Auteur Topic: Victor mijn Grijze Roodstaart  (gelezen 4300 keer)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Victor mijn Grijze Roodstaart
« Reactie #15 Gepost op: november 02, 2007, 13:44:24 pm »
 :a036: gefeliciteerd din!  :a036:

marianne

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: november 02, 2007, 14:24:26 pm »
wat een schatje  :hart: gefeliciflapstaart  :-* gr marianne

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #17 Gepost op: november 07, 2007, 19:07:23 pm »
proficiat dinnie
kheb dit hele topic gemist  :-*

en gaat het goed samen met coccorico ??

CT

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 07, 2007, 19:16:49 pm »
en gaat het goed samen met coccorico ??

Hoi Vivke,

wel het is een grijsje die ik heb overgenomen maar die volledig gestressed is en ook probleemgedrag vertoond tov mensen, Coccorico mag in zijn kooi hoor da's geen probleem.
Voorlopig zit hij nu appart omdat dit een deel van de therapie is, hij krijst, laat zich vallen enz..... als je hem in de kooi benadert. Maar we zijn er goed aan het aan werken en tja tijd zal het vragen heel veel tijd. Bovendien zit hij ook in zijn publiciteitsjaren  ;D zodoende moet ik eigenlijk uitzoeken hoe of wat. Maar het is en blijft mijn schatje onder de grijsjes zenne, Hij is hier ook al een paar maal op vakantie geweest dus we kennen elkaar wel, en ik hoop dat ik hem weer als heel lief grijsje kan vertonen en dat hij het ook weer aanvaarden zal. Maar al bij al, Victor is en blijft n'n grijze, heel anders dan Coccorico
maar op zijn manier nu toch heel lief.
Dinnie

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: november 07, 2007, 19:19:16 pm »
Goh Dinnie, dit lijkt inderdaad op Rocko, dat gedrag!! Succes!! ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #20 Gepost op: november 07, 2007, 19:20:53 pm »
met jouw geduld en liefde komt dat wel in orde,daar ben ik zeker van, en qua geduld, ben ik er zeker van dat jij het wel hebt  ;)
trouwens leuke naam victor ,echt stoer

CT

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 07, 2007, 19:45:44 pm »
leuke naam victor ,echt stoer

ja idd, dat was het eerste wat ik gedaan heb, naamsverandering, en hij begint z'n naam al goe te snappen, is hier nu twee weken en heb zelfs al eens op z'n koppeke mogen krabben (eens : 15 minuutjes lang, haha, mijn vinger begon beetje tegen te stribbelen dan)

Goh Dinnie, dit lijkt inderdaad op Rocko, dat gedrag!! Succes!! ;)

idd Loes lijkt heel sterk op het gedrag van Rocko, alleen deze gaai heeft ook iets meegemaakt en is gevallen op zijn rug en hoofdje, dus denk dat alles beetje door elkaar is geschokt.
haha

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: november 07, 2007, 20:57:46 pm »
Maar bij Rocko is het ook door bloedpennen en pijn gekomen he? Dus er is wel degelijk een overeenkomst! ;)

CT

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: november 07, 2007, 21:04:20 pm »
Maar bij Rocko is het ook door bloedpennen en pijn gekomen he? Dus er is wel degelijk een overeenkomst! ;)

idd hier ook hoor bij Victor ook
maar er moet nog iets gebeurt zijn dat hem helemaal van streek heeft gemaakt, maar dat achterhalen tja das onmogelijk he

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #24 Gepost op: november 07, 2007, 22:06:34 pm »
idd hier ook hoor bij Victor ook
maar er moet nog iets gebeurt zijn dat hem helemaal van streek heeft gemaakt, maar dat achterhalen tja das onmogelijk he

en vanwaar hij komt,hebben ze het daar niet willen vertellen dan  :CENS

CT

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: november 07, 2007, 22:27:20 pm »
ja hoor Vivke weet waar hij vandaan komt, ken hem trouwens zeer goed, z'n beste vrienden van me, maar Victor zat buiten en toen moet er iets gebeurt zijn dat mijn vrienden ook niet weten. Victor zat onder de struiken en was totaal van streek.
Het is ook zo dat Victor nooit een zelfverzekerde gaai is geweest en het kleinste hem van streek maakte. Nu hij 2 wordt (11 november) en hij al in z'n puberteit is (de ene is wat vlugger als de andere he, heb je bij kinderen ook) maakt dit het er allemaal niet makkelijker om.

Feit is dat hij toch beetje contact wil zoeken en daar ben ik blij om, ik stop altijd bij een possitieve noot want anders is de terugval gegarandeerd en kan ik volledig opnieuw beginnen. Dus het is eigenlijk aan hem om terug volledig contact te hebben, en hem zo al een klein beetje bezig te zien en te observeren denk ik wel dat hij zijn eigen schrik en angsten en demonen zelf zal overwinnen, hoewel het heel veel tijd zal vragen.
Ik richt me ook op de ervaring die ik heb met Ecco, was ook helemaal niets gewoon, nu neemt deze gewon eten uit de hand aan en is ook veel vriendelijker als dat ik hem in het begin had. Ook veel rustiger en Ecco is nu een jaar bij me. DUs......

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #26 Gepost op: november 07, 2007, 23:34:56 pm »
dus.............gaat het zeker in orde komen  ;)

CT

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: november 08, 2007, 10:26:56 am »
denk het ook wel hoor VIvke,

Deze morgen heb ik gestofzuigd, daar is Victor dus verschrikkelijk bang van en gaat door het rood dan, wat me opviel is dat hij wel zich aan de trallies vasthield en alles nauwlettend in de gaten had, maar liet zich niet vallen en geen gekrijs (doet ie altijd als hij zich laat vallen). Heb hem beloond via de stem (doe ik trouwens bij mijn paarden ook) en ik zag dat Victor eigenlijk beetje fier was.
Zijn dagelijkse routine dan maar verder gezet, kooi verzet om aan de eetpotjes te komen, Victor liet zich nog steeds niet vallen, bij het openen van de kooideurtjes waar de potjes staan, eventjes paniek, ik niet op gelet en gewoon verder gegaan, Victor liet zich vallen zonder gekrijs en is weer op de trallies geklommen, heb hem met zachte stem vertelt dat dit allemaal niet nodig was en dat hij toch wel flink was om terug op de kooi te klimmen.
eten en drinken gegeven en ververst. Rico weer op z'n normaal stekje voor het keukenraam en hij zit weer heel rustig nu.
We zijn dus weer een stap verder vandaag en niet zomaar een stap vind ik.
Mss zit er wel een kopje krab in vandaag we zien wel en wachten af.
Dinnie

kokosnoot

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: november 08, 2007, 10:29:03 am »
dat ziet er zeker uit als een grote stap in de goede richting  :thumsup:

CT

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: november 08, 2007, 11:40:25 am »
Beetje voorgeschiedenis en hoe ik het tot hiertoe zo allemaal beetje aanpak :

Victor werdt geboren op 10 november 2005. Hij werdt weggenomen uit het nest samen met zijn broer en zus op 4 weken en verder met de hand opgevoed. Victor kwam enkele dagen later bij mijn vriend en die zorgde er heel goed voor.
Doch met Victor gaat het de laatste tijd niet goed meer. Victor toonde een aversie naar eigen soortgenoten, hij is nooit een zelfverzekerde vogel geweest.
Toen is er bij mijn vriend iets gebeurt waardoor Victor  zicht heeft laten vallen op z'n rug of/en ook waarschijnlijk op z'n hoofd is gevallen.
Met hem is er nu niets meer aan te vallen,  van lieve papegaai is hij nu veranderd in een papegaai die helemaal z'n vertrouwen in de mens is kwijt geraakt, bij het naderen van z'n kooi hangt hij zeer verschrikt aan de trallies, wil ook niet meer opstappen, laat zich vallen en krijst alsof er zijn leven vanaf hangt, eigenlijk gewoon wild gedrag, enz..... Mijn vriend kon dit moreel niet aan en zag er teveel vanaf, omdat hij Victor ook graag ziet en met hem alleen het beste voorheeft, zodoende heeft hij Victor aan mij gegeven omdat m'n vriend er werkelijk niet goed van wordt om hem bezig te zien.

Dus mijn aanpak nu, en ik ken Victor ook omdat hij hier al meerdere keren is komen logeren.
Heel nuchter en realistisch gereageerd en overdacht kom ik tot het besluit dat:
Allereerst is Victor nu 2 jaar en in zijn pupertijd dus vreemd "gedrag zal waarschijnlijk redelijk normaal zijn. Wat er ook gebeurt is ik moet opnieuw beginnen en ik weet dat dit kan. Dit zal echter tijd ervaring en geduld vragen.

Het is niet de eerste maal dat Victor hier bij mij kwam om eventjes tot rust te komen. En te wennen aan een paar normale dingen in het leven van een handtamme gaai. Hij is hier nu twee weken en omdat ik helemaal opnieuw begin heb ik hem dan ook een andere naam gegeven om indien hij zou linken leggen met de naam die hij had misschien nooit tot rust zou komen.
Zelf ben ik van mening dat een naam verandering gedrags veranderingen kan geven. Het is nu Victor en het is nu mijn papegaai.

Bij de minste benadering is Victor dus bang, klimt de tralies op en af en heeft een grote schrik voor aanraking, of als ik bv in zijn hok moet voor schoon te maken of eten te geven.Als hij dan toch beslist heeft om eventjes op z'n kooi te komen zitten dan moet ik  zeer zeker opletten dat ik niet te dicht komt want dan laat hij zich van de kooi vallen en begint te krijsen.

Dus ik ga niet te snel gaan mijn tijd nemen, dan maar even in de kooi maar tot ik hem goed onder controle heb en hij alles gewoon rustig laat begaan, netjes blijft zitten als ik of iemand anders de kooi benader, zich niet meer laat vallen, en ook het toelaat om hem even op de kop te krabben en zekers toelaat dat ik zonder dat hij zich verzet terug in de kooi mag met mijn handen. Verder ook proberen of hij opstapt (kent dat hoor, en zo slim als ze zijn weet hij ook wel dat dit normaal is voor een handtamme). Dus zolang hij dit niet doet moet hij maar even in de kooi blijven, doet hij het echter wel dan mag hij eruit en hoe beter hij het doet hoe langer hij eruit zal mogen

mijn amazone papegaai ging wel bij hem in de kooi  en ik heb dit laten begaan, want Victor had helemaal geen schrik  en vertrouwde het naar mijn inziens. Dus: Goed teken dan weet hij in ieder geval een soortgenoot (papegaai) te herkennen en dat is meer waard dan ik denk. Dan kan ik er zeker mee werken met goed gevolg. Victor heeft dan straks een vogel vriendje wat belangrijk is. Ook hier geen haast maar langzaam rustig en tijd nemen.

Dus Tijd nemen en Rustig aandoen is hier vooral de boodschap, niets forceren, Wij hebben een lange weg te gaan maar ik heb er goed oog in dat het allemaal wel weer zoals voorheen komt en Victor een heel lieve en aanhankelijke gaai wordt zoals mijn deugeniet Coccorico.

Voila dit was het zo een beetje, maar zoals je in vorig bericht kon lezen zijn we vandaag een hele stap vooruit gegaan.

Groetjes Dinnie