Ja, heb ik ook al geprobeerd, andere ruimte zoeken (gang), maar idd op een gegeven moment is het gewoon negatieve aandacht vragen, is ook aandacht nietwaar?

Dan kom je op het punt totaal negeren en wat je zegt de 1is er beter in dan de ander.
Echt TOTAAL negeren is verschrikkelijk moeilijk vind ik, kijk mijn gaai is echt een meester in het lezen van lichaamstaal.
|Stel hij gilt terwijl ik eten kook (dan doet hij het vaak, geen idee waarom), ik reageer natuurlijk niet, geen enkel woord, ik kijk niet, ben blind en doof

Op een geven moment gaan die hoge giltonen echt door merg en been en (ik ben ook maar een mens

) dan doe ik bv. het keukenkastje net iets harder dicht dan normaal en hij ziet alles, hoort alles en eigenlijk heb ik dan gereageerd, terwijl ik het zelf maar amper besef.
En dan nog het punt acceptabele geluiden meteen belonen, doe ik natuurlijk.
Nu komt het: Jamie heeft de gewoonte acceptabele geluiden af te wisselen met schelle, hoge tonen.
Dus voorbeeld: Hij zegt heel lief Hallo, wat is dat. Ik wil gelijk reageren en hem belonen bv. goed zo! Ik heb het nog niet uitgesproken of meteen hoge giltonen er tussendoor, waardoor hij het idee zou kunnen krijgen dat ik hem hiervoor beloon.
Moeilijk uit te leggen, maar de timing is erg moeilijk.
Haha ik maak het wel moeilijk geloof ik, maar zo is de situatie ongeveer, dat bedoel ik met de praktijk is vaak zo anders.

Maar we werken er verder aan en ooit zal het beter gaan