Auteur Topic: het lief en leed van een vondelingske  (gelezen 4074 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
het lief en leed van een vondelingske
« Gepost op: augustus 30, 2007, 22:48:13 pm »
dag mensen

laatst op de camping kwam er iemand naar me toe met de vraag of haar vriendin eens langs mocht komen om te kijken hoe wij met onze gaaien omgaan,nu het langskomen viel net samen met de vakantie van fam.giggles en fam dorian
nu het mevrouwke keek echt haar ogen uit en ze vetelde me de reden van het langskomen
ze zoekt een goede plaats voor haar gaai, hij/zij is tussen de 25 en de 30 jaar en sinds 4 jaar bij haar,meer wist ik niet
we hebben afspraak gemaakt dat ik eens langskwam na het verlof en de maandag 20/8 ben ik dan ook gegaan
men eerste plan was om die mensen te helpen om toch maar te beslissen hun gaai te houden maar na een lang gesprek heb ik besloten hun wel te helpen maar ze niet te dwingen om de gaai te houden al sze er niet (meer) gelukkig mee zijn

het gaat om een gaaitje die werd gevonden ongeveer 20/22  jaar geleden, meneer reed langs de oprit van de autostrade en dacht dat er een gewonde duif lag,hij stopte,merkte toen dat het een papegaai zonder veren was ,die man is ermee naar een va gegaan ,die het beest heeft onderzocht ,wel gepluimd en hongerig maar verder redelijk goed was
hij heeft vitamines en andere dingen gekregen en de gaai is mee gegaan naar de man zijn thuis. daar heeft hij 20 jaar geleefd tot het overlijden van die man ,er waren een beetje problemen met zijn vrouw ,ik geloof dat ze iets zeiden van vergeetachtigheid en zo is de papegaai 4 jaar geleden bij nadine terecht gekomen
de gaai noemt coco en is lief ,zeker naar vrouwen toe, de man heeft er een hele tijd vanalles kunnen mee doen,auto rijden,mee wandelen gaan en toen opeens had coco gebeten,zomaar zonder reden en de man was bang geworden
hij heeft me het litteken laten zien,het moet een fameuze beet geweest zijn
bij nadine komt hij/zij uit de kooi maar stapt niet op,het gaat echt van d ekooi op de arm of de schouder en om weg te zetten is het arm of schouder door de ingang en hij/zij gaat in de kooi
de mensen waar hij nu is ,hebben hem al een beter leven en betere voeding gegeven dan daar waar hij 20 jaar heeft geweest al heeft coco nooit tekort aan liefde en aandacht gehad

nadine zou het liefste hebben dat hij hier bij mij komt,omwat ze heeft gezien en onze omgang met de gaaien en ook omdat ze dan eens kunnen komen zien
coco gaat alleen maar weg als hij het beter kan hebben,als hij op dezelfde manier moet leven als nu ,blijft coco
maar ze zeggen het zelf,ze hebben echt teweinig tijd voor de gaai en dat verdient coco niet en sinds de kleine er is ,is coco lichtjes beginnen plukken

ik heb haar voorgesteld om er eerst mee naar de da te gaan en bepaalde testen te laten doen en dan was men plan,ik houd het gaaike hier bij mij en leer coco opstappen en een paar commando's ,maar zelf vind ik dat heel gevaarlijk (als hij/zij een tijdje hier gaat zijn ,gaat zij/hij waarschijnlijk niet meer weg ) en we moeten realistisch blijven hé (alhoewel ik het nog zie zitten,ma kben niet alleen hé  ;) -,een andere vriendin van me heeft een zus die een gaai heeft verloren (lees gestolen op toen hij 20 weken was) en sinds treurt ze nog steeds ,dus die wil hem ook en dan ben ik voorstander dat hij/zij direkt naar haar toegaat ,zodat coco maar één keer hoeft te verhuizen

nuja we komen er wel uit
een paar foto's kan ik jullie wel laten zien en goede raad wil ik ook graag horen

klop klop ,wie is daar ,zegt coco tegen de frigo

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: het lief en leed van een vondelingske
« Reactie #1 Gepost op: augustus 30, 2007, 22:49:29 pm »
btw, aan het bekje te zien vermoed ik een popje,het bekje is veel kleiner dat dat van tuur en flip ,alhoewel dat geen garantie is hé

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: augustus 30, 2007, 23:05:30 pm »
Jee wat een verhaal. Hij zit wat rommelig in de veren, maar lijkt me een lieverd! Jammer dat de man bang geworden is door de beet.. :(
Ik zou hem ook meteen naar degenen doen die hem graag willen! Als dat mensen zijn die er goed voor zijn en er het een en ander van weten, is dat toch een goede oplossing? ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #3 Gepost op: augustus 30, 2007, 23:15:12 pm »
Ahh wat een verhaal zeg  :(
Hij ziet er wel heel lief uit  :hart:
Volgens mij heb jij helemaal geen tips meer nodig,
je hebt al een goed idee  ;)  :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 31, 2007, 06:54:26 am »
Goed plan!

Ik zou em idd wel even laten testen ivm, jouw gaaien en het bezoeken van em enzo. Maar je kan/mag er ook vanuit gaan dat zo'n  oude gaai geen ziekte heeft.
(kaya was 20 jaar en de VA vond het ookniet nodig om hem te laten testen, alleen omdat zij een klein gaaitje in huis hadden hebben we het toch gedaan)

Succes met het organiseren van alles!

Dorian

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 31, 2007, 09:12:46 am »
wat een bolletje  :hart: het ziet er niet netjes uit, maar wel heeeeeeeeel erg lief  :hart: :hart: :hart:

ik denk ook dat als het gaaitje in 1 keer door gaat naar die vriendin dat ook goed is.
ze weten er in ieder geval wat vanaf en hulp vragen bij nood doen ze neem ik aan ook wel.

ik denk inderdaad dat als jullie hem in huis nemen hij dus ook niet meer weggaat. op zich niet erg, maar ja, er zijn nu toch ook mensen die hem graag willen hebben.

het lijkt me een erg leuk gaaitje...

jos

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 31, 2007, 10:10:54 am »
wat een leuke gaai.
hopelijk komt hij op een goede plek terecht

jos

miekje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 31, 2007, 10:23:22 am »
Ik sluit me bij mn voorgangers aan  ;)

Wat een lief koppie heeft ie zeg  :hart:
En die foto met zn kop tegen de muur  ;D

TWEETY

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 31, 2007, 11:47:33 am »
wat een verhaal zeg  :o :o
1 ding is zeker als je hem bij jou neemt gaat ie niet meer weg, jou kennende  ;)
maar daar moet je echt goed over nadenken.
die vriendin haar zus zou natuurlijk een goede oplossing zijn  :CENS
vraag me af waarom hij plots zo hard gebeten heeft  :CENS
in ieder geval veel succes met je beslissing en je weet dat je ieders steun hier hebt hè  :-*

Online Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: augustus 31, 2007, 11:53:09 am »
lijkt mijn Cocootje wel zeg.   :o

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: augustus 31, 2007, 12:08:46 pm »
Ja he? Vond ik ook al!! ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #11 Gepost op: augustus 31, 2007, 12:27:11 pm »
Ach, ondanks de rommelige veertjes heeft ze een schattige lieve uitstraling. Ik vermoed ook dat het een popje is.  :hart:
Testen hoeft als ze de afgelopen 10 jaar niet in aanraking is geweest met andere vogels. Maar is natuurlijk nooit verkeerd haar/hem eens grondig ta laten onderzoeken.
Goede voeding zou dit gaaitje wel kunnen helpen wat de veren betreft  ;)

miekje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 31, 2007, 13:42:22 pm »
lijkt mijn Cocootje wel zeg.   :o

Is die niet ook toevallig ontvreemd  :CENS

;D ;D ;D

Online Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #13 Gepost op: augustus 31, 2007, 14:28:37 pm »
Is die niet ook toevallig ontvreemd  :CENS

;D ;D ;D

;D  Nee. Dit zit hier op eieren. Tenminste. Ik zie haar niet omdat ze in het blok zit. Misschien toch maar even in het blok spieken of ze er daadwerkelijk nog wel zit  :CENS

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #14 Gepost op: augustus 31, 2007, 14:54:52 pm »

;D  Nee. Dit zit hier op eieren. Tenminste. Ik zie haar niet omdat ze in het blok zit. Misschien toch maar even in het blok spieken of ze er daadwerkelijk nog wel zit  :CENS

;D

het is wel en lief pluizig bolletje om te zien zeg! :hart: