Auteur Topic: soort armbeschermer  (gelezen 2711 keer)

Hennie

• Gast
soort armbeschermer
« Gepost op: september 28, 2007, 23:48:47 pm »
Rocky die helemaal niet bijt ofzo, heeft mijn armen bekrast met zijn nagels en kleine wondjes gemaakt met zijn snavel omdat hij zich tijdens het opstappen en rond lopen nog een beetje vasthoud aan mijn mouw met daaronder mijn vel.
Niet dat dat erg of pijnlijk is, maar omdat de wondjes die ik oploop ( bv ook een kattekrabbel of soms een beetje van de stinkdieren)  erg snel gaan ontsteken heb ik vanmiddag een soort lange handschoen gemaakt zonder vingers. Ik heb hem van dubbele fleece stof gemaakt en er tussen een dun laagje schuimplastic in genaaid.
Voor Rocky maakt het geen verschil of ik nu een fleecetrui/vest  aan heb of deze armbeschermer over mijn arm aan heb. Ik heb er een paar belletjes en houten kralen op genaaid, en Rocky vind het geweldig. Ik kan nu met hem rondwandelen zonder dat hij zich vastgrijpt in mijn vel.
Voor 1 van onze dochters die een niet zo vriendelijke papegaai heeft heb ik er ook 1 gemaakt en die is dol enthousiast. Ze kan nu veel meer met haar gaai doen hetgeen ze ook doet zonder dat hij heel gemeen haar velletje omdraait als hij wil bijten.
Jammer dat ik nog niet snap hoe ik een foto kan verzenden, ondanks de uitleg die ik vorige week kreeg ( sorry ben erg blond met de pc)
gr.v.Hennie

ede

• Gast
Re: soort armbeschermer
« Reactie #1 Gepost op: september 29, 2007, 01:20:21 am »
Wat slim!  :thumsup: :thumsup:

Daar wil ik wel graag foto's van zien!  :)

Even een persoonlijke uitleg over foto's plaatsen.

Je moet je even aanmelden bij www.mijnalbum.nl of www.photobucket.com
Als je je aanmeld bij mijnalbum dan staat er stap voor stap hoe je je foto's kunt uploaden of te wel op het internet zetten.
Bij mijnalbum moet je terwijl je de grote foto in beeld heb met je rechtermuisknop op de foto klikken. Dan kopieer je de link die in de eigenschappen staat. Vervolgens plak je die link tussen: [img][/img] En dan tussen de ] en de [

Bij photobucket zie je ook meteen de plek waar je op moet klikken om je foto's te uploaden. (rechtsbovenin)
Er staan 4 link mogelijkheden onder je kleine foto's in de lijst. Dan kies je de onderste waar de img al voor staat. Die kun je selecteren en kopieren. Vervolgens plak je die in je bericht op Parkieten-land. En dan is het ook goed!

Hennie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 29, 2007, 02:36:42 am »

poging om foto's te versturen

gr.v.Hennie

ps dank je wel voor de uitleg, ik hoop dat het zo lukt.
« Laatst bewerkt op: september 29, 2007, 07:12:32 am door Neophema Plaza »

Hennie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 29, 2007, 02:42:59 am »
 :a036: Het is gelukt!
Nu zou ik nog graag willen leren hoe ik een fototje bij mijn naam kan toevoegen .
gr.v.Hennie

ede

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 29, 2007, 11:22:54 am »
 :thumsup: :thumsup:
Gaaf gedaan zeg. Dan kan zeker een uitkomst zijn voor mensen die een bijtende papegaai hebben!

Dat foto's onder je naam heet een avatar.
Dan moet je een foto heel klein uitsnijden naar 90x90 pixels
Vervolgens ga je die ook uploaden bij mijnalbum of photobucket. En dan zet je de link(zonder img) in je profiel.
Bij forumprofiel infornatie. Bovenin bij: ik heb mijn eigen foto afbeelding.

Mocht je daar niet uit komen mag je ook een foto naar mij mailen. corina@parkieten-land.nl en dan zet ik em in je profiel.

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
« Reactie #5 Gepost op: september 29, 2007, 11:52:48 am »
Wow .. je hebt en handeltje gevonden ....  ;)
Wat gaaf ...
Zoiets zou dus ook wat voor mij zijn met Lorre ...
Ik ga ff mn vriendin aan het werk zetten  :thumsup:

Hennie

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 29, 2007, 13:25:57 pm »
:thumsup: :thumsup:
Gaaf gedaan zeg. Dan kan zeker een uitkomst zijn voor mensen die een bijtende papegaai hebben!

Dat foto's onder je naam heet een avatar.
Dan moet je een foto heel klein uitsnijden naar 90x90 pixels
Vervolgens ga je die ook uploaden bij mijnalbum of photobucket. En dan zet je de link(zonder img) in je profiel.
Bij forumprofiel infornatie. Bovenin bij: ik heb mijn eigen foto afbeelding.

Mocht je daar niet uit komen mag je ook een foto naar mij mailen. corina@parkieten-land.nl en dan zet ik em in je profiel.

Fijn dat je dat voor mij wilt doen, ik stuur je een fototje die ik net verkleind heb.
Ik moet ook mijn profiel aanpassen en ga zo eens puzzelen hoe dat moet, als de drukte het hier toe laat , want alles wordt al weer wakker.
Hennie

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: september 29, 2007, 14:07:41 pm »
 :thumsup: wat een toppie oplossing zeg!! :thumsup:
zou hier patent op aanvragen! misschien is er wel een winkel of keten geinteresseerd!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #8 Gepost op: september 29, 2007, 14:45:29 pm »

zou hier patent op aanvragen! misschien is er wel een winkel of keten geinteresseerd!

Zo denk ik er ook over  :thumsup:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #9 Gepost op: september 29, 2007, 15:58:00 pm »
ik weet dat er van die dingen van leer zijn, voor de roofvogels, dus er zal wel al een deel patent op zitten,
maar die dingen kan je niet zomaar overal kopen, dus ik denk dat er zeker wel handel in zal zitten ;)

Hennie

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 29, 2007, 17:07:37 pm »
Ergens patent op aanvragen is nog niet zo eenvoudig.
Je ben dan gebonden aan een paar vaste regels, zoals maat, materiaal, kleur enz.
Ik heb ooit de ultime frettenhangmat uitgevonden, van dubbele stof met een gat in het midden waar ze in kunnen kruipen .
Toen heb ik ook info aangevraagd om er patent op te krijgen, maar dat was me veel te ingewikkeld. Nu worden die frettenhangmatten door iedereen nagemaakt.
Ik ben wel bereid om voor mensen hier op de lijst, waarvoor het echt een uitkomst zou zijn om meer met hun gaai te kunnen werken, tegen kostprijs en verzendkosten er 1 te maken. Als ik er iemand echt mee kan helpen zoals onze dochter, die helemaal niets met haar gaai kon, en er nu zo mee op haar arm door de kamer kan wandelen, dan wil ik dat wel doen.Het voordeel van de arm/hand beschermer is dat je zelf ook zekerder wordt en je niet meer aarzeld om je gaai op te laten stappen, want als hij zou bijten, voel je er niets meer van en ten tweede , voelt je gaai dan ook aan dat je niet meer bang bent.
Morgen zijn we aanwezig in Purmerend, met de stinkdieren en als het goed weer is gaat Rocky ook mee.Dus als er dan iemand interesse heeft kan hij of zij de armbeschermer bekijken en kunnen we er altijd even over babbelen.
ps Ik heb voor de stinkdieren eens opgezocht wat zo'n valkeniers handschoen kost, maar daar vragen ze +/- 80 euro per stuk voor.
« Laatst bewerkt op: september 29, 2007, 17:10:45 pm door Hennie »

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #11 Gepost op: september 29, 2007, 18:20:48 pm »
aha das wel jammer dat t een heel gedoe is dan  :(

miekje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 29, 2007, 19:08:33 pm »
Wat een goed idee!  :thumsup:
Super hoor, je had best mee kunnen doen met het beste idee van NL  ;)

marianne

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 29, 2007, 20:37:02 pm »
Rocky die helemaal niet bijt ofzo, heeft mijn armen bekrast met zijn nagels en kleine wondjes gemaakt met zijn snavel omdat hij zich tijdens het opstappen en rond lopen nog een beetje vasthoud aan mijn mouw met daaronder mijn vel.
Niet dat dat erg of pijnlijk is, maar omdat de wondjes die ik oploop ( bv ook een kattekrabbel of soms een beetje van de stinkdieren)  erg snel gaan ontsteken heb ik vanmiddag een soort lange handschoen gemaakt zonder vingers. Ik heb hem van dubbele fleece stof gemaakt en er tussen een dun laagje schuimplastic in genaaid.
Voor Rocky maakt het geen verschil of ik nu een fleecetrui/vest  aan heb of deze armbeschermer over mijn arm aan heb. Ik heb er een paar belletjes en houten kralen op genaaid, en Rocky vind het geweldig. Ik kan nu met hem rondwandelen zonder dat hij zich vastgrijpt in mijn vel.
Voor 1 van onze dochters die een niet zo vriendelijke papegaai heeft heb ik er ook 1 gemaakt en die is dol enthousiast. Ze kan nu veel meer met haar gaai doen hetgeen ze ook doet zonder dat hij heel gemeen haar velletje omdraait als hij wil bijten.
Jammer dat ik nog niet snap hoe ik een foto kan verzenden, ondanks de uitleg die ik vorige week kreeg ( sorry ben erg blond met de pc)
gr.v.Hennie

ik heb de foto wel gezien en hennie heeft er ook 1 voor djarno gemaakt. en gaaaaaaaf dat ie is.gr marry

marianne

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 29, 2007, 20:39:48 pm »

poging om foto's te versturen

gr.v.Hennie

ps dank je wel voor de uitleg, ik hoop dat het zo lukt.
wat een fotomodel he? hij is om op te vreten echt een hoog knuffelgehalte.denk dat ik hem zondag maar ffe ga knuffele zucht.gr marry