Auteur Topic: Het verhaal van Lowieke  (gelezen 85749 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: lowieke is weer in de kliniek geweest
« Reactie #885 Gepost op: december 30, 2007, 00:19:50 am »
Het voordeel van een aviator tuigje is dat als je het kort genoeg houdt ... hij blijft bungelen en he en zijn vleugels kan hij
dan wel nog gebruiken ;) Sundae kan er zelfs ook mee vliegen.

Oh oke. Ik dacht altijd dat een tuigje helemaal om de vleugels heen ging. Zo zie je maar weer dat ik zo'n ding nog nooit voor mijn gaaien heb gebruikt. Dus de vleugels zijn gewoon vrij? Pascallo weer in de bocht  ;D

Maar goed. Bungelen?  :CENS

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #886 Gepost op: december 30, 2007, 00:22:17 am »
jaja, de sluiting van zo'n tuigje zit bij de buik, dus als ze neit meewerken blijven ze dus hangen, onderste boven dus.

maar dat hebben ze wel snel door hoor ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #887 Gepost op: december 30, 2007, 00:33:41 am »
Maar goed. Bungelen?  :CENS

dan toch liever boven de grond even bungelen ,dan telkens plat op de grond te vallen

weet je wat ik me nu ook net overdenk, zou het lompe neerkomen ook niet wat te maken hebben met de verminderde kracht in zijn rechterpootje  :CENS , dat hij daardoor de slag minder opvangt

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #888 Gepost op: december 30, 2007, 00:37:47 am »
weet je wat ik me nu ook net overdenk, zou het lompe neerkomen ook niet wat te maken hebben met de verminderde kracht in zijn rechterpootje  :CENS , dat hij daardoor de slag minder opvangt

Wat is er met zijn rechterpootje dan?  :CENS  Heb weer eens wat gemist zeker  :-[

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #889 Gepost op: december 30, 2007, 00:42:46 am »
nee hoor ,je hebt niks gemist , wieke heeft een kleine nestpoot , ook doordat zijn zusje altijd boven op hem zat , staat het van het begin een beetje scheef , dat betert naar hij sterker word (zie maar bij onze tuur)
pascal ,je moet es kijken op zijn filmpke , alle zegen komt van boven of zoiets en daar kan je goed zien dat wieke een waggeldrafje heeft

hier kan je het zien  ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #890 Gepost op: december 30, 2007, 00:58:29 am »
leuk filmpje  :thumsup:

Je ziet hem idd waggelen.

Het pootje zal allicht niet mee willen werken als het te zwak is om op te landen. Hij zal er dan denk ik doorheen zakken bij een sprong.

Hoelang gaat dat duren voordat het pootje helemaal aangesterkt is? Is dat een kwestie van maanden of jaren?

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #891 Gepost op: december 30, 2007, 01:02:58 am »
dat weet ik echt niet

bij tuur heeft het maanden geduurd , maar die had niet zoveel kooi-arrest als wieke , dus wieke heeft minder klimactiviteit ,misschien duurt het wel wat langer
maar in alle geval, zijn speeltuin word gans verlaagd , na zijn genezing, voorlopig is het verboden terrein

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #892 Gepost op: december 30, 2007, 01:06:30 am »
Nou. Nogmaals sterkte maar weer. Ik hoop dat de wond weer snel genezen is en dat het herstel daarna volledig afgerond mag worden.  :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #893 Gepost op: december 30, 2007, 01:13:23 am »
danke  :-*

Dorian

• Gast
« Reactie #894 Gepost op: december 30, 2007, 10:16:52 am »
Viv, hoewel ik er al veel over gezegd heb tegen je... Ik denk dat het een roseetjestrekje is, dat lompe neerkomen.
Zoals je weet deed Pink dat ook en had daardoor geen enkele veer meer over in haar staart... Nou ja... 3 dan.
En zij heeft niks geks aan haar pootjes en kon wel goed vliegen. Maar dus niet goed landen  :-[

En daarnaast krijgt Ieke zijn eerste rui toch pas rond zijn 1e verjaardag?
Dat duurt nog wel ff. Tot die tijd moet je ook verder.
Ik denk dus dat als je wacht tot het allemaal goed genezen is en Marc daarbij goed weet af te richten, je tegen de tijd dat zijn vleugeltjes gaan aangroeien, geen probleem meer hebt.
Hij leert wel landen hoor, maar of hij nou wel of niet aangegroeide vleugeltjes heeft, hij zal het leren door oefenen. En ms gaat het dus hoe dan ook nog een aantal keer vrij lomp.
Als hij helemaal in orde is weer, zou dat geen probleem moeten zijn normaal. Op wat missende staartveren na.

Desalniettemin begrijp ik jouw ideetjes zeker ook en zullen die zeker helpen.
Zal ik donderdag een tuigje voor je meenemen? Die hoef je niet te gaan gebruiken, maar dan kun je zodra het mogelijk is alvast gaan oefenen.
Even voor de positieve insteek in het geheel: Pink en Puck wilden hem na 2 maanden oefenen eindelijk om en maakten m toen na 3 dagen binnen 10 minuten zelf weer los. ;D

miekje

• Gast
« Reactie #895 Gepost op: december 30, 2007, 16:00:38 pm »
Oh Vivke, Ieke blijft bezig he?
Ik hoop dat het weer snel genezen is  :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #896 Gepost op: januari 15, 2008, 13:39:33 pm »
Met een week vertraging , vandaag op controle geweest met Lowieke en zijn wondje.

Vogelarts Peter is heel tevreden over het verloop en heeft er alleen op beide uithoeken de korstjes zelf afgehaald ,zodat het niet verder gaat irriteren en Wieke er dan alsnog gaat aanzitten prutsen.Het bewijs was dus goed zichtbaar, hij heeft er niet aan geprutst.   :thumsup:

Dan nog wat algemeenheden gewisselt met Peter (echter één heel belangrijke vraag vergeten te vragen, stomkop) en toen ik zei dat Lowieke zijn eigen naam zei ,zag je Peter zo kijken ja ja ,tzal wel en wat doet >Lowieke heel netjes op tijd , je raad het al ,hij zei LOwieke   :hart: :hart:  en toen ik een dikke kus vroeg voor Peter, klonk het smak/kusgeluid door de praktijk .
Ikke heel fier natuurlijk,want je kan het wel zeggen, ze moeten het ook horen om het te geloven .

En nu maar hopen dat we deze episode snel kunnen afsluiten,kooi-arrest duurt nog 2.5 maand.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #897 Gepost op: januari 15, 2008, 14:54:34 pm »
Sterkte maar weer  :-*

En ... heb je al besloten of je de vleugels laat groeien voorlopig ?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #898 Gepost op: januari 15, 2008, 15:14:07 pm »
Wat schattig van dat kusje/smakgeluid voor Peter!!  :hart:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~