen dat ik net op tijd ben voor het tt seizoen aangezien de australische grasparkieten vanaf dit jaar mee mogen draaien op tt's

groetjes cinnemon