Auteur Topic: Help! Weet er iemand raad?  (gelezen 5394 keer)

Canis Lupus

• Gast
Re: Help! Weet er iemand raad?
« Reactie #15 Gepost op: oktober 21, 2007, 22:25:30 pm »
Thx, Vivke, Thx, Tweety! 

Ja, idd.  Ik ben even actief geweest op het forum en even later weer verdwenen. 

Jurgen is de naam.  ;)

Actuele stand van zaken: Kyko is niets verbeterd.  Heeft net nog wat appel gegeten, al moet ik die met mijn mond voeren omdat ie anders niets eet.  Ik weet het, gek, maar ik heb nog veel meer over voor mijn buddytje erdoor te halen.  De hele avond heeft hij dicht tegen me aan gekropen en daar geslapen. 

Ik ben morgen gaan werken maar ik zal mijn vrouwtje alvast vertellen om morgen zo snel mogelijk bij de VA (VDC) te gaan. 

God, wat heb ik zo'n angst....

hoi , ik herinner me je nog van vorig jaar hier  ;) ben even je naam kwijt.
ik heb ook johan vandercruysen en dinnie van hier op het forum ook,
ik heb 100% vertrouwen in hem , ik zou dus gewoon zo snel mogelijk terug gaan ,
merelbeke is een universitaire veeartsenijschool en daar heb je iedere keer iemand anders.
bel dus morgenvroeg maar naar johan , je mag hem ook altijd mailen hoor
johan.van.der.cruyssen@pandora.be

laat even iets weten hè

gr sandra

TWEETY

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: oktober 22, 2007, 08:11:37 am »
hoi jurgen,

ik begrijp je angst hoor  console
het enige dat je kan doen is snel reageren,
twijfelen of wachten om zo snel mogelijk bij een va te gaan heeft al menig vogel het leven gekost.
dat kyko zen mest terug groen is is al een goed teken, hij kan nu ook een beetje ziekjes zijn van de medicatie hoor.
het is natuurlijk een raadsel waar hij die vergiftiging opgedaan heeft  :CENS
staat kyko in de keuken ? en bak je veel meet teflon ?
want dat kan ook een oorzaak zijn  ???
in ieder geval wens ik je veel sterkte en komt alles hopelijk goed

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #17 Gepost op: oktober 22, 2007, 13:00:51 pm »
loodvergiftiging kan komen door de lodenlijdingen in het huis, water uit de kraan, maar dan zou jij er ook last van moeten hebben lijkt mij..
ik neem aan dat je het waterbakje met de zelfde kraan vult als waar jij water uit drinkt..

1 van de symptomen is wel braken, en dat is als het lood via de mond is binnen gekomen,
als het via de lucht binnen komt is niesen en snotteren een symtoom.

het kan zijn dat de verflaag (coating) van je oude kooi lood bevat. tot een aantal jaar terug mocht er nog met lood geverft worden  shootme
(ook omdat je zegt dat je nieuwe kooi 4 keer zo duur is heb ik het vermoeden dat de oude dus niet 100% goed is van kwaliteit, kan je verder niets aan doen, want dat kan je niet zien aan de kooi ;) )

oorzaken van zink vergifitiging kunnen de metale onderdelen van je kooi en speelgoed zijn, zoals belletjes, kettinkjes, schroefjes enz enz

ik hoop dat je snel verbetering ziet, en altijd nog eens bellen met de VA kan nooit kwaad he!
sterkte :-*

micheline

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: oktober 22, 2007, 17:17:44 pm »
hallo,

ik woon in Gent en ken iemand die heel veel vogels heeft oa een twintigtal grijze. Een grijze raakte bij hem ook eens ernstig in de problemen toen zijn snavel middendoor brak. Het beestje kon niet meer eten en is toen overgebracht naar de universiteit in Merelbeke. Ze hebben hem daar met een infuus gevoed en zijn snavel terug "aangeplakt" of zoiets, en hij is volledig in orde nu. Die man was heel tevreden, behalve de rekening, een gaai op intensieve zorgen ...

misschien even bellen met Merelbeke en informeren

succes

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 22, 2007, 20:10:08 pm »
Kykootje is vanochtend bij de DA geweest (VDC in Oosterzele).  Daar hebben ze foto's genomen (niets te zien), antibiotica en iets tegen het braken rechtstreeks in de maag toegediend.  De kansen slinken, lijkt me....  Hij verzwakt zienderogen en we hebben voorgenomen als hij nog even zo achteruit gaat om hem woensdagavond te laten inslapen....  Tegen dan zou de antibiotica moeten aanslaan, indien niet acht de DA dat alle middelen die we konden gebruiken, opgebruikt zijn.   Bovendien wil ik mijn rakkertje niet langer doen lijden dan nodig.  Ik vind dit verschrikkelijk, ben vanmiddag vroeger van mijn werk moeten naar huis komen omdat ik de hele namiddag kon janken....  Als ik hem laat inslapen, dan wil ik het thuis laten gebeuren en niet in die akelige ruimte waar hij al zo vaak prikjes en allerhande enge dingen meegemaakt heeft.  God, alles zou ik geven om hem terug te krijgen, àlles....

ede

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: oktober 22, 2007, 20:17:24 pm »
Heftig hoor. Sterkte!  :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #21 Gepost op: oktober 22, 2007, 22:35:57 pm »
god jurgen ,wat slecht nieuws  :cry:
sterkte van hieruit  console

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #22 Gepost op: oktober 23, 2007, 06:10:11 am »
je mag inderdaad een dier niet langer doen afzien dan nodig
zeker als je weet dat er toch gene uitkomst meer te beiden is

sterkte in deze moeilijke tijden
 :-*

TWEETY

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 23, 2007, 09:40:40 am »
ach jurgen toch  :cry:
hoe kan dat nu  :(  wat is dan toch de oorzaak?
ik vind dit verschrikkelijk  :cry:
als johan zegt dat alle middelen opgebruikt zijn zou ik hem ook niet langer laten afzien  :(
arme kyko,
maar misschien slaat de medicatie wel aan , je weet nooit hè , er zijn er nog hier op het forum van wie de gaai er wel nog doorgekomen is.
dus ik ga heel hard voor je duimen  console

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #24 Gepost op: oktober 23, 2007, 12:56:16 pm »
ach console
duim dat er nog een lichtpuntje is voor je rakkertje!
mocht het niet meer gaan, vind ik dat je een goed en moedig besluit genomen hebt!
veel sterkte  :-*

marianne

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: oktober 23, 2007, 13:10:19 pm »
Kykootje is vanochtend bij de DA geweest (VDC in Oosterzele).  Daar hebben ze foto's genomen (niets te zien), antibiotica en iets tegen het braken rechtstreeks in de maag toegediend.  De kansen slinken, lijkt me....  Hij verzwakt zienderogen en we hebben voorgenomen als hij nog even zo achteruit gaat om hem woensdagavond te laten inslapen....  Tegen dan zou de antibiotica moeten aanslaan, indien niet acht de DA dat alle middelen die we konden gebruiken, opgebruikt zijn.   Bovendien wil ik mijn rakkertje niet langer doen lijden dan nodig.  Ik vind dit verschrikkelijk, ben vanmiddag vroeger van mijn werk moeten naar huis komen omdat ik de hele namiddag kon janken....  Als ik hem laat inslapen, dan wil ik het thuis laten gebeuren en niet in die akelige ruimte waar hij al zo vaak prikjes en allerhande enge dingen meegemaakt heeft.  God, alles zou ik geven om hem terug te krijgen, àlles....
wat een narigheid zit hier met tranen in mijn ogen  :cry: een moeilijke beslissing wel heel dapper om zo een beslissing te nemen. ik wens je heel veel sterkte en hoop toch dat het nog goedkomt we duimen hier voor jullie.groetjes marianne

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: oktober 23, 2007, 13:53:50 pm »
Jeee...  :cry: :cry: Heel veel sterkte!!! console

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #27 Gepost op: oktober 23, 2007, 14:07:43 pm »
Ow wat een akelig verhaal, ik voel je onmacht door de regels heen, ik wens je heel veel sterkte en een wonder toe.  :cry:

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: oktober 24, 2007, 11:05:03 am »
Gisteren is mijn vrouwtje nog met Kykootje naar een dierenarts in Aartrijke, tegen Frankrijk, gereden.  Hij heeft daar nog twee injecties gekregen.  Tegen dat ie terug thuis was, was ie helemaal uitgeput. 

Mijn liefste vriendje is vanochtend gestorven.  Hij had vannacht bij ons op de kamer geslapen.  Om 05:40u hoorden we een vreemd geluid in zijn kooitje.  Blijkbaar had hij de kracht niet meer om op zijn stokje te blijven zitten.  Hij heeft nog drie uur op mijn borst gelegen in bed maar toen leek het hij echt pijn te krijgen.  Daarop heb ik beslist om hem zo spoedig mogelijk te laten inslapen.  Onderweg naar de dierenarts is hij in mijn handen gestorven....  God, dit doet verdomme pijn, ondanks dat we er àlles voor gedaan hebben wat in onze mogelijkheden lag!

Vanavond om half vijf laat ik mijn Kykootje cremeren in het huisdierencrematorium in Boom tegen Antwerpen. Ik wil hem in een hangertje dicht bij mijn hart houden....

Dit zal heel wat tijd vragen om te verwerken omdat ik hem zo zielsgraag zag....
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2007, 11:21:23 am door Canis Lupus »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #29 Gepost op: oktober 24, 2007, 11:12:18 am »

Wat erg  :cry:

Heel veel sterkte!!! console

En Kykootje, slaap zacht!