Auteur Topic: wat gebeurd er met jou kromsnavel(s)...  (gelezen 3111 keer)

giggles

• Gast
Re: wat gebeurd er met jou kromsnavel(s)...
« Reactie #15 Gepost op: augustus 29, 2007, 22:36:59 pm »
Mijn gaaien mij overleven????  :o
Dat zal bij mij niet gebeuren hoor, want ik wordt 120  :P

Hahaha, alle gekheid op een stokje.
Ilona en ik hebben ook bewust voor gekozen om op jonge leeftijd gaaien te nemen. Ik ben nu 26 en Ilona is 23
Onze gaaitjes zijn net 1 jaar en de gemiddelde leeftijden zijn rond 40 en rond de 60.
Op zich moet de gemiddelde leeftijd van rosé en edel wel te halen zijn, want dan zullen we plus minus 66 en 63 zijn.
Ik vraag me ook af of de andere 2 gaaien het lang zullen volhouden als 2 van hen na 40 jaar zouden sterven.

Mochten we op onverklaarbare reden onze gaaien niet overleven  :fool: dan gaan ze naar onze kinderen. Deze zitten nu nog in me verrekijker, maar als ze er komen dan gaan Iloon en ik ze zo hersenspoelen dat een leven zonder papegaai niet meer voor te stellen is voor ze  ;D
Mocht het met de kinderwens niet lukken, dan moeten we toch maar terug vallen op plan A en 120 worden  cheesy2

Als allerlaatste redmiddel zouden ze naar het NOP gaan, maar dan wel met de eis dat ze bij elkaar moeten.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #16 Gepost op: augustus 29, 2007, 22:38:36 pm »
maar mijn man weet al als ik jong zou sterven dat ze bij vivke moet  ;) pas dan kan ik gerust dood gaan  ;D
mijn man is namelijk als zelfstandige nooit veel thuis, uiteraard moet viv hem bezoek recht geven  :)

ik voel me vereerd  :-*

ede

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 29, 2007, 23:02:57 pm »
Voor Corina wordt het dan wel een uitdaging om 4 gaaien te herbergen. Misschien moet ik mijn huis dan ook maar aan Corina nalaten  :CENS  cheesy2

Hahaha! cheesy2
Ja dat moet, denk ik, dan wel hoor!  :CENS Anders past het niet!
 :)

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #18 Gepost op: augustus 29, 2007, 23:36:52 pm »
ook hier is er grondig over nagedacht

ben zelf nu 41 en Isis nu 8 maanden heb geen kinderen en leef alleen

voor Isis had ik een gaai die helaas in jan is overleden had de hoop met die gaai oud te worden ,maar je hebt het niet altijd voor het zeggen helaas

heb er echt mee gezeten ,wat als ik er niet meer ben ,kijk het NOP is een leuke optie ,maar wie zegt dat die tegen die tijd er nog is ??

Wil het beste voor Isis ,maar als ik tegen die tijd geen goed tehuis voor haar kan vinden en het NOP is er niet meer ,in mijn ogen de beste optie is voor haar inslapen ,want dat is beter dan de rest van haar leven te leven in een hel om van hot naar haar te gaan

weet dat de laatste optie geen leuke is hoor ,maar niet te weten dat na mijn Isis een goed huisje heeft ,zou me geen rust geven

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #19 Gepost op: augustus 29, 2007, 23:44:05 pm »
das inderdaad een zware beslissing  :CENS

vind het wel goed om te lezen dat iedereen daar toch wel over na gedacht heeft, al is het een beetje..
ik kan me namelijk niet herinneren dat we hier eens over gesproken hebben, en het toch wel een beetje  belangrijk is voor de toekomst van je gaaitje (s)

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #20 Gepost op: augustus 29, 2007, 23:50:10 pm »
de dood hoort bij het leven ,voor mijn is het geen moeilijk onderwerp

vindt het ook klasse dat je er over begint  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: augustus 30, 2007, 00:25:28 am »
Zou je niet ook (als je de kans hebt dan tenminste niet) via het forum een adresje willen zoeken? Lijkt me beter dan inslapen, en op het forum zitten toch mensen die weten hoe ze met een gaai moeten omgaan of in ieder geval via hier hulp kunnen inroepen.. Is maar een vraagje hoor  ;)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #22 Gepost op: augustus 30, 2007, 00:28:33 am »
dat zou ook kunnen inderdaad,
zoals sandra haar tweetyke bij viv laat..
maar dat moet je dan wel weten te regelen met de ander van te voren

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #23 Gepost op: augustus 30, 2007, 00:34:21 am »
Zou je niet ook (als je de kans hebt dan tenminste niet) via het forum een adresje willen zoeken? Lijkt me beter dan inslapen, en op het forum zitten toch mensen die weten hoe ze met een gaai moeten omgaan of in ieder geval via hier hulp kunnen inroepen.. Is maar een vraagje hoor  ;)

zie dat inslapen ook als allerlaatste optie hoor,maar vindt wel dat er over gesproken moet worden,want zou jij het willen als alle andere optie niets wordt je trouwe vriend (gaai) als marktplaats Vogel zijn einde moet slijten ??

Loesje

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 30, 2007, 00:36:46 am »
Ik ben nu 20, dus hopelijk ben ik er nog wel even ;)
Mocht er toch wat gebeuren, mijn ouders zijn net zo gek op de gaaitjes dus
die zullen er dan voor zorgen. Emma woont al bij mijn ouders en Bob heeft er
ook een vaste kooi dus voor hun zou er weinig veranderen.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #25 Gepost op: augustus 30, 2007, 00:38:09 am »
Nee absoluut niet op marktplaats en niet de handel in!!!! Ik moet al huilen als ik er aan denk. Het liefste zou ik willen dat het een huiskamergaai blijft bij een lief zorgzaam iemand, mijn kinderen dus en als dat dus niet kan iemand van het forum. Als laatste allerlaatste optie NOP. Maar ik denk niet echt dat Kaya zich daar thuis zou voelen ze is te erg op mensen gericht. Ik heb zelf Kaya trouwens wel van marktplaats afgehaald maar daar komt ze dus echt nooit meer te staan!
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2007, 00:39:55 am door Dianne »

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #26 Gepost op: augustus 30, 2007, 00:43:33 am »
Nee absoluut niet op marktplaats en niet de handel in!!!! Ik moet al huilen als ik er aan denk. Het liefste zou ik willen dat het een huiskamergaai blijft bij een lief zorgzaam iemand, mijn kinderen dus en als dat dus niet kan iemand van het forum. Als laatste allerlaatste optie NOP. Maar ik denk niet echt dat Kaya zich daar thuis zou voelen ze is te erg op mensen gericht. Ik heb zelf Kaya trouwens wel van marktplaats afgehaald maar daar komt ze dus echt nooit meer te staan!

ik dus ook

beter een wat korter maar vreugde vol leven,dan een leven zonder vreugde ,toch??  :-[

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #27 Gepost op: augustus 30, 2007, 00:46:37 am »
Ja misschien wel maar dat doet me een beetje pijn daar aan te denken  :cry:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #28 Gepost op: augustus 30, 2007, 00:48:50 am »
Ow Nicole wat heb je een moeilijk onderwerp aan-gekaart  :cry:
Maar wel goed dat we er eens allemaal rustig over nadenken  :-*

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #29 Gepost op: augustus 30, 2007, 13:50:48 pm »
Ow Nicole wat heb je een moeilijk onderwerp aan-gekaart  :cry:
Maar wel goed dat we er eens allemaal rustig over nadenken  :-*

console sorry dianne console
ik vind het ook moeilijk hoor, nu zal corretje mij niet overleven, maar de grotere kromsnavel erna misschien wel.

ik vind het fijn om te zien dat er toch veel mensen over na gedacht hebben,
en ook dat het NOP veel genoemd wordt laat weer zien wat voor een daden die mensen van het NOP verrichten,
en hoe goed wij daar tegenover staan  :a036:

ik kwam hierboven marktplaats tegen, daar hadden ray en ik het ook nog over gehad,
want ik denk dat veel oudere vogels, van overleden mensen, met familie die er weinig mee hebben, dus op marktplaats komen te staan,
en door dit topic mensen, die zoeken naar hoe ze verder moeten met een papegaai van een overleden persoon,
iets meer duidelijkheid krijgen in "ons" denken als papegaaien liefhebbers, en hierdoor zich misschien aanmelden, en een geschikte eigenaar kunnen vinden ;)
hier of via hier dat maakt dan niet uit.