Hier weer een berichtje van ons.
Anton, de vogelarts belde mij net.
In eerste instantie vertelde hij dat Diva haar nierfuncties slecht waren en dat de antibiotica snel aan moest slaan.
Waar het probleem vandaan komt, is nog steeds niet bekend.
Ze eet erg slecht en drinkt ook amper.

Vandaag zou ze gevoerd worden met spuit, en anders dwangvoeding krijgen

Anton vertelde dat ze vandaag de ab niet in het drinkwater gingen doen maar direct bij haar in wil brengen.
Hij gaf meteen aan dat hij morgenochtend weer de nierfuncties zal testen en dat hij hoopt dat het dan snel beter is en dat Diva goed reageert op de ab. Anders zag hij het wel somber in.

Ik vertelde dat we graag die kant op wilde komen, en eventueel ons eiegen voer mee willen nemen om te zien of ze daar wel wat van wil hebben. Ook Anton wist natuurlijk niet of dit inderdaad zou helpen, nee heb je en ja kun je krijgen was zijn antwoord.
Vanavond ga ik dus zoiezo naar m'n kroelkipje toe, Jarno weet het nog niet, afhankelijk van zijn werk.
Na met Anton opgehangen te hebben, belde ik meteen Jarno om het nieuws te melden.
Ook hij was hier zeker niet blij mee. Ze zit daar het beste op haar plaats en dat is nu onze enigste troost.

5 minuten later belt Anton mij terug, een beetje opgewekt.
We hebben Diva haar ontlasting nagekeken (ze heeft vanmorgen voor het eerst gepoept) en het zit stampvol wormen!
Van de ene kan een hele opluchting voor me, ze weten wat het is en het kan behandeld worden. Van de andere kant, daar is Diva nog lang niet vanaf! We hadden hier al een beetje op gehoopt, aangezien ze anders helemaal niet wisten waar het vandaan kwam.
Er is meteen een wormenkuur gestart.
(het stomme is, dat we af hadden gesproken, als het minder goed weer is voor de vogels om buiten te scharrelen, we de ontlasting van de vogels op zouden sturen)
Meteen Jarno weer gebeld om het nieuws te melden, ook bij hem een diepe zucht van opluchting.
Vanavond ga ik naar haar toe.

Tot zover deze update.