Ik geef hier ook Harrisons.
Toen ik Japie kreeg at hij alleen zaad en veel ongezonda "extraatjes". Ik ben begonnen met Japie op de Nutribird te zetten, omdat Orrie hier ook al op zat. Hier at hij goed van, mijn zijn ontlasting was erg dun door de Nutribird. Daarna voor Japie overgestapt naar de Ecobird. Met veel moeite overgezet, maar zijn ontlasting nog steeds niet goed. Slijmerig. Vieze groene kleur en het stonk enorm. Daarna over op de Harrissons. Dit ging goed. Ook Cocootje eet goed van de Harrisons.
Orrie zat altijd op Nutribird en hij deed het er prima op. Mooie glans over de veren, goede conditie en geen rare ontlasting. Toen hij naar Loes ging logeren heeft hij (toen de Nutribird op was) Scenic gekregen. Ook hier at hij goed van. Ik heb Scenic van Loes meegekregen om een paar dagen door te komen zodat ik nieuwe pellets voor Orrie kon gaan halen. Eenmaal thuis gaf ik hem voor de grap een brokje Harrissons en hij nam hem aan in de poot en begon er aan te knabbelen

Orrie zit nu dus ook op de Harrissons

Nutribird is niet echt aan te raden.
Waarom is dit niet echt aan te raden? Nutribird is geen slechte pellet. Sterker nog. Alle vogels bij de NOP zitten op de Nutribird. Zouden ze dat geven als het een pellet zou zijn die niet aan te raden is? Iedere vogel reageert anders op wat voor merk pellet dan ook. Ik ben van mening dat in iedere pellet de juiste voedingsstoffen zitten die de vogel nodig heeft. Het is dus een kwestie van uitproberen wat jouw vogel lekker vind en hoe jouw vogel erop reageert.
Succes met je zoektocht naar de juiste pellet.