Auteur Topic: Hoe ruikt jouw gaai uit zijn snavel?  (gelezen 4623 keer)

kokosnoot

• Gast
Re: Hoe ruikt jouw gaai uit zijn snavel?
« Reactie #15 Gepost op: september 22, 2007, 15:54:27 pm »
kokneiging kan dat ook als ze nog geen behoefte hebben aan partner? dus zomaar zittend in de speelboom zeg maar?
ik heb poekie dat pas 1x zien doen, hij is nu 3 maanden.

mijn kat stinkt altijd uit de bek, gegeten of niet  ;D maar ja, mag ie met zijn 17 jaar  :hart:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #16 Gepost op: september 22, 2007, 16:23:51 pm »
Ik weet niet hoe het met een grijsje zit, maar een edel heeft een bepaald luchtje. Dat luchtje ruik je het sterkst bij zijn kop. Maar of het uit de snavel komt of dat het een lichaamsluchtje is? Een edel, vooral de mijne, heeft een heerlijk edelluchtje! :-[ Niet iedereen ruikt het. Maar toen ik laatst bij een zusje van Darcy op bezoek was, toen rook ik bijna precie hetzelfde luchtje. Ja, ik denk dat ik bij edels zo de familie van Darcy eruit kan ruiken! :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #17 Gepost op: september 22, 2007, 19:08:38 pm »
Ik weet niet hoe het met een grijsje zit, maar een edel heeft een bepaald luchtje. Dat luchtje ruik je het sterkst bij zijn kop. Maar of het uit de snavel komt of dat het een lichaamsluchtje is? Een edel, vooral de mijne, heeft een heerlijk edelluchtje! :-[ Niet iedereen ruikt het. Maar toen ik laatst bij een zusje van Darcy op bezoek was, toen rook ik bijna precie hetzelfde luchtje. Ja, ik denk dat ik bij edels zo de familie van Darcy eruit kan ruiken! :)

Elke gaaiensoort heeft een eigen luchtje  :)
Een ara is zo groot dus dat ruik je snel,ik niet overigens,ja als ik met m'n neus in z'n veertjes duik  :)
Maar als ik bijv bij m'n zusje kom zegt ze gelijk dat ze Jacky ruikt  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: september 22, 2007, 19:14:59 pm »
Ja de veertjes hebben een typische geur zeker als ze net gedoucht zijn. Maar het gaat mij om de snavel (ofwel adem?)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #19 Gepost op: september 22, 2007, 19:23:40 pm »
Ja was een beetje offtopic sorry  :)

giggles

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: september 22, 2007, 21:12:47 pm »
Ik vind de edel hier ook het lekkerste ruiken  :-[
Is idd een heel typisch luchtje.

Ze hebben allemaal hun eigen specifieke luchtje.

kokneiging kan dat ook als ze nog geen behoefte hebben aan partner? dus zomaar zittend in de speelboom zeg maar?

Toen mijn ouders hun Severa nog maar net hadden, ging hij gelijk al voer zitten opgeven. Dus volgens mij kunnen ze dat ook doen als ze nog geen behoefte hebben aan een partner ja. Maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. Dit is eigen ervaring bij 1 vogel.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: september 22, 2007, 23:55:34 pm »
ik vond het er een beetje vreemd uitzien, er was ook niet "iets"waar hij het tegen deed, lijkt me ook niet logisch, hij is pas 14 weken  :)

ik vind Poekie lekker ruiken tussen zijn veren, af en toe moet ik gewoon even mijn neus daar tussen stoppen  :-[  ;D

Oeda

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: september 23, 2007, 00:13:40 am »
Ik heb een beroerde neus en weinig behoefte om aan wat voor huisdier dan ook te ruiken waar het bek of snavel aangaat. Bij de vogels omdat het toch best flinke kniptangen zijn, bij honden en katten omdat die zo naar rot vlees ruiken dat zelfs mijn neus het registreerd!

ede

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: september 23, 2007, 00:16:50 am »
 ;D ;D

Ara's ruiken heel zoet. Ik vind altijd dat als Coco en Kaya in de zon hebben gezeten dat ze ook zo ruiken!  :)

Verder ruiken ze een beetje stoffig :S

Oeda

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: september 23, 2007, 00:28:56 am »
Tara (amazone) ruikt wel heel zoet als ze een paar dagen niet gedouched is geweest van haar veren.

Wie is er trouwens ooit op het idee gekomen om aan de snavel van zijn gaai te ruiken?? Lijkt me toch best een risico!

TWEETY

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: september 23, 2007, 09:21:29 am »
;D ;D

Ara's ruiken heel zoet.

dat klopt, vivke heeft mij vorige keer laten ruiken aan een veer van lola , aan lola zelf ruiken zie ik niet zitten  :P tenzij ik een nieuwe neus wil  ;D

ede

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: september 23, 2007, 09:29:43 am »
Vind jij ook niet dat als tweety buiten heeft gestaan in de zon.. dat ze ook zo ruikt?

TWEETY

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: september 23, 2007, 09:34:37 am »
Vind jij ook niet dat als tweety buiten heeft gestaan in de zon.. dat ze ook zo ruikt?

ja dat klopt , maar ook zo heeft ze die typische geur die ik ook bij andere grijsjes ruik, en roseetjes ruiken dan weer anders

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #28 Gepost op: september 23, 2007, 10:25:04 am »
Wie is er trouwens ooit op het idee gekomen om aan de snavel van zijn gaai te ruiken?? Lijkt me toch best een risico!

Ik  ;D   ;D
Mati was een keer niet zo lekker en toen ik bij hem in de buurt kwam leek hij wat zeurig te ruiken en toen heb ik echt
goed bij z'n snavel geroken en het was niet goed,hij had toen een ontsteking in z'n keeltje.
Vanaf die tijd ruik ik zo af en toe weleens bij de snavels.
En ik geef ook kusjes,en als ze in je lip bijten doet dat veel meer pin dan in je neus hoor  ;D

giggles

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: september 23, 2007, 17:42:10 pm »
Ik durf mijn neus wel tussen de snavels van mijn vogels te leggen hoor. Geen probleem  ;)