Hallo,
Onze Gizmo is ondertussen bijna 12 weken oud. Hij zit mooi in de pluimen, is actief en begint al toontjes na te fluiten. Het gaat er dus erg goed mee.
Toch hebben we een probleempje : mijnheer is namelijk heel erg kieskeurig wat zijn eten betreft.
's morgens krijgt hij fruit in kleine blokjes gemengd met eivoer en fruitpaté. Als we hier appel onder mengen eet hij braaf zijn appel op. Eender welk ander fruit gunt hij geen blik waardig. Hij proeft, schudt met zijn hoofd en gaat weg. Ook het eivoer en de fruitpaté raakt hij niet aan.
Overdag bieden we hem pellets (Harrisons) aan. Ook deze eet hij niet, hooguit verkruimelt hij ze een beetje.
's avonds rond 5 uur krijgt hij een bakje zadenmengeling (Versele Laga) en daar is hij werkelijk verzot op! Hij kan rustig meer dan een halfuur aan één stuk door eten. Rond 10 uur krijgt hij nog ongeveer 50CC papvoeding (hij lijkt dan wel uitgehongerd)
Dit alles op aanraden van de kweker.
Onze vraag nu : hoe krijgen we hem aan de pellets en het andere fruit?
Kunnen we de avondvoeding al afbouwen ook al eet hij totaal geen pellets?
Hij is ongeveer 30 gram afgevallen bij het afbouwen van de papvoedingen maar ik veronderstel dat dit normaal is?
Alle nuttige tips en tricks zijn welkom!
zogauw ik nog eens meer tijd heb zal ik nog eens

maken en posten
groetjes
Kyra