Hallo allemaal !!
Ik ben Irma en ik en mijn vriend hebben plannen om 2 leuke vogels te halen om bij ons te komen wonen. Alleen overspoeld door informatie begin ik de draad een beetje kwijt te raken en nu wil ik aan jullie vogelkenners vragen of jullie mij wat meer kunnen vertellen.
In 1e instantie is mij verteld dat een rose kaketoe een heel erg leuke vogel is om in huis te hebben. Wij zijn verleden week 3 uur in de aanwezigheid van 2 kleine rose kakatoe's geweest en ik vind het geweldige vogels. Nu is mijn vriend gevallen voor de Alexanderparkiet, maar aangezien deze 2 nog aan de pap zaten waren ze ook niet heel erg actief en heb ook geen idee hoe deze vogel zich gedraagd. De mevrouw van de papegaaienspeciaalzaak vertelde ons dat dit ook heeel erg leuke beesten zijn, knuffelerig en niet veel schreeuwen. Hierover kan ik alleen niets vinden op internet.
Misschien kunnen jullie ons wat meer over deze 2 vertellen en eventueel een andere vogel die bij ons zou passen.
Omdat wij beide werken overdags willen we er 2 aanschaffen en een heel erg groot verblijf gaan maken in de huiskamer.
Het liefste hebben wij niet vogels met een hard stemgeluid omdat wij een gehorig huis hebben en onze buren hier dus niet zo heel erg blij mee zullen zijn. Voor de rest vind ik het geweldig als ze veel knuffelen want ik kan ook uren daarmee doorgaan. Praten is niet het belangrijkste. Ik heb liever een leuke knuffel clown dan een goeie prater.
Dus hoop dat jullie met kunnen helpen !! zou ik wel heeeeeeeeeeel erg fijn vinden !!!

Groetjes Irma