Auteur Topic: pen met bloed..  (gelezen 2237 keer)

chantal

• Gast
Re: pen met bloed..
« Reactie #15 Gepost op: augustus 16, 2007, 10:55:44 am »
Nou dat zou ik zelf niet durven hoor  :( en ik weet niet eens of ik het zou kunnen vinden omdat het echt maar een heel klein stukje moet zijn.

ede

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 16, 2007, 10:59:39 am »
Ik zou je vogel in de gaten houden. Mocht je merken dat hij er last van blijft houden.. zou ik et even bij de VA laten trekken!
Maar dat is, lijkt mij, de uiterste oplossing. Aangezien het beter is om zijn lichaam het werk te laten doen en zo min mogelijk in te grijpen!

TWEETY

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 16, 2007, 11:20:03 am »
dit is voor mij heel herkenbaar , ik heb er een topic over en jouw verhaal lijkt er op.
vraag anders even aan de va of het geen polyfolliculitis: kan zijn. tweety heeft dat ook maar het is vrij onschuldig alleen heel vervelend voor de gaai.
maar trek aub nooit zelf aan zo een veer, ik heb het ooit gedaan en mijn va zegt dat ik veel geluk gehad heb dat ze niet hevig begon te bloeden.

ede

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: augustus 16, 2007, 11:26:58 am »
Ik neem aan dat je het tegen Nermin hebt?
Een keer een gebroken veer kan elke vogel namelijk overkomen! Door vallen of stoten ofzo.

TWEETY

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 16, 2007, 11:34:19 am »
Ik neem aan dat je het tegen Nermin hebt?
Een keer een gebroken veer kan elke vogel namelijk overkomen! Door vallen of stoten ofzo.

oei  :) ik gooi alles door elkaar , ik dacht eerst aan sanco's tony, dan zie ik dat het over chantals chico gaat.
sorry voor de fout  :-[
1 veer is inderdaad niet erg

nermin

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 16, 2007, 11:45:40 am »
Even voor de duidelijkheid. Rifki is in eerste instantie verkeerd gewiekt aan een kant. De buitenste veren zijn niet geknipt, dit is overigens door een bekwame vogelarts gedaan. Hij heeft nu bij het verkeerd neervallen( bijvoorbeeld door een schrikreactie) vaak een bloedveer, steeds aan dezelfde kant. Ik kan er niets aan doen en hij al helemaal niet :cry: Het is gewoon heel vervelend. Als het door blijft bloeden dan laat ik het eruit trekken, want ik kan hem dan niet eens vastpakken en dan zit die heel zielig te doen. Ik rij dus dan altijd naar mij vogelarts...ze trekt het eruit en dan is die weer het oude.Zij gaf aan dat het niets voorstelt en dat ik het zelf kan doen...maar geen haar op mijn kop die dat overweegt...ik laat het wel doen.Geen enkel risico lopen. Als het niet bloed dan laat ik het gewoon zitten...
Heb wel eerder de verkeerde indruk gewekt door mijn verhaal over de bloedveren....Rifki is dus niet ziek alleen maar een bangerik :-[

Caiolinda

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 16, 2007, 12:24:41 pm »
Ik zou dat ook niet durven Nermin veel te bang dat ik hem pijn zou doen. Hoe doen ze dat dan eruit trekken gewoon zonder verdoving neem ik aan??

En je ziet inderdaad gauw genoeg of ze er last van hebben Quinzy heeft ook aardig wat duikelingen gehad met bloedende pennen en afgebroken maar daar had ie nooit last van en die vielen uit.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: augustus 16, 2007, 12:37:48 pm »
Even voor de duidelijkheid. Rifki is in eerste instantie verkeerd gewiekt aan een kant. De buitenste veren zijn niet geknipt, dit is overigens door een bekwame vogelarts gedaan. Hij heeft nu bij het verkeerd neervallen( bijvoorbeeld door een schrikreactie) vaak een bloedveer, steeds aan dezelfde kant. Ik kan er niets aan doen en hij al helemaal niet :cry: Het is gewoon heel vervelend. Als het door blijft bloeden dan laat ik het eruit trekken, want ik kan hem dan niet eens vastpakken en dan zit die heel zielig te doen. Ik rij dus dan altijd naar mij vogelarts...ze trekt het eruit en dan is die weer het oude.Zij gaf aan dat het niets voorstelt en dat ik het zelf kan doen...maar geen haar op mijn kop die dat overweegt...ik laat het wel doen.Geen enkel risico lopen. Als het niet bloed dan laat ik het gewoon zitten...
Heb wel eerder de verkeerde indruk gewekt door mijn verhaal over de bloedveren....Rifki is dus niet ziek alleen maar een bangerik :-[

Zou het ook nooit zelf doen.. :(

Ik was gisteren trouwens bij dr. Maas in Waalwijk en die wiekt altijd op de manier van de buitenste veren laten zitten. Ik heb aangegeven dat ik dat niet wilde omdat ik veel gehoord heb dat het misgaat met die pennen. Hij zegt dat het altijd kan gebeuren dat er een pen afbreekt en dat het percentage waarbij het misgaat met die pennen heel laag zal zijn. Hij heeft het nog nooit meegemaakt zei hij. Ik heb gezegd dat het dus wel gebeurd en dat ik ook wel begrijp dat wij op fora de verhalen over misllukkingen natuurlijk snel te horen krijgen en dat dat misschien een vertekend beeld geeft. Natuurlijk heeft hij gelijk dat het normaal ook wel gebeurt!

Hij gaf ook nog een voorbeeld van reptielen. Op fora ging het verhaal dat ze er dood van gingen (niet allemaal, maar toch een aantal). Dus mensen wilden dat niet. Hij heeft toen de eigenaren van de dode reptielen gebeld en het bleek dus dat het ook een andere orrzaak kon hebben en het verband met chippen helemaal niet echt gelegd kon worden.. Nu is het verplicht en laat iedereen het dus doen!

Maar goed Koosje heb ik dus gewoon de buitenste 10 vleugelveren laten wieken en hij ziet er ook hartstikke mooi uit hoor! :hart:

nermin

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 16, 2007, 13:44:48 pm »
Ik zou dat ook niet durven Nermin veel te bang dat ik hem pijn zou doen. Hoe doen ze dat dan eruit trekken gewoon zonder verdoving neem ik aan??

En je ziet inderdaad gauw genoeg of ze er last van hebben Quinzy heeft ook aardig wat duikelingen gehad met bloedende pennen en afgebroken maar daar had ie nooit last van en die vielen uit.

Ze trekt het met een pincet eruit zonder verdoving, ik heb wel begrepen dat als het erg beschadigd is en het blijft bloeden dat ze het dan dicht moeten branden.Omdat een vogel weinig bloed heeft is het een groot  risciso als je hem door laat bloeden.  Het is altijd wel een gedoe hoor...ik doe er nu wel luchtig over ben dan meestal in paniek :-[ . gr

Wat betreft het wieken....bij Rifki komt het wel degelijk door verkeerd wieken...En hij is aan een kant gewiekt en te diep zeg maar :cry:. De veren groeien er nu aan maar bij het vallen beschadigd hij als eerste die veren. Kartal is nu aan beide kanten geknipt de laatste veren....ziet er mooi uit en ze komt al fladderend neer ::)

ede

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 16, 2007, 14:04:40 pm »
Ja zo hoort het ook!

Balen zeg dat Rifke er constant problemen aan houd.
Hopelijk zal hij een periode niet vallen waardoor de veren weer sterk aangroeien

chantal

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: augustus 16, 2007, 15:08:48 pm »
Ik heb er ook niet op gelet of het nog steeds bloedde. Ik ga vanavond kijken hoe het met Chico gaat.

Sanco

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 20, 2007, 17:10:34 pm »
Ik heb Tony's veren nog eens extra goed in de gaten gehouden en heb na die ene enge veer geeneen meer gevonden!  :thumsup:  ik denk dus inderdaad dat ie gewoon is afgebroken geweest.. gelukkig maar!

TWEETY

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 20, 2007, 18:24:49 pm »
Ik heb Tony's veren nog eens extra goed in de gaten gehouden en heb na die ene enge veer geeneen meer gevonden!  :thumsup:  ik denk dus inderdaad dat ie gewoon is afgebroken geweest.. gelukkig maar!

goed nieuws  :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #28 Gepost op: augustus 20, 2007, 23:50:30 pm »
het zelf doen is niet goed zei de da, je kan scheurtjes veroorzaken
ofwel valt ze er vanzelf uit ofwel laat je ze door de va uithalen ,die kan als het blijft bloeden direkt ingrijpen