Auteur Topic: Valkparkiet eenkennig?  (gelezen 13766 keer)

kokosnoot

• Gast
Re: Valkparkiet eenkennig?
« Reactie #45 Gepost op: november 21, 2007, 12:32:25 pm »
wat een mooi stel schatjes heb je daar  :hart:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #46 Gepost op: november 21, 2007, 12:54:25 pm »
 :a036: super heleen  :thumsup: leuk dat je zo geniet! en dat hun ook genieten en dat t werkt he!
kan je man het ook al meer waarderen??
 :-*

Heleen

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: november 21, 2007, 18:55:55 pm »
:a036: super heleen  :thumsup: leuk dat je zo geniet! en dat hun ook genieten en dat t werkt he!
kan je man het ook al meer waarderen??
 :-*
Hoi Nicole!!
Mijn husband vind het allemaal wel best zo. Behalve als er voetbal op tv is, dan moet hij de volumeknop op 12 zetten!!! hahahahahaha :)
Ja, het gaat echt lekker met ze!
Hoe is het met Corretje? Ik las dat zij verstoppertje speeld? Is dat goed, of juist niet?

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #48 Gepost op: november 21, 2007, 22:42:54 pm »
voorlopig doet ze niet meer verstoppen!  :thumsup:
waar het nu door was, of dat er uberhaupt iets was weet ik dus niet, maar t is geeindigd zoals het begon,
van de een op de andere dag ;)

ps kijk eens in cor haar dagboek ;)

miekje

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: november 22, 2007, 11:24:51 am »
He Heleen!
Wat leuk dat het zo goed gaat.
Je hebt een lekker kwetterzooitje daar dus  :)
Ik wou dat James zo snel dingen oppiktte als Kuifje  :o
Ik doe de hele dag niks anders dan Adams Family fluiten, filmpjes laten zien (ook dat stampende pietje idd ;) )
Maar hij doet alleen de kookwekker, het bouwvakkersfluitje, een kraai  shootme , de kat en een merel na   :)

Heleen

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: november 22, 2007, 18:34:01 pm »
He Heleen!
Wat leuk dat het zo goed gaat.
Je hebt een lekker kwetterzooitje daar dus  :)
Ik wou dat James zo snel dingen oppiktte als Kuifje  :o
Ik doe de hele dag niks anders dan Adams Family fluiten, filmpjes laten zien (ook dat stampende pietje idd ;) )
Maar hij doet alleen de kookwekker, het bouwvakkersfluitje, een kraai  shootme , de kat en een merel na   :)
He Miekje!!
Dat klinkt ook leuk, een kookwekker...hahahahaha :)
Ja, hij pikt het heel snel op, en dan neemt binky het van hem over.
Hij zegt nu: knappe knul....ik weet niet of hij zichzelf bedoeld, bink, of mijn man!! lol
Hij zit ook de hele avond te vrijen bij me. Hij wil echt niet z'n poepertje luchten, zoals bink dat doet. Die sjeest heel de kamer door, maar kuif geeft daar helemaal niet om...kriebelen, dat is het enige waar hij aan denkt.
En als ik een spelletje op de wii of playstation doe, dan komt ie op de joystick zitten, zit ik iets te eten, dan weet hij niet hoe snel hij naar mijn mond moet komen, of er nog iets over blijft.
Gek is dat he, de ene valk heeft een heel ander karakter als de andere...

kokosnoot

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: november 22, 2007, 18:35:50 pm »
zit ik iets te eten, dan weet hij niet hoe snel hij naar mijn mond moet komen, of er nog iets over blijft.

;D wat leuk, ik zie het al voor me  ;D

Heleen

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: november 23, 2007, 18:22:46 pm »
Gisteravond had Kuif een ongelukje. Hij vloog (een beetje gekortwiekt) naar de aanrecht toe, en klapte met zijn vleugels tegen de fluitketel. Ik schrok me kapot!!! toen ik hem ging pakken, zat hij de hele tijd met zijn vleugel gek te doen.  :o
Hij had pijn. Ik dacht: o jee, wat nu??? Ik kon wel janken! Ik heb toen zijn vleugels bekeken, maar zag niks geks. Toen heb ik hem maar rustig in de kooi gezet, en vanmorgen ging ik meteen kijken hoe het met hem ging. Nu doet hij dat niet meer, dus ik denk, dat hij een vleugelspiertje had verrekt.
Heeft iemand dit ook eens meegemaakt?
Ook is hij een beetje verkouden, dus ik heb sivotine voor hem besteld (had ik gelezen op internet) , dat kan ik morgen op gaan halen in de dierenwinkel.
Heeft iemand hier ervaring mee, met verkouden valkparkieten? papieren zakdoeken werkt niet. ;D

kokosnoot

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: november 23, 2007, 18:27:48 pm »
jee kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken  :o
misschien klinkt het gek, maar stomen in de badkamer met de hete kraan open of zeg ik iets geks?  ???
sterkte met Kuif  :-*

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #54 Gepost op: november 24, 2007, 01:11:16 am »
goed opletten met de verkoudheid dat het niet overwaait naar de rest he ;)
anders even naar de VA voor een doktersmiddeltje, ook als de sivotine (nooit van gehoord trouwens) niet werkt.

cor heeft hier in het begin ook wel eens wat geraakt, kan best dat er een spiertje verrekt is, jij loopt toch ook raar als je ernorm je teen stoot toch?
als hij er de volgende dag geen last meer mee heeft hoef je je daar denk ik niet zo druk meer om te maken, zal de schrik bij hem ook wel geweest zijn he..

mare secret fluitketel aan = vogels binnen he

Dorian

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: november 24, 2007, 09:32:54 am »
Probeer niet teveel te experimenteren met verkoudheidjes enzo.
Soms moet er echt meer gebeuren...

Gelukkig heeft hij niks aan z'n nare landing overgehouden.  :-*

(heb de rest ook nog eens gelezen, je hebt wel hele leuke dieren zeg)

Heleen

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: november 27, 2007, 19:58:30 pm »
mare secret fluitketel aan = vogels binnen he
Fluitketel was ook niet op het gas...ja, hij stond wel op het gasstel, maar het gas was niet aan....hehe, lekker duidelijk uitgelegd weer.. :hot:

Heleen

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: november 27, 2007, 20:02:09 pm »
Probeer niet teveel te experimenteren met verkoudheidjes enzo.
Soms moet er echt meer gebeuren...

Hoi dorian, hij nieste al een tijdje eigelijk, en dat ging maar niet over. Dus ik had op internet gelezen, over die sivotine, en ik moet zeggen...na 2 dagen heeft hij geen papieren zakdoekjes meer nodig, en zijn ogen worden ook weer heel mooi. (die waren een beetje verdikt en rood)

Gelukkig heeft hij niks aan z'n nare landing overgehouden.  :-*

Dat is gelukkig goedgekomen ja, de andere dag was alles weer tippie toppie...(gelukkig maar)

(heb de rest ook nog eens gelezen, je hebt wel hele leuke dieren zeg)

Ja, ik heb het echt getroffen hoor, met zulke vrijkousen. lekker kletsen en druk doen.
Bedankt

Heleen

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: november 27, 2007, 20:31:39 pm »
Ik wil even weten of jullie dit bekend voor komt.  :CENS
Mijn groene grasparkiet, is nu al zo lang in de rui (een paar maanden), er komt geen einde aan. Ze ziet er heel warrig uit, maar verliest zelden een veertje. Haar kop zit vol stekels, maar ook dat heeft ze al zoooooooooooooooo lang.....De veertjes hangen als het ware losjes van haar lichaam, maar ze raakt ze niet kwijt. Ze is verder wel heel levendig hoor. Eet goed, drinkt goed, poept goed....Ik geef al vitamine in het water. Eivoer. Fruit, groente...Alles wat een gezonde vogel nodig heeft...
Ik stuur even een fotootje mee, dan kunnen jullie zien wat ik bedoel...
Iemand enig idee????

De foto krijg ik niet op de juiste positie..sorry...

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #59 Gepost op: november 27, 2007, 21:21:09 pm »
cor van mij doet er redelijk lang over , maar geen maanden hoor  :(
ik weet niet of het haar eerste rui is, misschien dat die langer duurt, dat kan ik niet zeggen..
maar ik vind het persoonlijk geen vrolijk beeld op de foto.. maar je zegt dat er aan gedrag niets te merken is  :CENS
ik zou voor de zekerheid naar de VA gaan, want stel dat het wel ernstig is, moet je er snel bij zijn, ook ivm met je andere pietjes ;)