Wij hebben twee kooien besteld bij Dierenvilla. Hij heeft ook Lorre&co en Dieca als verkoopkanaal.
De eerste kooi mankeerder nog wel het één en ander aan. Dit was een kleinere kooi en we waren totaal niet bekend met kooien en gaaien.
Deze kooi was voor een Bonteboer bestemd, maar met veel zoeken op internet over verschillende papegaaien, zijn we tot het besluit gekomen geen bonteboer maar een edelpapegaai te nemen.
Dan is in het begin de kooi nog wel goed van maat, daar de edel net 12 weken was.
Inmiddels hebben we wat heen en weer geschreven, gebeld en gemailt met dierenvilla. Uiteindelijk zouden we een grotere kooi kopen en deze terug geven. Je hebt uiteindelijk garantie.
Nadat de grotere kooi door een oud baasje werd gebracht, kon ik zelf alles uit de bus halen, daar deze oude man niet goed kon sjouwen.

De andere kooi werd niet meegenomen. Ook de grotere kooi toonde gebreken. En ook hier hebben we maanden contact gewisseld. de kleine kooi hebben we particulier verkocht. Mijn vrouw heeft de edel gekregen na haar chemobehandelingen om iets om zich heen te hebben nu ze niet meer kan werken.
Ik ben na de conclusie kanker heel anders gaan denken. Was ik vroeger iemand die voorang nam als ik van rechts kwam, nu heb ik zoiets van; als je wilt, dan ga je toch lekker. Er is meer op deze aardkloot om je druk over te maken.
Alleen bij dierenvilla was ik wel van plan om met een busje door zijn kantoordeur te rijden en dan de kooi uit de bus te trekken.
Maar mijn vrouw heeft dit tegen gehouden en hebben we een advocaat alles laten regelen. Uiteindelijk heeft dierenvilla aan het kortste eind getrokken. Dus de service is goed als je wat koopt, maar verder niet zeuren.
Je kunt dan beter bij Dieca of Lorre en co wat kopen, al heeft dierenvilla dan toch ook weer omzet hiervan. Hij laat merkkooien namaken (Montana) van goedkoop materiaal en een slechte coating.
Zorg dat er een krant op de bodem ligt waar de vogel in de nacht zijn poepjes doet, anders vallen de gaten door het zuur er in.
Ga niet met een schuursponsje over de kooi, want de inmitatie hamerslag is dan verdwenen. Wij hebben niet het geld om een RVS kooi te kopen, maar inmiddels wel een echte Montana gekocht. Wat een verschil in degelijkheid. En alles is dikker en steviger. De spijlen zijn allemaal recht, vergeleken met die van dierenvilla.
Let ook op als men een plantenspuit gebruikt voor de vogels. Niet in de kooi, want er komt in de kortste keren roest op.
Ik wil niet zeggen dat de kooi niet goed is. Alle waar voor zijn geld, maar de caoting is niet best voor de vogel. Eigenlijk is de Montana stukken beter, maar gaat er niets boven een RVS kooi. Deze gaan levenslang mee, maar kosten dan ook wel wat. En onze kooi is meer voor slapen of voor als we weg zijn. De edel is meer op zijn speelboom over dag's.
Spaar volgende keer wat meer en koop dan geen dierenvilla kooi.
Ik wil toch diegene succes wensen met de nieuwe kooi.