Hallo
Zit met een groot probleem, zit er al te denken om hem te verkopen want ik weet niet meer hoe ik dit kan oplossen.
Jopie mijn grijze roodstaart is al heel lang heel vervelend wat ik ook doe negeren of kwaad worden het helpt allemaal niks.
Hij vraagt constant aandacht door heel irritant te gaan piepen.
Ben nu bezig om een doek over de kooi te doen en dat helpt zolang ik er de doek over laat hangen dan gaat hij leuk zitten kletsen en fluiten.
Maar zogauw ik de doek er weer af haal begint hij weer opnieuw.
Haal ik hem op het eind van de middag uit de kooi om hem op de boom te zetten dan is hij rustig zolang iedereen ook rustig op de bank zit.
Maar gaat er iemand weg dan begint hij er ook weer mee.
Heb ik visite en word er druk gepraat doet hij het ook. (irritant piepen)
Heb er al over nagedacht om er een ander soort gaai bij te zetten maar als dat niet klikt ben ik waarschijnlijk nog verder van huis.
Ga ik teveel tegen hem kletsen of aandacht geven dan vertoont hij partnergedrag, dus moet ik hem weer negeren.
Weet echt niet meer hoe ik dit kan oplossen, hij bezorgt ons allemaal hoofdpijn zo erg is het.
Kan iemand mij hier nog een oplossing geven of heeft iemand hier ervaring mee dat het beter word als ik er een andere gaai bijzet.
En wat kun je dan het beste doen ook een grijze of een ander soort?
Nog even wat info heb hem gekregen toen hij drie jaar was hij is nu vijf geweest.
Zijn vorige eigenaar heeft hem weg gedaan doordat ze last had van migraine aanvallen alleen heb ik nu het gevoel dat ze dat van hem kreeg

Naar haar vertoonde hij ook al partnergedrag weet niet hoe ze daar mee omging, had het gevoel dat ze dat wel leuk vond.
Hoop dat iemand mij kan helpen, want dit is echt niet leuk meer.
Groetjes Bettie
Edit Cosch: Titel verduidelijkt