Auteur Topic: Nestjes  (gelezen 13979 keer)

Notjes

• Gast
Nestjes
« Gepost op: oktober 29, 2007, 16:52:22 pm »
Ik heb nu twee koppels aga's op nest,nog geen eitjes.Het eerste koppel zijn de ficheri's dit is hun tweede nest dit jaar en ze zijn volop bezig met de herinrichting van hun blok,tweede koppel zijn colli's dit is hun allereerste nestje ik hoop dat er eitjes en jongen van komen,de man is wildkleur en de pop lutino,wat zou daar kunnen uitkomen? :) .Ze krijgen bovenop hun voer,eivoer en andere gevarieerde snacks.Nu was mijn vraag : stel nu dat er jongen van komen welk soort is het beste tam te krijgen en als ik met de hand wil grootbrengen wat zijn de verreisten voor gezonde vogeltjes groot te brengen?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nestjes
« Reactie #1 Gepost op: oktober 29, 2007, 17:27:15 pm »
Waarom wil je aan handopfok beginnen?

Om tamme aga's te krijgen heb je opvoeding nodig, geen ( handopfok ) voeding .

Ikzelf heb 16 natuurbroed aga's en 2 handopfok, Tammy en Vinnie, Vinnie is schuwer dan de meeste natuurbroedkippies hier.
Dus handopfok betekent echt niet dat je tammere aga's krijgt.
Daarnaast als je er geen ervaring mee hebt, brengt het zoveel risico's met zich mee.  :(

Notjes

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 29, 2007, 17:33:15 pm »
Ik had graag mijn zus plezier gedaan met een tamme aga,de hare is gestorven van ouderdom uiteraard.
Ik dacht altijd dat je ze het beste tam kon krijgen met handopfok,maar daarvoor stel ik ook de vragen hé  ;) om bij te leren.Ik ga ook geen leven van een dier op het spel zetten om iets te proberen hoor,maar ben nu de komende 6maanden thuis en dacht dat dit het geschikte moment was,maar ik heb nog een aga zitten die erg geschikt is om tam te maken,een lief dier maar als ik hem te veel aandacht schenk wordt notjes jaloers,hij is van 2005 fladdert niet en bijt van tijd tot tijd eens in de vingers  ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #3 Gepost op: oktober 29, 2007, 22:14:34 pm »
Je kunt ze net zo tam krijgen als je de  evt. kleintjes af en toe lekker bij je neemt om te knuffelen enzo.

Notjes

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 03, 2007, 23:08:04 pm »
 :thumsup: yeah vandaag hebben me rosei collis hun eerste eitje gelegd,van hun eerste nestje ooit  :hart:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #5 Gepost op: november 04, 2007, 18:01:49 pm »
proficiaat
hopelijk lukt het
 :-*

Notjes

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 16, 2007, 11:54:03 am »
 :) Ze zijn productief geweest tijdens mijn bevalling.twee koppels hebben 4eitjes waarvan 1zeker bevrucht is,de andere zijn nog niet oud genoeg om te zien  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #7 Gepost op: november 16, 2007, 13:59:54 pm »
 :thumsup:  :thumsup:

Notjes

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 23, 2007, 09:36:49 am »
 :a036: de ficheri's hebben 5 bevruchte eitjes van de 6,bij me colli's moet ik nog eens kijken want popje wou niet van eitjes.Bij de ficheri's kwam ze ff buiten zitten dus van de situatie geprofiteerd om ze ff te checken  :hart:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 23, 2007, 11:31:07 am »
wat leuk  :thumsup:
spannend lijkt me dat.

Notjes

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 23, 2007, 16:40:59 pm »
 :a036: 2 bevruchte eitjes bij me colli's,ik ben benieuwd welke kleuren er van gaan komen,bij de ficheri's waren ze alledrie wildkleur  ;) en bij de colli's is het nog raden

kokosnoot

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 23, 2007, 19:01:32 pm »
 :thumsup: :thumsup:

Notjes

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 04, 2007, 17:21:16 pm »
 :a036: :-* vandaag is het eerste kippetje bij de ficheri's uitgekomen,het is een groot beestje en word goed gevoed   :thumsup:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 04, 2007, 18:15:19 pm »
toppie  :thumsup:

TWEETY

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 04, 2007, 19:32:13 pm »
:a036: :-* vandaag is het eerste kippetje bij de ficheri's uitgekomen,het is een groot beestje en word goed gevoed   :thumsup:

goed nieuws  :thumsup: