hoi allemaal,
ik weet t even allemaal niet meer..

dus kom even uitblazen en om hulp vragen..
ik weet dat het groten deel van de forumnaars hier een grotere kromsnavel heb, maar verplaats je even in mijn situatie door onderstaand verhaal.
ray is hele dagen thuis, en dan mag cor smiddags lekker naar buiten, spelen en ray vervelen

tot het echt vervelen wordt, dus dat ze ongewenst gedrag vertoond, ray bijten en schelden ed dan moet ze weer naar binnen als straf, ze krijgt dan ook geen aandacht voor ongeveer 15 min.
op de dagen dat ik niet op stage of school ben wordt het grote deel van het huishouden gedaan, dus stofzuigen (meestal is cor dan binnen muv het filmpje) strijken wassen ramen lappen enz..
vandaag waren we terug van boodschappen doen, cor was nog niet buiten geweest, maar ik moest ook nog strijken en ray zat op de pc druk bezig.
dus cor ging zielig doen omdat ze er normaal wel uit mag smiddags.. zielige fluitjes kwamen mij tegemoed.
maar als ik strijk durf ik haar er niet uit te laten, en ray was ook nog eens druk bezig dus die kon haar ook niet entertainen.
ik zei tegen ray: dit is dus een voorbeeld waarom een gewiekte vogel beter is. niet in zoverre "beter" maar ze zijn vrijer, als ik ga strijken kan ze dan gewoon naar buiten om te spelen,
als je druk bent en ze toch het recht heeft om buiten te zijn kan ze gewoon lekker keutelen in de speeltuin en in de boom. wel een oogje in het zeil houdend natuurlijk.
daar was ray het wel mee eens, maar hij ziet dit als voordelen voor ons, en niet voor cor..
nu wil ik niet zeggen dat ik cor wil wieken, ik begin er alleen over te denken omdat ik vaak door heb dat ik haar wel buiten wil doen maar omdat er wat dingen zijn, bv strijken of we gaan eten enz enz dit niet gebeurd. ik zou dan het liefst met haar afspreken "ja mag buiten maar je moet op de speeltuin/boom/kooi blijven"

nu zit ik dus persoonlijk met een vervelend gevoel omdat ik haar steeds weer binnen moet zetten als er iets moet gebeuren.
graag wilde ik in dit topic jullie idee bij dit verhaal.
ik zeg niet dat ik het ga doen, want ik krijg ray al zo ie zo niet zover,
maar voor zover ik het zelf bekijk wil ik haar de vrijheid van het vliegen niet ontnemen...
maar t is allemaal zo dubbel voor mn gevoel.. help...