Hoi allemaal, omdat papegaaien niet onder de CITES (

) vallen hebben wij nu juist gehoord dat alleen een gezondheidsverklaring voldoende is.
Of dit afgenomen moet worden door een warenautoriteit of een eigen DA is nog de vraag! Stom dat ik dit nu niet meteen gevraagd heb!
Ik had ze notabene aan de telefoon voor de beide paarden! Want die verhuizen natuurlijk ook.....
Ik weet wel dat zo'n gezondheidsverklaring maar 10 dagen geldig is... afgenomen door een warenautoriteit.
Het is door België, Frankrijk, Spanje en dan Portugal zelf... Hoop landen ja!
Inmiddels hebben we 2 heel grote (te grote) transportkooien gekocht en van de week hebben ze al heerlijk buiten zitten schelden op 'allemaal Pietjes!!'
Nog een vraag, lekker off topic hier. De dame, Charlie, heeft wat een droge huid vinden wij. Zit behoorlijk donsjes uit te trekken.
Zodra ze in bad geweest is helpt dat kennelijk en doet ze het 1 dag niet. Daarna is het weer raak.
Nu las ik ergens op jullie forum dat je een dieetolie kunt toevoegen en dat lijkt mij wel een logische oplossing.
Maar geen zonnebloemolie of zo?? Wie weet wat voor olie je goed kan gebruiken?
Ze krijgt trouwens wel weer extra Vitamino door het water...
Tsja... de een (VR)eet alle fruit en de anders zit het te bekijken of het niet vergiftigd is.....

De veel fruit uit, en ei, en kaas, en yoghurt etc.etc. ziet er perfect uit maar die andere is gewoon ietwat plukkerig. Nou ja, niet kaalgeplukt of zo... maar de veren gewoon niet mooi aansluitend en glad.
Wie weet raad? ontwormen gebeurd 2 x per jaar en er is beslist geen ongediertje. Ontlasting is ook goed.
Thanks!