Auteur Topic: DVD Hooimeijer  (gelezen 6425 keer)

Dorian

• Gast
Re: DVD Hooimeijer
« Reactie #60 Gepost op: september 21, 2007, 09:02:00 am »
ja meestal zit ik op de bank met mijn lappie. het enige wat ik dan om me heen heb ik de muis van de computer.
maar die hoef ik niet op de grond te gooien om stuk te maken.
Pinkey heeft namelijk in een onbewaakt moment het snoertje doorgeknabbeld en het rolding eruit getrokken  :-[ ;D
nu heb ik een draadloze muis.
daar kan ik wel een eindje mee gooien, maar misschien dat ie dan weer kapot gaat.  shootme

ik ga wel een keer proberen of het werkt om hier bijvoorbeeld een potlood bij te leggen en die te gooien ofzo.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: september 21, 2007, 09:11:02 am »
leg dan wat andere spulletjes om je heen en houd die arme muis heel!  :)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #62 Gepost op: september 21, 2007, 16:17:25 pm »
hoe moet ik aandacht trekken van cor dan volgens hooimeijer?
want ik kan hier tot in mn blote kont gaan staan dansen op de vogeltjes dans  :-[
maar nicole is not interesting enough  :cry:

ede

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: september 21, 2007, 16:24:28 pm »
Hooimeijer gooit bijv zelf vaak een knuffeltje in de lucht of van zich af ofzo.
Nou dan kijkt Cor echt wel hoor! ;)
« Laatst bewerkt op: september 21, 2007, 16:37:02 pm door Cosch »

Dorian

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: september 21, 2007, 16:37:05 pm »
Ja, hij heeft ook een bosje met allemaal gekleurde plastic sleutels (zo'n babyding).
Hij gooit ook een knuffeltje tegen de muur en vangt het weer op een gaat met een handdoek spelen en zich daarmee "afdrogen".
Maar ik denk ook dat het voor alle gaaien anders is.
Als ik opsta heb ik Micks aandacht zoals ik eerder schreef, maar Pink en Puck kijken dan niet op of om.
Pink reageert eigenlijk nergens op, behalve als ze het niet kent en voorbij komt gerold of gegledenofzo (ballets, appel, potloden, stiften, tandenborstel)
Puck is wel onder de indruk van veel dingen die ik heb, maar vind vervolgens alles ook heeeeeeeel spannend.

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #65 Gepost op: september 21, 2007, 16:53:52 pm »
hoe moet ik aandacht trekken van cor dan volgens hooimeijer?
want ik kan hier tot in mn blote kont gaan staan dansen op de vogeltjes dans  :-[
maar nicole is not interesting enough  :cry:

Nicole, hij had mijn Uk zomaar ineens op de hand.. vrijwillig!
Zlefs nadat hij meermalen bekogeld was door een knuffelbeer....

Africangrey

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: september 21, 2007, 22:28:38 pm »
Nou lachen hier vanavond :)
Ik legde mijn wederhelft uit hoe het 5-stappenplan ongeveer werkt, Hen heeft daar totaal geen interesse in, heeft zich daar nooit zo in verdiept. We hebben een papegaai, maar meer mijn ding en hij schikt zich, zoiets ;D
Hij nam dus de gaai mee naar de douche en deed dit volgens mijn uitleg en voordat hij hem op liet stappen, gooide hij iets op de grond en eenmaal op de hand beloonde hij Jamie en zei  'wat heb jij een mooie staart'
Haha ik lag helemaal in een deuk, maar...Jamie helemaal verbouwereerd, zeer onder de indruk.
Dus stel Hen leeft alleen met Jamie en past de stappen toe, dan zou het zomaar kunnen dat die gaai zich atijd voorbeeldig gedraagt.
En ik doe precies hetzelfde (stel ik ben ook alleen) en Jamie is totaal niet onder de indruk. :CENS
Wat ik probeer te zeggen (is soms zo moeilijk onder woorden te brengen) dat een papegaai zich tegenover een favoriet persoon eerder zijn best zal doen, want hij is gefixeerd en geinteresseerd in die persoon.
« Laatst bewerkt op: september 21, 2007, 22:30:38 pm door Africangrey »

ede

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: september 21, 2007, 22:40:56 pm »
Ik denk dat die minder favoriete persoon zich op deze manier wel sneller favoriet maakt dan dat je gewoon door leeft!
Je beloond em immers, je zegt hoe mooi hij is. Hooimeijer zegt dat als je het zo doet je wederzijds respect ontwikkel. Want bij stap 5 moet de gaai iets doen. Dus hij luistert dan naar jou enzo.

Ik denk dat je deze conclusie pas kunt trekken als je het echt een tijdje consequent doe. Ik denk dat je dan verbaasd zult staan!  :CENS

Africangrey

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: september 21, 2007, 23:36:36 pm »
Jaja tuurlijk ik snap het wel, ik heb met mijn gaai zeker een goede band, ik weet zeker dat hij respect heeft voor mij en omgekeerd. ;)
Wat ik bedoel eigenlijk: iedere gaai vertoont zo nu en dan ongewenst gedrag (daar zijn het papegaaien voor :))
Dus stel binnen een gezin de favoriete persoon past de 5 stappen toe dan zal diegene veel eerder resultaat boeken dan de minder favoriete persoon die hetzelfde toepast.
Want papegaaien zijn complexe dieren die normaalgesproken 1 partner voor het leven kiezen en laten we eerlijk zijn daar kunnen wij nooit aan voldoen: het zijn geen katten of honden.
Hun instinct en behoeftes zijn gefixeerd op die ene partner vinden, ik denk dat het allemaal daarom draait ::)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #69 Gepost op: september 22, 2007, 00:26:19 am »
Ik geloof er niets van dat de favoriete persoon meer bewerkstelligt. Je ziet aan Hooi dat hij met praktisch elke gaai meteen dingen bewerkstelligt die het baasje/vrouwtje al lang had willen bewerkstelligen!! Het werkt dus gewoon al is het bij een volkomen vreemde. Hij heeft het zich zo eigen gemaakt dat dat gewoon lukt. Je voelt zelf dat het heel raar aanvoelt als je er mee begint. Voor wij het ons zó eigen gemaakt hebben, ben je gewoon wel even bezig. Daar komt bij dat wij het gewoon vaak ook weer loslaten als het goed gaat.. ;)

Africangrey

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: september 22, 2007, 02:14:36 am »
Ik 'bewerkstellig'' alles met mijn gaai, jammer verkeerd begrepen :cry:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #71 Gepost op: september 22, 2007, 02:25:00 am »
Nicole, hij had mijn Uk zomaar ineens op de hand.. vrijwillig!
Zlefs nadat hij meermalen bekogeld was door een knuffelbeer....

:o echt? wat tof!
ik ga hier maar eens met knuffels gooien dus ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #72 Gepost op: september 22, 2007, 08:38:20 am »
Ik 'bewerkstellig'' alles met mijn gaai, jammer verkeerd begrepen :cry:

???

Of jij mij misschien?  :)

Dorian

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: september 22, 2007, 08:59:44 am »
Ik denk dat het zelfs zo is, dat een gaai voor een ander (de niet "favoriete" persoon) zelfs meer doet. En dat die persoon zodra hij dan met het stappenplan aan de slag gaat heel snel de "favoriete" persoon wordt.

Maar ik denk ook (als ik de woorden van Hooimeijer goed begrepen heb) dat het "favoriete persoon" niet echt opgaat, slechts alleen omdat JIJ bepaald gedrag laat zien, maar een gaai maakt niet expres een keuze.
JIJ bent niet favoriet, je gedrag is voor hem het meest belonende gedrag. Ik zeg dit, omdat vogels in het wild, juist heel sociaal zijn naar iedereen.
Alleen in de broedstemming kiezen ze een andere vogel als partner, maar zelfs dan zij sommige soorten nog heel sociaal naar de anderen in de groep levende vogels.

(dit is even denkend vanuit wat Hooimeijer op de DVD vertelt, ik moet er nog even over nadenken zelf in hoeverre ik dit nou ook vind en zie)

Dorian

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: september 22, 2007, 09:02:06 am »
Oja, ik las net op een ander forum een berichtje van iemand die met haar zieke gaai naar Hooimeijer toe is gegaan.
Wat hij had enzo doet er even niet zoveel toe, maar hij moest daar blijven.
Ze mocht voor het weggaan de gaai niet meer knuffelen en heeft een heel rotgevoel omdat hij zo negatief was over haar omgaan met haar gaai.
Hij zal vast gelijk hebben, maar het is wel jammer dat hij iemand met zo'n rotgevoel laat gaan.
Sociale interactie met mensen lijkt steeds toch wel een groot probleem te zijn, en dat terwijl hij met gaaien gewoon zoveel kan.