Auteur Topic: Waarschijnlijk m'n eerste kweek met mijn catharina's  (gelezen 2254 keer)

Dilemmy

• Gast
Waarschijnlijk m'n eerste kweek met mijn catharina's
« Gepost op: juni 30, 2007, 23:20:16 pm »
Ik heb op het moment drie koppels catharina's opgehokt zitten in broedkooien. Wilde eerst in de voliere kweken, maar dit mocht na twee jaar nog steeds geen resultaat leveren en heb dus nu ook besloten om toch maar in broedkooien te gaan kweken.

1e koppel wil nog niks doen de pop die van vorig jaar is heeft wel interesse in de broedblok en zit er regelmatig in maar de man dus niet (deze heb ik overgenomen van iemand die hem als huisdier heeft gehad) ik ben dus nu ook bang dat de man toch te tam is om tot broeden over te gaan wat ik erg jammer vind.

2e koppel is een donkerzeegroene man met een mauve pop deze hebben momenteel 5 eieren gelegd en ik vermoed dat er nog meer onderweg is omdat de buik nog steeds dik is. Ze zit er nu wel vast op te broeden dus ik ben benieuwd wat de resultaten zijn.

3e koppel is een donkergroene man met een donkerzeegroene pop alleen ik betwijfel dus nu sterk of de pop wel een pop is. Volgens mij zijn het twee mannen ook omdat ze voor de rest niks doen enzo.

Ik heb voor de rest nog grasparkieten in de voliere zitten, maar daar kweek ik voor de zomer nog niet mee ga daarmee pas in augustus beginnen en hopen dat ik net op tijd ben voor het tt seizoen aangezien de australische grasparkieten vanaf dit jaar mee mogen draaien op tt's  :thumsup:

groetjes cinnemon

ede

• Gast
Re: Waarschijnlijk m'n eerste kweek met mijn catharina's
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2007, 23:32:21 pm »
Hopen op veel jonkies!  :thumsup:

Dilemmy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 01, 2007, 12:21:01 pm »
Daar hoop ik zeker op.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: juli 02, 2007, 12:27:52 pm »
Succes! ;)

Dilemmy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2007, 17:29:58 pm »
Hier weer een update...

Van de 5 eieren is er sowieso 1 niet van bevrucht wat ik erg jammer vind. Je kan wel zien dat er een vruchtje in heeft gezeten, maar deze is waarschijnlijk vroegtijdig afgestorven. De andere vier zijn ook wat donkerder van kleur, maar de batterijen van mijn schouwlamp zijn leeg dus ik kan niet met zekerheid zeggen of ze bevrucht zijn ja of nee; dus deze heb ik gewoon lekker laten liggen.

Nou heb ik een vraag. Ik heb een ontzettende muizen probleem. Ze zitten op de broedblokken in de broedkooien en er ligt urine en stront op de blokken. Ik heb wel muizenvallen staan en ik vang ook iedere keer een muis, maar is er een andere manier naast gif om ervan af te komen??? Ik gebruik liever geen gif omdat ze deze mee kunnen nemen de broedkooien in en dat is waarschijnlijk veel gevaarlijker dan hun ontlasting. Als iemand hier een alternatief voor heeft hoor ik dat erg graag.

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #5 Gepost op: juli 12, 2007, 17:47:32 pm »
Zorg dan wel dat ze niet bij het voer kunnen, zowel ophangen voor de vogels en voeropslag in afgesloten emmers ofzo.
Muizen kunnen voor ziekte onder je vogels zorgen
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2007, 18:23:54 pm door broto »

Dilemmy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 12, 2007, 19:46:18 pm »
De voerton staat in de schuur en die is van ijzer daar kunnen ze sowieso niet in. En het eivoer staat bij mij binnen. Dus bij mijn broedkooien staat in principe niks van voer en het voer van de vogels verschoon ik iedere dag.

Maar de muizen blijven komen wat ik ook probeer.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2007, 19:58:46 pm »
Maar de muizen blijven komen wat ik ook probeer.

een kat in huis halen  ;)

Dilemmy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2007, 21:49:20 pm »
heb ik wel alleen ze kan dan ook bij mijn vogels; ze doet niks als ik erbij ben, maar vertrouw het niet als ik er niet bij ben. Maar het had natuurlijk wel een oplossing kunnen zijn natuurlijk.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2007, 22:35:02 pm »
jammer hé

en idd nooit de kat volledig vertrouwen met vogels in de buurt

Dilemmy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 13, 2007, 20:00:29 pm »
Hier een update....

Bij mijn blauwe koppel is vandaag het eerste jonkie geboren en het ziet ernaar uit dat er nog twee eieren uit moeten komen. Dus ik ben nu echt super super blij.
Dit is namelijk het allereerste jonkie dat bij mij geboren word.

Dilemmy

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 15, 2007, 16:38:27 pm »
Hoera het tweede jonkie is vandaag geboren woohoo. De eerste groeit trouwens ook goed en is al veel meer actief dan gisteren.
Ze zijn zo lief als ze net geboren zijn. Ben benieuwd welke blauw kleur ze gaan krijgen, maar dat zal ik over een aantal weekjes al goed moeten kunnen zien.

Annie

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 15, 2007, 17:49:33 pm »
Gefeliciteerd met de kleintjes!  :-*

Dilemmy

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 20, 2007, 20:02:05 pm »
Hier weer een update....

Helaas bleek het jonkie die afgelopen zondag geboren was niet helemaal goed te zijn en is helaas de volgende dag al overleden. Afgelopen dinsdag is het laatste eitje uitgekomen, en dit jonkie vond ik ook erg levendig vergeleken met het jonkie dat helaas het niet gered heeft. Ze groeien ook erg goed de oudste is nu een week oud en dat kun je ook zien aan de grote terwijl de jongste zeker niet achterblijft. Beide ouders voeren ook erg goed.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: juli 20, 2007, 21:16:47 pm »
Mooi zo!! :thumsup: