Auteur Topic: Emigreren met 2 grijsjes  (gelezen 5395 keer)

wil

• Gast
Re: Emigreren met 2 grijsjes
« Reactie #15 Gepost op: juli 08, 2007, 12:27:37 pm »
Klinkt allemaal geweldig leuk! Mooi avontuur gaan jullie tegenmoet!
De zonparkieten vallen volgens mij inderdaad onder de aratinga's, als je vrij woont zijn dat prachtige vogels! Maar ze kunnen een behoorlijke keel opzetten dus voor in huis is het maar de vraag of ze daarvoor geschikt zijn. Ik vindt ze ook prachtig maar niet in huis, helaas kan bij ons ook niet buitenshuis omdat ik nogal veel dicht-bij-buren heb.

Ja, klinkt ook allemaal geweldig he? En Portugal is zo mooi! En er zijn heel veel papegaaien.....
Ja, ik dacht ook dat de zonparkieten onder de Aratinga's vielen. Nee, niet voor in huis ;-)) Ik heb er eens 1 te logeren gehad van vrienden. Joky. Heel lief beestje maar wel 'verlatingsangst'.
Zodra je de kamer uitliep begon ie te schreeuwen. Ik denk dat dit een troepenvogel is en dat je niet 1 moet houden maar meerdere in een voliere. Joky sliep trouwens hangend aan zijn tralies... en dan hing daar een klein handdoekje... daar sliep ie onder. Allerschattigst!

Haha... nou, voor dichtbij-buren zou je ook geen grijze roodstaarten moeten hebben. Hihi.... deze schreeuwen niet hoor, eigenlijk nooit. Maar je wilt niet weten wat ze allemaal tegen elkaar zeggen. En iedere passant wordt begroet met HOI!! Haaaaaaallloooooo..... of het bekende fluitje.....

;-))

ede

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 08, 2007, 12:36:35 pm »
 ;D  ;D

Tja en die portugezen gaan dat natuurlijk niet verstaan ;)  :P
(behalve het fluitje.. dat kunnen ze daar allemaal wel  ::)    ;D )

wil

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 09, 2007, 02:39:31 am »
Jawel hoor.... 1 van de 2 telt vrij regelmatig tot 10 in het portugees.... De andere, Jacco, vind UM (1) zo'n mooi woord dat ie dat weken heeft volgehouden.
Tot z'n harde schijfje kennelijk volzat en toen kwam dois (2).... daar issie blijven steken. Charlie vind het prachtig als de levend Portugees CD op staat....
En i.p.v. Quattro (vier) zegt zij: quarterover.... jaja... heeeeeel mooi woord hoor!
Jacco vraagt heel vriendelijk: com esta?? (hoe gaat het met je?) waarop wij dan altijd zeggen: Beng! (goed)....
En als ze de woorden nog niet goed kennen.... dan rijg je alle woorden aaneen en klutst een beetje... klinkt hardstikke interessant.
Het probleem is alleen dat niet allen de Portugezen, maar ook wij er geen klap meer van verstaan  ::)

ede

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 09, 2007, 06:51:48 am »
 ;D  ;D

Wat grappig. Leuk zeg dat ze wat portugees kunnen!

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #19 Gepost op: juli 09, 2007, 12:35:31 pm »
Geweldig zo'n meerdere talen gaai!  ;D
Ik heb ooit eens gelezen (weet niet meer of dat op dit forum was) over een gaai die overgenomen was van een turks gezin.
De gaai sprak nog steeds na een hele tijd turkse woorden maar de nieuwe eigenaar (nederlanders) hadden geen idee wat de woorden betekenden en dacht dat het gewoon onverstaanbaar gebrabbel was. Iedere keer als dit gezin bezoek kreeg van een turkse mevrouw uit de straat dan begon de gaai juist die turkse woorden te gebruiken, waarschijnlijk herkende hij toch de nationaliteit en het accent. De turkse mevrouw moest iedere keer lachen als de gaai in het turks sprak (de eigenaar dachten er de eerste keren niet bij na dat het turkse woorden waren/konden zijn, tot op een keer de gaai weer wat zij en de turkse mevrouw heel erg hard moest lachen. Bleek dat de gaai behoorlijk in het turks vloekte en daar ook nog eens zoiets als hou je kop er achteraan riep. Ik zal het hele verhaal niet zuiver hebben maar ik moest zo lachen toen ik dit ooit eens gelezen heb ik ben het nooit vergeten. Misschien zit de oorspronkelijke eigenaar van dit gaaitje wel op dit forum en kan hij het hele verhaal nog mooier vertellen  ;)

Maar euh ook met mijn dicht-bij buren heb ik een grijsje, en nog 25 kromsnaveltjes...(grasjes valkjes en dwergpapegaaitjes, dus mijn buren moeten al aardig wat van met tolereren  :) )

ede

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juli 09, 2007, 12:38:46 pm »
 ;D
Ja dat verhaal ken ik ook.  ;D Volgens mij komt tie van Parkieten-land af!  :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: juli 09, 2007, 18:07:40 pm »
Ja, wat een toeval, want die gaai is van Ann, die ook volop bezig is met emigreren naar Portugal... ;D

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: juli 09, 2007, 19:18:48 pm »
Ja, wat een toeval, want die gaai is van Ann, die ook volop bezig is met emigreren naar Portugal... ;D

:o Nou zeg dat is een toeval zeg...  :)

ede

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juli 09, 2007, 19:42:53 pm »
Jaaaaaaa je hebt gelijk. Ik dacht ook al gelijk Ann. Maar toen dacht ik dat zij dat grijsje met die pootjes had. En toen dacht ik: ik vergis me volgens mij.

Dus toch!  :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: juli 09, 2007, 19:45:37 pm »
Ja, ze heeft dat grijsje, maar ook nog twee amazones (Lora en Pedro) en één van die twee deed dat!! :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #25 Gepost op: juli 09, 2007, 20:56:00 pm »
Ow ja dat verhaal van dat grijsje met die pootjes was ook al zo'n aangrijpend verhaal. Maar het was dus een amazone die turks sprak  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: juli 09, 2007, 22:06:43 pm »
Ja! :a036:

ecobird

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juli 10, 2007, 00:19:36 am »
oficieel zal je het bij het ministerie moeten melden dan komt 24 uur voor vertrek een dierearts bij je langs en krijg je eengezontheids certifikaat voor transport wat 24 uur geldig is let op vooral fransen zijn lastig

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: juli 10, 2007, 00:41:48 am »
Arie, dat vind ik nou super, dat je hier op reageert en niet alleen op topics over Ecobird!! (tenminste, ik neem aan dat je Arie bent, want ik herken je schrijfstijl!!). En dit meen ik echt!! Dank je!! ;)

wil

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juli 22, 2007, 17:06:47 pm »
Hoi allemaal, omdat papegaaien niet onder de CITES (???) vallen hebben wij nu juist gehoord dat alleen een gezondheidsverklaring voldoende is.
Of dit afgenomen moet worden door een warenautoriteit of een eigen DA is nog de vraag! Stom dat ik dit nu niet meteen gevraagd heb!
Ik had ze notabene aan de telefoon voor de beide paarden! Want die verhuizen natuurlijk ook.....
Ik weet wel dat zo'n gezondheidsverklaring maar 10 dagen geldig is... afgenomen door een warenautoriteit.

Het is door België, Frankrijk, Spanje en dan Portugal zelf... Hoop landen ja!
Inmiddels hebben we 2 heel grote (te grote) transportkooien gekocht en van de week hebben ze al heerlijk buiten zitten schelden op 'allemaal Pietjes!!'

Nog een vraag, lekker off topic hier. De dame, Charlie, heeft wat een droge huid vinden wij. Zit behoorlijk donsjes uit te trekken.
Zodra ze in bad geweest is helpt dat kennelijk en doet ze het 1 dag niet. Daarna is het weer raak.
Nu las ik ergens op jullie forum dat je een dieetolie kunt toevoegen en dat lijkt mij wel een logische oplossing.
Maar geen zonnebloemolie of zo?? Wie weet wat voor olie je goed kan gebruiken?
Ze krijgt trouwens wel weer extra Vitamino door het water...

Tsja... de een (VR)eet alle fruit en de anders zit het te bekijken of het niet vergiftigd is.....  ???
De veel fruit uit, en ei, en kaas, en yoghurt etc.etc. ziet er perfect uit maar die andere is gewoon ietwat plukkerig. Nou ja, niet kaalgeplukt of zo... maar de veren gewoon niet mooi aansluitend en glad.

Wie weet raad? ontwormen gebeurd 2 x per jaar en er is beslist geen ongediertje. Ontlasting is ook goed.

Thanks!