Vogeljungle zaad is een erg goede keus. Het is namelijk de enige zaad leverancier die een garantie geeft op de versheid van de zaden.
Maagkiezel zijn de meningen over verdeeld. De één zegt wel geven, de ander niet. Ik zou het als ik jou was niet geven, omdat je ze op een zaden dieet zet.
Grid is iets anders als maagkiezel. Maagkiezel is een grovere korrel als grid. Je geeft ze kiezel en of grid, omdat de vogel zijn maag bijna niet hoeft te malen, als deze op een pellet dieet zit. Pellets zijn namelijk al vermalen. Daarom mengen wij de pellets ook altijd nog met zaden. De vogel vindt de zaden lekker, het houdt ze bezig (ze moeten de schil eraf pellen) en het is goed voor de maag en de rest van de spijsvertering.
Als ik jou was zou ik je vogel wel 1x in de week een beetje grid geven, omdat dit geen kwaad kan en het alleen maar bevordelijk kan werken voor de spijsvertering van je vogel.
Wat de extra kalk voor je grijsje betreft. Hier zijn voedingssupplementen voor te krijgen bij de betere dierenspeciaalzaken. Pas alleen op met de dosering, aangezien deze nergens wordt aangegeven op de verpakkingen.
Gelukkig zit Diesel weer wat lekkerder in zijn vel zeg

Groeten Jarno