Auteur Topic: Hoe moet ik een zittouw wassen?  (gelezen 6127 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Hoe moet ik een zittouw wassen?
« Reactie #45 Gepost op: november 22, 2007, 17:06:21 pm »
Hmm, mijn zitsokken zijn ook niet meer wit hoor, er zitten allerlei rode vlekken van fruit op maar ze zijn wel met gloeiend heet wat water gewassen, dat moet voldoende zijn! Ik gebruik geen chloor en ook geen andere schoonmaakmiddelen (behalve de eucalyptusreiiniger dan, dat is toegestaan). Dit omdat het afgeraden wordt deze middelen te gebruiken. ;)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #46 Gepost op: november 23, 2007, 13:26:19 pm »
Klein scheutje chloor in heel veel water, vervolgens heel veel naspoelen en daarnaast maak ik de stokken schoon in een andere ruimte dan Poekie. Zou anders niet weten hoe ik mijn zitstok wit kan krijgen. Hm, misschien Quick & Bright? ;-)

quick & bright NOOIT gebruiken bij iets van de vogel, het is verschrikkelijk giftig!
zeker niet bij houten stokken, de stof trekt in het hout, en als het hout droogt blijft het daar!
plastic spullen kunnen wel met een middeltje, ( al raad ik quick & bright af! ) als je ze erna maar heeeel goed met heeeeeel heet water afspoeld!!

Hmm, mijn zitsokken zijn ook niet meer wit hoor, er zitten allerlei rode vlekken van fruit op maar ze zijn wel met gloeiend heet wat water gewassen, dat moet voldoende zijn! Ik gebruik geen chloor en ook geen andere schoonmaakmiddelen (behalve de eucalyptusreiiniger dan, dat is toegestaan). Dit omdat het afgeraden wordt deze middelen te gebruiken. ;)
de mijne ook niet ;) maar t lijkt cor niet te storen :)

Dorian

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: november 24, 2007, 10:01:13 am »
Ik denk dat je niet moet proberen spullen van gaaien weer zo ter kijgen als ze waren in het begin...
Schoon is voor ons alles zonder poepvlekken  :-[
En alles wat er meer uitgaat, mooi zo...

Wij gooien de spullen gewoon zonder wat voor middeltje dan ook in de afwasmachine en dat werkt.
Ik denk dat in een grote bak met heel heet water ook werkt.
Maar wit weer wit krijgen... dat dan niet  :)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #48 Gepost op: november 24, 2007, 13:26:04 pm »
Ik denk dat je niet moet proberen spullen van gaaien weer zo ter kijgen als ze waren in het begin...
Schoon is voor ons alles zonder poepvlekken  :-[
En alles wat er meer uitgaat, mooi zo...

Wij gooien de spullen gewoon zonder wat voor middeltje dan ook in de afwasmachine en dat werkt.
Ik denk dat in een grote bak met heel heet water ook werkt.
Maar wit weer wit krijgen... dat dan niet  :)

idd! dat geld voor mij ook! als het er niet meer uit gaat is t jammer, denk niet dat de vogels daar naar kijken ;)
om de zoveel tijd komen er toch nieuwe stokken die dan weer schoon zijn ;)

zoals viv al zei:
maar of het er nu mooi uitziet of niet, het is proper en dat is toch het belangrijkste

Rianne83

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: december 05, 2007, 15:32:03 pm »
Inderdaad, een sopje met Eucalyptusreiniger. Ruikt ook nog eens lekker  :thumsup:
Zitstokken, voederbakken etc, gaan hier wel eens in de vaatwasser maar meestal doe ik ze met een soppie en sponsje.
Rhody sloopt z'n zitring alleen maar dus tegen de tijd dat die gewassen moet worden kan ie in de vuilnisbak.  ;D

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #50 Gepost op: december 05, 2007, 18:58:10 pm »
Inderdaad, een sopje met Eucalyptusreiniger. Ruikt ook nog eens lekker  :thumsup:
Zitstokken, voederbakken etc, gaan hier wel eens in de vaatwasser maar meestal doe ik ze met een soppie en sponsje.
Rhody sloopt z'n zitring alleen maar dus tegen de tijd dat die gewassen moet worden kan ie in de vuilnisbak.  ;D

das ook goed natuurlijk!! beter dan dat ie onder t stof komt omdat ie er niets mee doet :)