Auteur Topic: Valkparkiet eenkennig?  (gelezen 13767 keer)

Heleen

• Gast
Valkparkiet eenkennig?
« Gepost op: september 08, 2007, 23:22:59 pm »
Onze Bink (valkparkiet) is nu ruim 3 maanden, maar het lijkt wel of hij opeens eenkennig is..kan dat? Hij is wel uitbundiger geworden met het ontdekken van het speelgoed, doet veel meer dan voorheen. Fluit ook veel meer, verschillende tonen. Maar van mij of mijn hand wil hij niet meer zoveel weten  :( Zelfs niet als ik trosgierst in mijn hand heb. Is dit misschien een bepaalde periode? Een oei ik groei periode.. :CENS

ede

• Gast
Re: Valkparkiet eenkennig?
« Reactie #1 Gepost op: september 09, 2007, 10:07:33 am »
Ik denk zelf dat hij je uit aan het proberen is. Zo van: hoe ver kan ik gaan. En dus dan zul jij door moeten zetten dat hij toch doet wat je wilt. Zoals opstappen enzo!
Maar misschien herkennen de valkparkieten eigenaren dit wel.

Dorian

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 09, 2007, 10:35:22 am »
Ik herken het wel van Pinkey (rose kaketoe). Die heeft dit eigenlijk heel wisselend naar of mij, of Menno.
Opstappen doet ze wel altijd, maar heel duidelijk probeert ze of mij uit, of mijn vriend.
Gewoon doorzetten. Het gaat ook wel weer over, of misschien slaat het om naar de ander...

Heleen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 09, 2007, 12:43:59 pm »
Hij wil wel opstappen, maar bij me blijven zitten wil hij niet meer. ??? Zodra ik met hem aan de wandel ga, en een meter van de kooi verwijderd ben, dan vliegt hij meteen terug naar de kooi. Als ik hem dan de tweede keer wil pakken, dan gaat hij heel hard over de kooi lopen, of vliegt naar plaatsten waar het hoog is. (kast b.v.) Ik probeer hem dan te lokken met trosgierst. Eerst kwam hij dan aangevlogen, maar nu....denkt ie: Zoek het maar uit met je trosgierst!!!
Komt dit ook bekend bij jullie voor? :-[

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #4 Gepost op: september 09, 2007, 12:48:09 pm »
Ik begrijp dat hij niet gewiekt is ?
Als ze dan leuke dingen hebben uitgevonden,en één van die dingen kan vliegen zijn,
zullen ze dat toch blijven doen,ik had dat met Pica,best tam,maar als ie kon vliegen ...
kwam ie niet meer naar me toe.

Dorian

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 09, 2007, 16:45:09 pm »
Mij komt het niet bekend voor.
Onze gaaien zijn gewiekt...

Heleen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 09, 2007, 17:07:15 pm »
Begrijp ik nu uit jullie reakties, dat het beter is, om Binky te wieken?  :CENS

ede

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 09, 2007, 17:09:59 pm »
Dat zal heel veel schelen. Als je dan meer met Binky gaat doen dat zul je er een hoop voor terug krijgen!  :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 09, 2007, 17:12:47 pm »
Je krijgt denk ik wel de mogelijkheid makkelijker dingen met Binkey te doen, onder andere bijvoorbeeld naar buiten gaan enzo.
Daarnaast kan hij niet meer zo makkelijk bepalen hoe en wat.
Je moet dan dus kiezen wat je wil....

Er zijn ook mensen die doelbewust hun vogel echt niet willen wieken, om ook goede redenen...

Heleen

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 09, 2007, 17:20:22 pm »
Bedankt Cosch, maar ik durf dat niet zelf te doen  :-[. Woont er iemand toevallig in de buurt van Den Haag die dat voor mij zou kunnen doen?
Mijn grasparkietje is ook gewiekt door de verkoper. Voor haar vond ik het zielig omdat de rest wel kan vliegen en zij niet. Ze is er heel gefrustreerd van.  En ik moet zeggen, dat het voor een grasparkietje het helemaal niet nodig is, om te kortwieken, want ze zijn ontzettend tam. Bij haar duurd de rui een eeuwigheid. Ik had gehoopt dat ze na een aantal weken weer kon vliegen. Nu is zij toevallig pas gegrepen door onze pup toen ze plotseling op de grond viel. Ze is een hele dos veren kwijt. Behalve de veren die ze eigelijk zelf kwijt wilde om te kunnen vliegen. Nu kan de hond er niet meer bij, want wij hebben de hond een paar uurtjes in de bench, zodat de vogels vrij spel hebben. en ik sla dan meteen 2 vliegen in 1 klap, want de pup wordt er zindelijk door, en de vogels kunnen los.

Zijn de meeste valkjes op dit forum gewiekt?

miekje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 10, 2007, 11:55:11 am »
Hoi Heleen!

Mijn valkjes zijn op dit moment wel gewiekt.
Peanut en Donut zijn in eerste instantie gewiekt voor de zomer, zodat ze lekker mee naar buiten konden i.p.v in de kooi zitten.
´s Winters kortwiek ik ze eigenlijk niet, maar hun zijn ook best wel tam.

James en Jacco heb ik als reden moeten kortwieken omdat ze hetzelfde "probleem" hadden als jouw Binky.
Ze vlogen steeds weg en bleven nooit zitten nadat ze waren opgestapt.

miekje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 10, 2007, 12:31:44 pm »
oh ja, je vraag of ze eenkennig zijn...

Ik merk niet echt duidelijk een eenkennigheid bij mijn pietjes.
Wel of ze je goed kennen of niet.
Ik en Patrick mogen Peanut kroelen, anderen niet.
Toen ik op vakantie was heeft mn zusje voor de pietjes gezorgd, de eerste paar dagen waren ze erg van slag, maar na 3 dagen mocht mn zusje Peanut ook al kroelen  :thumsup:

Heleen

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 10, 2007, 15:30:37 pm »
Bedankt voor je reakties Miekje.  :thumsup: Het was van mij denk ik ook een verkeerde omschrijving "eenkennig" want hij wil best wel op de hand bij de kinderen, of mijn man, maar het is meer dat hij steeds wegvliegt als hij bij ons zit. Dan ga ik Binky toch maar kortwieken, want ik wil wel leuke dingen met hem doen. Alleen ik durf dat zelf niet. Ik durf Binky niet met mijn hand te pakken. Dus ik ga even informeren bij de dierenarts. En anders plaats ik een advertentie op marktplaats, wie er in Den Haag kan kortwieken.
Ik laat het nog even weten. Bedankt  :-*

ede

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 10, 2007, 15:33:01 pm »
Als je naar de dierenarts gaat.. neem dan even de plaatjes van het forum mee.
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=25360.0

Zodat hij je pietje niet gaan verminken.

Inderdaad een oproep op marktplaats op parkieten-land  is een goed idee!  :thumsup:

miekje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 10, 2007, 15:34:38 pm »
Den haag is een beetje ver weg, anders wilde ik het wel doen voor je ;)
Maar er wonen vast mensen van het forum in de buurt  :thumsup: