Ik heb weer vrijwel alles gemist, maar dat maakt verder niet uit.
Uit eigen ervaring wil ik hier wel op reageren.
Of er gevaar zit in meetings, vast wel, want niet iedereen neemt zijn/haar verantwoordelijkheid.
Inderdaad, een besmette vogel die ergens poept en een andere gaat er door heen en hoe zit dat met de buitenlucht?
Niemand die weet of elke vogel die daar rondhuppelt ook echt gezond is, soms weten eigenaren niet eens dat er iets met zijn vogels aan de hand is, simpelweg omdat je dat niet altijd hoeft te zien.
Maar niet alleen meetings, ook bijv. dierenwinkels en noem maar op spelen een risico.
Sammy kwam uit een dierenwinkel, wie weet....ik wist het toen niet.
Er is nog lang niet alles bekend over hoe dit soort dingen kunnen gaan, helaas.
Ikzelf heb een vogel verloren aan Polyoma, Sammy dus.
Niemand die mij kan vertellen waar dit vandaan is gekomen en welke vogels van mij verder nog besmet zijn.
Dit is met testen niet te achterhalen, aangezien je dragers makkelijk negatief kunt testen.
Dus een negatieve uitslag bij mij wil nog niet zeggen dat het veilig is, maar andersom ook, het wil ook niet zeggen dat ik er nu nog besmette vogels tussen heb.
Ik heb geen andere keus dan om mijn verantwoordelijkheid te nemen hierin, met pijn in mijn hart dat wel....want elke papegaaiendrive-inn en dergelijke...ik kan wel janken dat ik daar met mijn kippies niet meer heen kan.
Zelfs als zou ik ze bij me houden, niet in een boom zetten of weet ik veel wat....ik durf het niet, stel je voor dat ik ergens geweest ben met mijn kippies en later duikt er bij iemand Polyoma op, dan zal er altijd direct naar mij gewezen worden, of ik er wel of geen schuld aan heb.
Ik zou me vreselijk schuldig voelen.
Voor zover ik weet is iedereen op de hoogte van de situatie waar ik in zit, en overal waar ik heen ga waar vogels zijn ben ik supervoorzichtig en blijven mijn kippies thuis.
En bovenstaande wil natuurlijk niet zeggen dat ik nooit meer met ze buiten kom, integendeel, maar ik zoek andere dingen om met ze te doen en voor zover ik weet en naar mijn 18 lieve kippies kijk, weet ik dat ze het zo ook goed hebben

Met dit verhaal wil ik naar niemand wijzen, ik heb het neergezet zoals ik het vind, voel...en ik kan alleen maar luisteren naar mijn eigen gevoel, niet naar dat van anderen.