Auteur Topic: kieskeurige jonge grijze roodstaart  (gelezen 10037 keer)

kyra/destiny

• Gast
Re: kieskeurige jonge grijze roodstaart
« Reactie #75 Gepost op: juli 18, 2007, 18:13:48 pm »
ja
Kan je die gewoon kopen overal?  Of hoe kom ik eraan?

ik geef hem vanavond weer 8 scenics, 8 nutribirds en 8 harrisons en daar een eetlepel zaad over, zal me benieuwen of hij zich weer laat tricken!

In elk geval krijgt hij vanavond zijn laatste papvoeding  15 cc of zo minder dan dat vind ik echt niet de moeite om nog te geven, en hij KAN eten dat heeft hij bewezen!

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #76 Gepost op: juli 18, 2007, 18:45:03 pm »
Prima dat het zo goed gaat bij jou  :a036: nu stug volhouden

gr jeannette

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #77 Gepost op: juli 18, 2007, 19:07:21 pm »
ja
Kan je die gewoon kopen overal?  Of hoe kom ik eraan?

zoek je ff op het forum,onder scenicpellets;daar vind je meer uitleg

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=24697.0

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=26466.0

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: juli 18, 2007, 19:11:17 pm »
Hij is echt ongelooflijk!!!

Zie ik net door het keukenraam dat hij voor zijn bakje zit met een scenic pellet in zijn bek.  Blijf even staan kijken of hij die ook opeet en wat denk je?......  zogauw hij me ziet staan laat hij de pellet vallen om zielig te kunnen "pwieten"   ;D

maar ik weet nu dat hij helemaal niet zielig is ..... :)

TWEETY

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: juli 18, 2007, 19:44:12 pm »

Zie ik net door het keukenraam dat hij voor zijn bakje zit met een scenic pellet in zijn bek.  Blijf even staan kijken of hij die ook opeet en wat denk je?......  zogauw hij me ziet staan laat hij de pellet vallen om zielig te kunnen "pwieten"   ;D

maar ik weet nu dat hij helemaal niet zielig is ..... :)

;D ;D  kleine manipulator

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: juli 18, 2007, 20:28:34 pm »
heb hem net zijn zaadjes/pelletmengeling gegeven!  Hij viel echt aan als een gek! dus honger heeft hij zeker!
Koppige ezel!!!!
Hij heeft 1 eetlepeltje zaadjes en de rest zijn dus pellets!  Mijn kop is harder als die van hem :p

ede

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: juli 18, 2007, 20:33:25 pm »

Zie ik net door het keukenraam dat hij voor zijn bakje zit met een scenic pellet in zijn bek.  Blijf even staan kijken of hij die ook opeet en wat denk je?......  zogauw hij me ziet staan laat hij de pellet vallen om zielig te kunnen "pwieten"   ;D
:) Ohhh erg zijn ze he?
Kun je zien...

Je hebt het goed gedaan!  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #82 Gepost op: juli 19, 2007, 09:53:59 am »
Jaja, duidelijk he, hoe slim ze zijn... :)

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: juli 20, 2007, 10:27:40 am »
Vandaag geen enkele pellet aangeraakt :s  ook al heeft gij gisteren geen pap meer gekregen!

Ik heb nu het advies gevolgd om een aantal pellets te laten weken in beetje sinaasappelsap en heb ze verkruimeld, ben benieuwd of dit wel in de smaak gaat vallen.

Honger heeft hij heel duidelijk wel want van het ogenblik dat ik met zijn etensbakjes aan de slag ga (afwassen, proper water enz) vliegt hij naar me toe om te kijken wat erin zit

het zal me benieuwen

ede

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: juli 20, 2007, 10:39:17 am »
Hoe moeilijk het ook is maar probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Ik bedoel ga niet van alles proberen. Anders kan hij dat gaan zien als aandacht krijgen voor het niet eten.
Hoe meer jij je druk maak, hoe meer hij ziet dat jij er mee zit dat hij niet eet. Onderschat dat niet. ;)

Hij heeft immers gegeten dus hij weet wat er in zijn bakje ligt. Vanaf nu is het zijn probleem. Hij is nu weer bezig om jou zo ver te krijgen dat je em geeft wat hij wil.

Aangezien jij nu weet dat je een hele slimme gaai hebt  ;) , ben jij em weer wat stappen voor!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #85 Gepost op: juli 22, 2007, 23:39:06 pm »
en hoe gaat het nu 2 dagen later ??

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: juli 24, 2007, 21:09:58 pm »
Ik probeer nu met ook geweekte pellets aan te bieden hem de smaak van de pellets te laten proeven en dat schijnt te lukken!

Ook laat ik ze proeven wanneer ik savonds met hem aan het knuffelen ben.  Ik laat merken dat ik ze heel erg lekker vind en dan komt hij wel eens een stukje "stelen" tussen mijn lippen vandaan.  Maar spontaan pellets eten die in zijn bakje zitten??? vergeet het maar!!!

Ik houd zijn gewicht goed in de gaten : hij schijnt niet echt aan gewicht te verliezen (375 tot 380 gr) en dat schijnt vrij stabiel te zijn.  Hij is dus ongeveer 40 tot 50 gram verloren maar dat zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat hij wel erg veel vliegt en heel erg actief is

Zaterdag wordt mijnheer gewiekt! Ben benieuwd hoe hij daarop gaat reageren!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #87 Gepost op: juli 24, 2007, 22:59:35 pm »
nu als ze wat beginnen rondvliegen neemt het gewicht wel wat af ndaar zou ik niet zo ongerust in zijn

ik heb hier op het forum geleerd,zolang het niet 10% van het lichaamsgewicht is ,het niet zo erg is

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: juli 25, 2007, 19:52:25 pm »
Ok ik heb hem aan het eten gekregen maar ik vrees wel dat het niet de juiste manier is    :-[

al enkele dagen week ik enkele pellets maar mijnheer weigert zelfs maar te proeven.  Toen herinnerde ik me dat Vivke zei : tussen je lippen nemen en heel enthousiast doen alsof het lekker is.  Ik dat geprobeerd en ja hoor!!!!
Na enkele pogingen op die manier heb ik hem met de hand gevoerd en genieten dat hij deed!  (ik eigenlijk ook hoor  :) )

Uiteindelijk heeft hij op mijn schoot uit zijn bakje gegeten....

Ik hoop dat het zo verder gaat en dat hij uiteindelijk zelf in zijn bakje gaat eten in zijn kooi en dan vrijwillig overgaat op de niet-geweekte versie!  Ik vrees wel dat ik hem een beetje heel erg aan het verwennen ben   :-[  maar het is dan ook zo een lieverdje he!!!!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #89 Gepost op: juli 25, 2007, 20:48:22 pm »
Ik vrees wel dat ik hem een beetje heel erg aan het verwennen ben   :-[  maar het is dan ook zo een lieverdje he!!!!

Dat zegt alles al he? :)