Auteur Topic: Aga's en leren  (gelezen 5434 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Aga's en leren
« Gepost op: augustus 23, 2007, 10:21:24 am »
Ik heb filmpjes gezien van aga's die 'kunstjes' kunnen en ik vond dat zo leuk dat ik het ook wil gaan proberen.
Ik ga ze  een spelletje aanleren, teminste dat hoop ik   :)

Ik wil met Alphie beginnen, aangezien hij plukt en ik hoop dat ik hiermee 2 vliegen in 1 klap sla en dat het plukken verminderd...
Daarnaast wil ik het met Blue proberen, omdat zij ( naar mijn idee ) ook behoorlijk slim is.

Dit heb ik gekocht en ik begin met de bovenste.

en:

Hier ga ik proberen om de vorderingen van Alphie en Blue bij te houden.
Als eerste moet ze ik ze aanleren om ze op commando een vormpje aan te raken, te voelen.
Dus daar ga ik zo mee beginnen, ik ben heel benieuwd.

De zonnebloempitjes voor belonen staat al klaar   ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: Aga's en leren
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2007, 10:42:43 am »
Wat leuk!! Ja ik vond die filmpjes ook super.  :thumsup:

Ik ben met Koosje ook al begonnen met clickeren als ik iets lekkers geef. Ook ben ik gisteren begonnen met het targetstickie (nou ja een pen met een gekleurd dopje). Dna kan ik straks als hij wat vrijer is, daar gewoon verder meegaan!

Ik weet zeker dat het hartstikke leuk is om dat met Alphie te doen!! :a036:

Grecia

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2007, 11:11:11 am »
Heel leuk als ze inderdaad het allemaal kunnen.

Ik heb op een site gelezen, dat het goed is om je vogel te belonen met een klik. Beter dan met voer! Ik heb het zelf nog nooit gedaan dus ik weet niet of dit waar is. Het betekent dat je vogel niet alles leert te doen voor voer, want dat zegt alleen maar dat hij het eten achterna gaat en niet echt doet wat je van hem vraagt. En het theorie over een stokje aantikken wordt ook uitgelegd.
De informatie is te vinden op: http://www.birdtricks.com/

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2007, 12:08:29 pm »
Ja d.m.v. clickertraining denk ik? Dat heb ik geprobeerd en dat moest ook met voer, en dat werkte bij mij niet.
De ene viel in slaap en de ander ging inderdaad achter het voer aan.

Nu is Blue een vogel die heel erg sterk reageert op mijn stem, dus bij haar is een vrolijk complimentje al helemaal geweldig.

Heb ze net allebei gedaan en het zal wel even duren voor ik ze zover heb dat ze niet achteruit gaan voor het vormpje  ;D
Het is ook zo'n eng ding  :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2007, 12:18:20 pm »
Haha, ja lachen is dat, je moet er veel geduld voor hebben. Koosje was ook eerst bang van de pen, maar nadat ik er mee in de weer ging (er aan frutselen etc.) werd het toch een interessant ding en raakte hij het aan! ;)

Jammer dat het een commercieel iets is, dat Birdtricks!! Lijkt me wel interessant om te zien hoe hij het gedaan heeft. Denk ook met clickertraining!!

miekje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2007, 13:14:23 pm »
Wat leuk dat je dat gaat proberen!  :thumsup:
Ik ben benieuwd hoe snel ze het doorhebben  ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2007, 16:21:49 pm »
Nou 2e rondje gehad en Blue zal het allemaal een zorg zijn...die heeft weer een dikke buik vol eitjes...dus die laat ik maar even gaan  :hot:

Alphie doet alsof tie vermoord word ( hoezo spelen is leuk  :CENS ) maar goed, met hem blijf ik proberen.
Ik heb het ook met Demi geprobeerd en die pikte het zowaar op... :thumsup: ze vond het nog niet zo leuk, maar leek te begrijpen wat de bedoeling was   :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2007, 20:53:33 pm »
Wat goed van Demi. Waarschijnlijk zal de één het ook leuker vinden als de ander. Goed dat je het uitprobeert. Kijken waar de talenten liggen!! :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #8 Gepost op: augustus 24, 2007, 08:40:57 am »
Ik heb er tenslotte genoeg om uit te proberen  ;D

Gisteravond nog eens gedaan en Demi doet het echt goed, ik kreeg zelfs al een 'dikke, enthousiaste plof' van haar  :hart:
Alphie blijft een schijterd...we blijven oefenen  :)

miekje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 24, 2007, 10:39:30 am »
Wat grappig dat daar zoveel verschil tussen zit  :)
Is het niet zo, omdat Demi het wel doorheeft, de rest ook nieuwsgierig wordt?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #10 Gepost op: augustus 24, 2007, 10:49:32 am »
Ik train ze apart, anders hebben ze echt geen aandacht voor mij  :)

Alphie is altijd al een aansteller geweest, zeg boe tegen hem en hij verschiet  ;D

miekje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 24, 2007, 10:54:10 am »
 ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #12 Gepost op: augustus 24, 2007, 15:40:36 pm »
Vandaag gaat het ofenen met Alphie al stukken beter.
Ik heb hem vanochtend eens samen met Demi gedaan, zodat hij kon zien dat Demi ook niet achteruit gaat en dat heeft geholpen.

Zowel Alphie als Demi pakken het vormpje nu aan...alleen nu het volgende probleem...ze houden het niet vast   :CENS
Het is misschien te glad voor hun kleine snaveltjes  ???

ede

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 25, 2007, 10:00:54 am »
Leuk dat je aan het clickeren ben.

Vraagje: ben je wel van voor af aan begonnen?

Dus eerst clicken en belonen. Totdat je merkt dat hij weet dat een click eten betekend. Dit is het aller belangrijkste met clicken. + niet te snel willen gaan.

Bij degene die wat banger zijn moet je ook wat langzamer doen. Dus bijv. eerst al als hij niet weg loopt->click en beloning. Dan als hij neigt om het aan te pakken -> click en beloning. Vervolgens als hij het heel snel aan raakt -> clik en beloning.
Op deze manier weet hij wat de bedoeling is en dat blijkbaar dat ding lekkers veroorzaakt. Als ze namelijk gefrustreerd raken doordat ze niet weten wat je wilt dan is de interesse weg.

Mijn Coco is snel met clickeren. Hij heeft het goed door en werkt hard. Maar op een of andere manier doe ik iets niet geod met een balletje in een bakje gooien. Hij snapt niet wat ik wil dus gaat hij smijten. En ik ben er nog niet uit, hoe ik het hem duidelijk moet maken. Want het moet ook nog es een uitdaging zijn!

Het is wel erg leuk hoor. Clickeren. En al doe je het een poosje niet meer.. ze pakken het weer meteen op. Ze onthouden wat je toen wilde!  :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #14 Gepost op: augustus 25, 2007, 10:03:01 am »
Ik ben niet aan het clickeren  :) ik ben met intelligentiespelletjes bezig met Alphie en Demi.

Belonen met nootjes werkt niet, ze pakken het niet aan, belonen met mijn stem werkt wel heel goed, dus op die manier beloon ik ze.

De bedoeling is dat ze uiteindelijk een fiche aanpakken en in een bakje weer neerleggen...ze pakken het fiche nu op commando aan, maar ze houden het niet vast  :CENS