Bij mijn Coco is het overzetten altijd een probleem.
Ik moet em altijd uithongeren totdat hij gaat eten. Eerst kreeg hij Nutribird. vanwege de vieze ontlasting heb ik em omgezet naar Eco-bird.
Dat ging vrij snel kan ik me herinneren. Maar toen ik em over wilde zetten op Harrisons kwamen de problemen. Hij wilde het echt niet.
Op een gegeven moment zat ik met em televisie te kijken en heb ik net gedaan alsof ik de harrisons aan het eten was. Terwijl ik geen aandacht aan hem bestede. Hij zat op mn arm en telkens wilde hij hebben wat ik op at. (de harrisons dus) en ik een aantal keer geirriteerd gezegd: Coco niet doen. (hihi

) en dan van em weg houden enzo (gemeen he?

)
En uiteindelijk 'gaf ik toe' en kreeg hij ook een Harrisons en sindsdien eet hij het gewoon!
Maar zou ik em weer ergens anders op overzetten dan zou ik weer een probleem hebben.
Kaya kreeg pure zonnebloempitten. Maar had af en toe wel es een nutribird pellet gehad. Dus was het voor mij logisch om em eerst op nutribird te zetten terwijl coco toen eco-bird at. Dat was ook een hele strijd met Kaya. Die moest ook eerst flink honger hebben. Uiteindelijk voor elkaar gekregen dat hij Nutribird at. Toen ik em ook Harrisons ging geven ging het eigenlijk heel makkelijk. Hij at het na 1 dagje. Maar Kaya is niet zo moeilijk!
Dat is mijn ervaring met eigenwijze grijsjes!