Auteur Topic: wel of geen rooster in de kooi?  (gelezen 4019 keer)

kokosnoot

• Gast
wel of geen rooster in de kooi?
« Gepost op: augustus 27, 2007, 15:39:50 pm »
wat zal ik doen....wel of niet rooster boven de lade? mijn grijze is een hark, die van jullie ook? ben sinds kort een paar keer per dag oefenen om in de kooi te gaan, en net als in de doos vind ie het prachtig om op de bodem tussen de snippers te harken, maar er zit een opening rondom net boven de lade (heb Barcelona kooi) met als gevolg; mijn hele kamer vol met snippers  :) ik was van mening dat het prettiger is dat wat ze per ongeluk aan eten laten vallen er later weer terug vinden, maar om nu ik weet niet hoeveel x per dag te moeten stofzuigen  shootme
wat is beter, met of zonder rooster?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: wel of geen rooster in de kooi?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 27, 2007, 15:41:36 pm »
Ik weet niet precies hoe groot de opening is tussen de la? Ik moet het rooster er wel in anders kan hij er tussendoor! Maar bij de jockkooi had ik het rooster er nooit in en liet hem lekker zelf zijn gemorste eten oprapen.. :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2007, 15:51:12 pm »
bij flip is een rooster ,bij tuur niet en bij ons lowieke (roseetje) is het ook niet,deze laatste is net een scharrelkip  ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 27, 2007, 15:53:48 pm »
scharrelkip ;D daar lijkt het zeker op, mijn kippen doen dit ook!

Loes: de opening is aan de voorkant het grootst 4,5 cm, ik vind dat toch wel een zorgwekkende afmeting hoor  :)

ede

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 27, 2007, 16:08:16 pm »
Nee hoor. Geen aandacht aan schenken. Daar kan hij misschien net met de kop door. Maar verder kan hij niet ontsnappen!

Het is beter voor ze om geen rooster te hebben. Zo kunnen ze lekker spelen en scharrelen. Is goed voor de bezigheids therapie!  :)
+ als er wel een rooster zit en ze vallen bijv dan kan dat ook hard aan komen als ze net met een poot door het rooster vallen ofzo. Of nog erger met de vleugel er tussen komen.

chantal

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 27, 2007, 16:11:37 pm »
Ik heb ook het rooster uit de kooien van Chico en Sammy. Zo kunnen ze nog lekker op de grond met de houtsnippers spelen.

jos

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 27, 2007, 21:22:00 pm »
bij jacko zijn villa is het rooster er ook uit.
maar omdat onze kip probeerde om door een opening van ongeveer 2 a 3 centimeter probeerde te kruipen  :angry:
heb ik daar een afwerk latje van het laminaat tegen aan gemaakt en voila onze kip kon er niet meer door  :thumsup:
mischien een idee :CENS  voor jou gaai.

jos

Caiolinda

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 27, 2007, 21:28:47 pm »
Hier ook geen rooster heb af en toe net twee kippen.

En ja dat stofzuigen dat hoort er gewoon bij als ik het een dag niet doe lijkt het net of ikzelf op beukensnippers loop  ;D

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #8 Gepost op: augustus 27, 2007, 21:33:04 pm »
Ik heb ook geen roosters in de kooien. Om de rotzooi wat minder te laten zijn heb ik bij 1 rooster de tralies uitgezaagd zodat het frame er nog inzit maar de bodemtralies niet meer. ;)

giggles

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 27, 2007, 21:46:42 pm »
Wij hebben wel de roosters erin. Dit uit hygiënisch oogpunt. Vogels kunnen hun eigen poep gaan opeten en dit kan zeer ongezond zijn voor de beessies. (ze hebben het per slot van rekening niet voor niets uitgepoept toch  :hot: )
Ook heeft het te maken dat we er 3 in 1 kooi hebben. Dan wordt er zoveel gescheten dat er aan het einde van de dag te veel poepjes liggen vind ik.

Er bestaan meer topics over het onderwerp, dus misschien even de zoekfunctie gebruiken voor meer informatie en meningen???  :P

kokosnoot

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 27, 2007, 21:51:11 pm »
doordat mijn kippetje ook zijn eigen poepjes af en toe eet en ook het feit dat ze dan in hun eigen poepjes lopen te graven zat ik te denken het rooster erin te laten, maar toch....wat ie heeft laten vallen kan ie dan niet meer pakken, moeilijk hoor. :CENS

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #11 Gepost op: augustus 27, 2007, 22:16:40 pm »
Ik heb het rooster niet in de kooi, nu heb ik de "mazzel" dat Kaya niet in de kooi poept op een hele enkele keer na dus voor de hygiene hoef ik het niet te doen. Maar ik vindt het rooster ook wel erg onhandig voor ze. Kan me wel voorstellen als er 3 gaaien in de kooi zitten dat je het wel gebruikt. Dus dit is iets van geval tot geval  ;)

ede

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 27, 2007, 23:04:44 pm »
Wij hebben wel de roosters erin. Dit uit hygiënisch oogpunt. Vogels kunnen hun eigen poep gaan opeten en dit kan zeer ongezond zijn voor de beessies. (ze hebben het per slot van rekening niet voor niets uitgepoept toch  :hot: )
Ook heeft het te maken dat we er 3 in 1 kooi hebben. Dan wordt er zoveel gescheten dat er aan het einde van de dag te veel poepjes liggen vind ik.

Ik ruim echt niet elke dag de poepjes op!  :) Dus ze lopen af en toe best es door hun eigen poep te wandelen. Kan mijn inziens geen kwaad.
Ze hebben het trouwens nooit gegeten, waar ik bij was.

giggles

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 27, 2007, 23:06:44 pm »
I...Ze hebben het trouwens nooit gegeten, waar ik bij was.

Hier dus wel  doh

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: augustus 27, 2007, 23:09:45 pm »
Ik heb hier ook nog nooit eentje poep zien eten. Poepjes hoeven er op zich niet dagelijks uitgehaald te worden. Ik doe het meestal wel uit de beukensnippers, het gaat immers heel makkelijk! ;)