Auteur Topic: heb nieuwe kooi gezien, is dat een goeie voor grijsjes?  (gelezen 3654 keer)

kokosnoot

• Gast
Re: heb nieuwe kooi gezien, is dat een goeie voor grijsjes?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 14, 2007, 17:15:39 pm »
Leuk! veel plezier!
dank je!! gaat vast lukken  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: augustus 30, 2007, 11:43:32 am »
Ik kwam er achter dat Remco (Dierenvilla) een zoon is van een heel lieve buurvrouw van me, die ook in Werkendam al een buurvrouw was en die een paar jaar geleden naar Sleeuwijk verhuisd was. Ik kwam hier wonen en wat bleek: ze woont weer een paar huizen verderop!! We waren allebei heel blij!!! Ik heb haar verteld dat we op het forum heel goed te spreken zijn over dit bedrijf, over de service en over de klachtenbehandeling!! :thumsup: Dat vond ze leuk!!

kokosnoot

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 30, 2007, 12:50:20 pm »
Ik kwam er achter dat Remco (Dierenvilla) een zoon is van een heel lieve buurvrouw van me, die ook in Werkendam al een buurvrouw was en die een paar jaar geleden naar Sleeuwijk verhuisd was. Ik kwam hier wonen en wat bleek: ze woont weer een paar huizen verderop!! We waren allebei heel blij!!! Ik heb haar verteld dat we op het forum heel goed te spreken zijn over dit bedrijf, over de service en over de klachtenbehandeling!! :thumsup: Dat vond ze leuk!!
wie stalkt nou wie  ;D
wel toevallig hoor!
ik heb tot nu toe alleen een kooi bij ze gekocht, en die service was zeker goed, ik ga nog eens kijken voor wat speelgoed bij ze  :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #18 Gepost op: augustus 30, 2007, 12:56:34 pm »
en heb je de kooi nu al binnen ??

kokosnoot

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 30, 2007, 12:58:42 pm »
jaaaaaaaaa de service is echt snel, de ene dag besteld de volgende binnen  :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 30, 2007, 21:28:38 pm »
Wat een kleine wereld!  :)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 30, 2007, 22:33:02 pm »
Wat een kleine wereld!  :)
mis ik iets ???

ede

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 30, 2007, 22:34:08 pm »
Ik doelde op de opmerking van Loes! ;)
Ik kwam er achter dat Remco (Dierenvilla) een zoon is van een heel lieve buurvrouw van me, die ook in Werkendam al een buurvrouw was en die een paar jaar geleden naar Sleeuwijk verhuisd was.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 30, 2007, 23:05:14 pm »
Ik doelde op de opmerking van Loes! ;)
owwwwwwwwww jaaaaaaaaaaa hahaha ben ook een blonde hoor  :-[
soms vind ik de wereld TE klein, en soms is het wel leuk  ::)

roebie007

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: september 01, 2007, 10:16:09 am »
Wij hebben twee kooien besteld bij Dierenvilla. Hij heeft ook Lorre&co en Dieca als verkoopkanaal.
De eerste kooi mankeerder nog wel het één en ander aan. Dit was een kleinere kooi en we waren totaal niet bekend met kooien en gaaien.
Deze kooi was voor een Bonteboer bestemd, maar met veel zoeken op internet over verschillende papegaaien, zijn we tot het besluit gekomen geen bonteboer maar een edelpapegaai te nemen.
Dan is in het begin de kooi nog wel goed van maat, daar de edel net 12 weken was.
Inmiddels hebben we wat heen en weer geschreven, gebeld en gemailt met dierenvilla. Uiteindelijk zouden we een grotere kooi kopen en deze terug geven. Je hebt uiteindelijk garantie.
Nadat de grotere kooi door een oud baasje werd gebracht, kon ik zelf alles uit de bus halen, daar deze oude man niet goed kon sjouwen. :hot:
De andere kooi  werd niet meegenomen. Ook de grotere kooi toonde gebreken. En ook hier hebben we maanden contact gewisseld. de kleine kooi hebben we particulier verkocht. Mijn vrouw heeft de edel gekregen na haar chemobehandelingen om iets om zich heen te hebben nu ze niet meer kan werken.
Ik ben na de conclusie kanker heel anders gaan denken. Was ik vroeger iemand die voorang nam als ik van rechts kwam, nu heb ik zoiets van; als je wilt, dan ga je toch lekker. Er is meer op deze aardkloot om je druk over te maken.
Alleen bij dierenvilla was ik wel van plan om met een busje door zijn kantoordeur te rijden en dan de kooi uit de bus te trekken.
Maar mijn vrouw heeft dit tegen gehouden en hebben we een advocaat alles laten regelen. Uiteindelijk heeft dierenvilla aan het kortste eind getrokken. Dus de service is goed als je wat koopt, maar verder niet zeuren.

Je kunt dan beter bij Dieca of Lorre en co wat kopen, al heeft dierenvilla dan toch ook weer omzet hiervan. Hij laat merkkooien namaken (Montana) van goedkoop materiaal en een slechte coating.
Zorg dat er een krant op de bodem ligt waar de vogel in de nacht zijn poepjes doet, anders vallen de gaten door het zuur er in.

Ga niet met een schuursponsje over de kooi, want de inmitatie hamerslag is dan verdwenen. Wij hebben niet het geld om een RVS kooi te kopen, maar inmiddels wel een echte Montana gekocht. Wat een verschil in degelijkheid. En alles is dikker en steviger. De spijlen zijn allemaal recht, vergeleken met die van dierenvilla.

Let ook op als men een plantenspuit gebruikt voor de vogels. Niet in de kooi, want er komt in de kortste keren roest op.

Ik wil niet zeggen dat de kooi niet goed is. Alle waar voor zijn geld, maar de caoting is niet best voor de vogel. Eigenlijk is de Montana stukken beter, maar gaat er niets boven een RVS kooi. Deze gaan levenslang mee, maar kosten dan ook wel wat. En onze kooi is meer voor slapen of voor als we weg zijn. De edel is meer op zijn speelboom over dag's.

Spaar volgende keer wat meer en koop dan geen dierenvilla kooi.

Ik wil toch diegene succes wensen met de nieuwe kooi.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #25 Gepost op: september 01, 2007, 10:43:18 am »
Ik was even confused omdat ik dacht dat degene die hier postte Heleen was, maar jij bent blijkbaar haar man. ;)
Ja, alle waar naar zijn geld en je moet inderdaad oppassen met vocht. Maar dat is bij bijvoorbeeld de ouderwetse degelijke jockkooien ook zo. In de buurt van de waterbakjes gaat de schuifla ook roesten! En ik heb ook het geld niet voor zo'n dure RVS/Montana kooi!! Ben dus blij met deze kooien, zolang ze meegaan! ;)

ede

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: september 01, 2007, 11:05:27 am »

Nadat de grotere kooi door een oud baasje werd gebracht, kon ik zelf alles uit de bus halen, daar deze oude man niet goed kon sjouwen. :hot:

Waar herken ik dit van? :S
Ik had die jonge jongen die geen zin had in sjouwen..nadat hij beloofd had om te helpen!

Jeffrey

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: september 01, 2007, 11:29:30 am »
Waar herken ik dit van? :S
Ik had die jonge jongen die geen zin had in sjouwen..nadat hij beloofd had om te helpen!

van die oude man snap ik nog wel... maar die jonge gozer komt er zo wel lekker makkenlijk vanaf zeG! die denkt ook verkocht=verkocht, btje aso shootme

roebie007

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: september 01, 2007, 11:46:03 am »
Loes,

Bij mijn geslacht staat echt man, maar geef niet hoor. Op andere forums wisselen ze ons ook wel eens. Heleen leest wel eens mee op dit forum, maar zit meer op onze eigen clubs voor lotgenoten (dat is echt haar cluppie), medissche missers en onze grote liefde, onze gaaienclub.
Dit kost veel tijd en Heleen moet ook nog weleens even rusten met haar ziekte.

Ik zal leren hoe het hier werkt. Vaak zijn deze sites wat ingewikkelder dan de clubs van hetnet. Ze kan zich dan persoonlijk aanmelden en nemen we beide een andere nickname. Overal heten we eigenlijk Willem&Roebie en Heleen&Roebie.
 :thumsup:

Caiolinda

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: september 01, 2007, 12:12:15 pm »
Wij hadden het tegenovergestelde met de kooi eigenlijk.

Wij zijn zelf gaan kijken bij diervilla en hebben zelf de kooi meegenomen toen we thuis waren gelijk in elkaar gezet waren de poten van de kooi helemaal scheef was nog erger dan te toren van pisa. Wij gemaild foto erbij gedaan en binnen een week kwamen ze de oude op halen en de nieuwe gelijk brengen en zelfs bij ons naar boven. Apart hoe die service kan verschillen zeg.

Groetjes Linda