Auteur Topic: Grijsje in therapie bij mij  (gelezen 20104 keer)

TWEETY

• Gast
Re: Grijsje in therapie bij mij
« Reactie #60 Gepost op: augustus 24, 2007, 18:02:52 pm »
lop  ;D ;D

veel succes ermee loes  :-*

qliqi

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: augustus 24, 2007, 18:23:38 pm »
Loes wat goed dat je het hebt aangedurft: Chapeaux! En je ziet (leest) al meteen dat jou andere houding een wereld van verschil uitmaakt. Die rust krijg je echt wel bij m terug.  Ben heel benieuwd hoe het verder met hem gaat, die bloedpen zou ik (laten) verwijderen als ie er zoveel pijn aan lijkt te hebben....weg is weg nietwaar? ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #62 Gepost op: augustus 24, 2007, 20:36:18 pm »
Nou, de bloedpen ís verwijderd bij Bastiaansen, onder narcose. Ook een geknakte pen die ontstoken was is er uitgehaald. Hij heeft nu antibiotica, maar toch bloedde het vanmorgen weer. Dus blijkbaar is er weer een nieuwe pen.. Hij fladdert natuurlijk voortdurend door de kooi als zij in de buurt komt en blijkbaar is er dus opnieuw iets mis. Ik mag ook echt niet in de buurt komen hoor, want hij wordt panisch. Als je je hand naar hem uitsteekt is het al mis... Nu zit ik dus met het dilemma: ik wil dat de boel geneest, dus moet hij niet fladderen. Maar dan moet ik hem dus ontzien en krijgt hij zijn zin met zijn angstige gedrag. Want ik zit niet aan hem. Als hij dit niet zou hebben zou ik het anders aanpakken. Gewoon doen wat ik wil doen en geen gezeur..  :(

Maar aan de andere kant denk ik dat zijn angst dus juist van de pijn komt of de pijn die hij had..

Ik laat hem maar even met rust. Hij is trouwens 2 x van de kooi afgefladderd. Ik was net weg de honden uitlaten vanmiddag toen Jari me beld: Mam, Rocko is van de kooi gevlogen. Ik zei dat hij hem op moest laten stappen. Oei!, zei jari..  :) Ik zeg, gewoon doen, hij is heel lief voor kinderen, niet bang zijn. Minuut later Jari weer aan de telefoon: Het is gelukt!  :thumsup:

Toch zit hij, als er geen aandacht aan hem besteed wordt, rustig op zijn playtop. Nu zit hij zelfs te spelen met een speeltje.. :a036:

Ik heb Koosje net bij hem op de kooi gezet en dat ging in eerste instantie goed. Rocko was onder de indruk, dus Koosje mocht alles. Maar Koosje voelde macht en begon Rocko aan te vallen onder luid geschreeuw. Tsja Rocko wist niet hoe snel hij weg moest komen en daalde aan de buitenkant tot onderaan de kooi. Ik dus bang dat hij weer ging fladderen en ik heb Koosje er maar afgehaald! bye2

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #63 Gepost op: augustus 24, 2007, 20:55:12 pm »
Weer een topic gemist  :-[ maar geweldig Loes  :a036:

Heel veel succes  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #64 Gepost op: augustus 24, 2007, 21:15:21 pm »
Drama net... :( Rocko weer van de kooi af. We hebben hem heel de kamer door moeten jagen, hij vluchtte in achter de bank, overal waar hij maar onder kom etc. etc. Panisch is ie.. :o Voor Jari is hij minder bang dan voor mij, dus na een tijd is hij bij Jari opgestapt (vlak bij de kooi, want als het te ver van de kooi is, fladdert hij er meteen weer af. Wat me opviel is dt hij echt met een rotvaart naar beneden duvelt en een klap maakt.. :o Hij is denk ik te kort gewiekt! Of het komt doordat hij nu pennen mist, ik weet het niet..  :cry:
Het wordt er zo niet beter op.. :cry:

Grecia

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: augustus 24, 2007, 22:03:06 pm »
Het komt goed, rustig aan doen. Meer dan wat je nu al doet kan je niet doen. Ik bewonder je wel dat je het aandurft.  :thumsup:

jos

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: augustus 24, 2007, 22:29:00 pm »
dapper loes dat je het aandurft.
en ik weet zeker dat je van rocko weer een gaai maakt die weer zin krijgt in het vogel zijn.

jos

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #67 Gepost op: augustus 24, 2007, 22:47:52 pm »
Hij is zéker te kort gewiekt. Er is nog een keer het zelfde gebeurd als ik net beschreef en weer stortte hij neer.. :( Ik had er eerst niet naar gekeken, naar het wieken, het leek me wel wat kort, maar niet bewust bij stilgestaan. Ik dacht nl. dat Sjaak van Dieca het gedaan heeft en dan zit het wel goed, maar wat blijkt: haar man heet ook Sjaak en die heeft het dus gedaan! :S

Nu kan ik me ook wel voorstellen dat hij zich zo bezeerd heeft toen hij uit de (hóge) klimboom gevallen is op de tegels buiten.

Ik ben niet blij. Ik had begrepen dat het gedoe met de pennen over was, maar dat is het dus niet. Morgen weer een nieiuwe dag en maar weer kijken hoe het gaat!

giggles

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: augustus 24, 2007, 23:10:29 pm »
Dag Loes,

gaaf dat je Rocko in huis hebt genomen  :thumsup:
Zo te horen ga je er nog wel een kluif aan hebben om hem rustig te krijgen.
Ik zou zeggen laat hem de eerste paar dagen rustig wennen aan de nieuwe omgeving en levendigheid.
Stapje voor stapje Loes, dan komt het vast en zeker goed met jullie  :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #69 Gepost op: augustus 24, 2007, 23:36:30 pm »
Komt best goed Loes  ;)

Als hij weer van de kooi springt zou ik 'm even laten gaan,zien waar hij naartoe gaat
en of hij ms op onderzoek uit gaat.Laat 'm maar ff wandelen.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #70 Gepost op: augustus 25, 2007, 00:02:17 am »
misschien is het wieken door "sjaak" ook troumatisch geweest.. en dan met het vrouwtje mee naar die enge meneer..
dat zijn dus man en vrouw die traumatisch kunnen zijn..

hoop dat ie rust vind bij je, en je gaat vertrouwen, dat is veel beter voor zijn toekomst!

zal een kaarsje branden zondag, voor kracht en succes voor je!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #71 Gepost op: augustus 25, 2007, 00:11:33 am »
Dat kaarsje mag je branden van mij, dat zal ik wel nodig hebben!! ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #72 Gepost op: augustus 25, 2007, 00:13:00 am »
Komt best goed Loes  ;)

Als hij weer van de kooi springt zou ik 'm even laten gaan,zien waar hij naartoe gaat
en of hij ms op onderzoek uit gaat.Laat 'm maar ff wandelen.

Dat had ik me ook al voorgenomen!! ;) Eens kjken wat hij gaat doen!! Of dat hij bedaart....  ;)

ede

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: augustus 25, 2007, 10:13:20 am »
Jeetje wat lees ik nu allemaal!
Die loes.

Sterkte met het tammaken van het grijsje. Daar zul je veel geduld voor nodig hebben ben ik bang voor. Hij klinkt onzettend verpest! :S

Misschien een maatje voor sjakko? in een kooi?

merah

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: augustus 25, 2007, 13:28:48 pm »
1 en al bewondering dat je dit doet!!!  :thumsup:
Hopen dat het beestje zich snel weer een beetje op zn gemak voelt. Lijkt me ook snap frustrerend om aan te zien dat ie zo ongelukig in zn vel zit.
Enne... ik mag het vast niet zeggen, maar eigenlijk hoop ik dat hij niet meer terug kan naar zn oude baasje. Het klonk al niet alsof ze echt weten hoe je zo'n grijsje om moet gaan en dan nu weer dat te kort gewiekt...
Waarschijnlijk bij de aanschaf te makkelijk gedacht en niet gerealiseerd wat er allemaal bij komt kijken.
Sterkte en succes ermee. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat