Auteur Topic: Coco, extreem zelfwiekend  (gelezen 5485 keer)

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
Re: Coco, extreem zelfwiekend
« Reactie #30 Gepost op: september 28, 2007, 22:19:40 pm »
Is het niet je eigen gevoel dat ze het vliegen missen en dat de fut eruit is? Natuurlijk lijkt het allemaal veel levendiger als ze vliegen.. ;)

Dat zou natuurlijk kunen, maar als ik zo kijk naar de afgelopen week, voor zover ik wakker was dan, dan zijn ze zo vele rustiger. Binkie, Ukkie en Moppie hadden altijd met zn drieen of 2 aan 2 een paar vlieguurtejs, dat ze echt als een razende achterelkaar aan vlogen. Echt spelen en dan rondom het vliegen werd er echt gespeeld en geknuffeld en gekroeld. Dat is echt helemaal van de baan... er word amper naar elkaar om gekeken..

ik hou wel in mijn achterhoofd dat het nog wennen is, maar we zijn nu toch al een week verder...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #31 Gepost op: september 29, 2007, 09:06:50 am »
Pás een week verder misschien? :) Ik kan het me goed voorstellen hoor dat je dat sneu vindt en het ook heel leuk was voor ze!!! ;) Ik denk dat er zeker dingen tegenover moeten staan, zoals met ze lopen en vertellen. Heb je een tuin? Koosje vindt het bijvoorbeeld het einde om buiten in zijn klimboom te zitten! (zodra er maar even wat zon is nu of een lekkere temperatuur! Bij Koosje zag ik echt helemaal geen verandering na het wieken, maar ja, die was ook niet écht gewend om te vliegen. Dat is wel anders denk ik! ;)

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #32 Gepost op: september 29, 2007, 09:55:03 am »
Ik heb geen tuin maar een balkon op 7 hoog, dus dat is geen optie..

Daarnaast.. ook al zijn ze gewiekt, ik durf het niet aan om ze los mee naar buiten te nemen. Ik ben veel te bang dat het toch mis gaat..  Nu zou dat op zich nog meevallen bij Coco, Binkie en Moppie, maar Uk vliegt zoooo goed, die haalt het echt nog van de ene kant van de kamer naar de andere kant terwijl er toch behoorlijk wat af gegaan is.

Tja, al een week verder of pas een week verder ;) Net als het half lege of half volle glas..

Voorlopig ben ik nog niet toe om het wieken van de postsitieve kant te bekijken.. voor grasjes dan..
Ik zie niet dat ze meer vrijheid hebben gekregen, in mijn ogen zijn ze juist die vrijheid verloren

Maar ik moet niet het uiteindelijke doel uit ogen verliezen. Het gaat er tenslotte om dat Coco zich beter gaat voelen en ophoud met het vervreten van haar slag en staartpennen.

ede

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: september 29, 2007, 11:28:03 am »
Ja inderdaad.
Het is lastig zo'n radicale omslag.
Ik zou zeggen probeer er open voor te staan. Even niet aan het kortwieken te denken. Dat kan immers maar tijdelijk zijn. Want dat groeit weer aan. Het aanvreten van de veren kan voor Coco levenslang zijn.
Ik hoop echt heel erg dat je merkt aan Coco dat het beter gaat.

Moet je Hooimeijer nog een keer bellen om te vertellen hoe het gaat?
Ik moest dat toen wel!  :)

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #34 Gepost op: september 29, 2007, 14:53:04 pm »

Moet je Hooimeijer nog een keer bellen om te vertellen hoe het gaat?
Ik moest dat toen wel!  :)

Yep, na 10 dagen verslag uitbrengen ;)

Nou ik heb van de week al gebeld, want ik had dus veeeeel te weinig medicijn tegen Megabacterie meegekregen. 6 druppels per 4 parkieten, dan is ene flesje van 5ml zo leeg, zeker als je 1 of 2 keer zit te knoeien...  Eigen VA had het niet, dus dan maar weer via Hooimeijer.. word het flesje opgestuurd in een doosje, terwijl het in een bubbeltjes envelop had gekunt en dan door de brievenbus...  Was goedkoper in verzenden geweest moest nu meer betalen voor het verzenden dan voor het flesje zelf...  Maar goed..

Komende dinsdag ofzo zal ik hem verslag uitbrengen... hoewel er dus nog niet veel te vertellen valt ;)

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #35 Gepost op: oktober 15, 2007, 15:33:19 pm »
We zijn nu ruim 3 weken verder, dus laten we maar een updateje doen.

Hoe gaat het hier met de bende..

Tja, er is niet veel veranderd. We proberen de stappen wel toe te passen, maar het is moeilijk om oude gewoontes te laten varen en nieuwe aan te leren.. en dan heb ik het niet over de vogels  :)
We gebruiken wel onderdelen van het stappenplan.

Even de individuele parkietjes langlopen.

Binkie:
Binkie heeft nog de minste problemen met het kortwieken. Hij is nog steeds de liefste en het maakt hem niet zoveel uit. Hij was er het snelst aan gewent en is de rust zelve.. Bij Binkie groeien er nu een paar pennen terug, aan zijn rechtervleugel zit een bloedpen die we even in de gaten moeten houden, dat die niet stuk gaat. (Bink heeft al eens eerder bloedpennen gehad)

Ukkie:
Ukkie had er de meeste problemen mee om niet meer te kunnen vliegen, hoewel hij juist nog de grootste afstand kon afleggen en de netste landing kon maken. Ukkie was ook het meest verontwaardigd naar ons toe. Tenminste, zo interpreteren wij zijn houding
Ukkie krijgt ook al weer pennen terug, aan de rechterkant zijn 2 pennen nagenoeg volgroeid, links zijn ze nog wat korter en hij kan weer zelf heen en weer tussen boom en voliere, al doet ie dat niet zo snel op eigen initiatief.

Moppie:
Ach de arme Mop, het gaat heel goed met haar, lichamelijk en uiterlijk zichtbaar. Ze heeft energie voor 3, zit heel netjes in de veren en heeft ook al weer een paar pennen terug. Ze jaagt af en toe heerlijk op Coco (arme meid) en ook Binkie moet er af en toe aan geloven. Nu kan Binkie niet zo makkelijk wegkomen, dus of dit altijd al zo gegaan is weet ik niet, maar nu is het soms echt gillen... Moppie is een echte bitch tegen de andere van tijd tot tijd. Ze kan ook wel gewoon lief zitten doen met Uk of Bink. Moppie heeft nu weer een keurig gewicht van 34/35 gram.
Psychisch gaat het niet zo goed met Moppie.. ze is ontzettend angstig. Ze stapt wel netjes op, maar ze wil zo snel mogelijk weer weg en dat resulteerd nogal eens in een foute landing. De momenten die ze dan bij je zit, voe, je dat ze verstijfd zit. Moppie heeft natuurlijk al heel wat meegemaakt met gedwongen vast moeten pakken en de speelse momenten waarop ze lekker met je vingers speelt en er op knaagt, is helemaal over. Alsof ze nu weet dat ze niet zo makkelijk weg kan als ze er genoeg van heeft.. Ik hoop dat ze na verloop van tijd toch weer wat meer vertrouwen terug gaat krijgen.
Ook Moppie heeft aan beide kanten alweer wat pennen terug en kan nu weer een soort van netjes landen als ze valt of wegspringt.

en tot slot Coco... Om haar is het tenslotte allemaal begonnen..

Ik heb helaas geen camera deze week, die heeft manlief mee voor zijn werk, maar mooi zouden de foto's ook niet worden. Coco's staart is korter dan ooit en elke pen die aan de vleugels probeert door te komen word hardnekkig vernietigd alsof het onkruid is. Maar om nu te zeggen dat ze ongelukkig is.. Zeker de eerste dagen, toen de rest nog bij zat te komen van het idee dat ze even niet konden vliegen was het duidelijk te merken, het verschil.. Coco gewoon vrolijk, af en toe kwetteren, af en toe spelen en de rest depri.. Coco is altijd alde rustige geweest en dat zal ze ook altijd wel blijven. Ook denk ik niet dat ze ooit van haar pennen af zal blijven. Ik denk dat ze dat altijd zal blijven doen.. Waarom? Geen idee... Helaas kunnen ze het ons nog steeds niet vertellen he, wat er in die koppies omgaat. We zijn nu zelf in ieder geval zo ver, dat we kunnen zeggen dat we alles geprobeerd hebben (en nog steeds wel doen, door het benaderen volgens het stappenplan) en dat we ons erbij neerleggen dat het waarschijnlijk altijd zo zal blijven.

Deze week ga ik nog even wat ontlasting opvangen en naar mijn DA brengen om na te laten kijken. Maar het doel waarvoor we naar Meppel zijn geweest, is (nog?) niet behaald.