Auteur Topic: grasjes en valken samen kweken ? ?  (gelezen 1426 keer)

chrikske

• Gast
grasjes en valken samen kweken ? ?
« Gepost op: september 15, 2007, 12:02:13 pm »
hello allemaal  ;)

zoals jullie misschien al weten heb ik net m'n volière af ! :thumsup: :
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=28837.new#new

nu was m'n vraag of het wel slim is als het de volgende broedperiode is om de valken en de grasjes samen te laten kweken ? 
ik stel deze vraag omdat ik hier en daar al heb gelezen dat sommige grasjes het nestblok (en de kleintjes) van de valken plunderen. ???

moet ik hier schrik voor hebben? heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes Christophe

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
Re: grasjes en valken samen kweken ? ?
« Reactie #1 Gepost op: september 15, 2007, 12:55:40 pm »
heb ervaring met grasjes, valken en turqoisine samen. Zowel goed als slecht. Eerst totaal geen problemen gehad mits je natuurlijk voor voldoende broedgelegenheid zorgt. Ik heb altijd een paar blokken "over" hangen zodat ze kunnen kiezen. Het jaar dat het slecht ging had 1 koppel grasparkieten iedere keer onbevruchte eieren en dit vrouwtje ging de jongen doden van de turqoisine. Niet 1 keer maar 2 keer. Ik weet echter niet of ze dit ook bij de jonge valken zou hebben gedaan. Normaal gesproken heb ik nooit geen problemen.

gr jeannette

ferret

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 17, 2007, 04:10:47 am »
Ik heb er zelf niet direct ervaring mee maar weet van andere kwekers dat de grasjes graag op bezoek gaan in de blokken van andere vogels.
Meestal is er dan geen heel ei meer over. Ik zou er geen risico mee nemen.

entoi

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 19, 2008, 19:54:52 pm »
misschien wat laat maar ik vond net je vraag, ik heb ook al gehoord dat ze juist dan beter kweken ik denk dat je het zelf beter kan ontdekken.

coni

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2008, 13:40:34 pm »
Ik had vorig jaar ook ook mijn gras en valkparkieten samen, op het moment dat ik ging kijken bij de valken lagen er 3 jongen en een dag later had ik geen één valken jong meer en ik heb er ook niets van terug gevonden. Dus dit jaar worden bij mij de valken en grasparkieten gescheiden van elkaar en hoop ik dat ik dit jaar mag gaan genieten van valken en grasparkieten jongen, gr. Nicole