Nou, ik ben geweest en het is een drama daar..

Toen ik aankwam had ze de hoes over de kooi omdat Rocko dus helemaal gestresst en panisch is als zij in de buurt is, in dit geval met de stofzuiger. Hij fladdert van angst de hele kooi rond.

Bij mij en mijn buurman was het minder, maar nóg erg bang. Ik had een druifje meengenomen, maar hij durfde het echt niet aan te pakken. Zat te trillen en nerveus te doen. Deze vogel is echt heel getraumatiseerd en het is precies het verhaal van destijds Eric (Fujimo) en Helen.
Ik heb aangeboden de vogel tijdelijk bij mij neer te zetten. Ik ga dan het gedrag er uit proberen te halen. Van mij uit zou hij dan eventueel naar een ander kunnen. Ze wacht nog even morgen af: er is iemand in Woudrichem, waar de vogel 3 weken gelogeerd heeft (met zelf 8 papegaaien) die hem misschien ook wel wil nemen en waar hij dan t.z.t. in een grote voliere gaat (die ze nog moeten bouwen). Dat hoort ze morgen...
Het is echt heel sneu, het beest is alle lol in zijn leven kwijt. Nu was het wel al zo dat hij toen hij logeerde bij de vrouw in Woudrichem, hij het daar goed naar zijn zin had, hij kwam alleen de kooi niet uit, omdat hij dat niet wilde. Omdat het maar een logeerpartij was, hebben ze hem maar in de kooi gelaten.
Toen wij wegliepen en in de tuin stonden begon hij trouwens wel aandacht naar ons te trekken: hij floot steeds om een reactie te ontlokken..