Auteur Topic: wel of niet overstappen op ander merk pellets  (gelezen 7824 keer)

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
Re: wel of niet overstappen op ander merk pellets
« Reactie #15 Gepost op: november 03, 2007, 10:30:50 am »
pietepoek:
zoals ik al schreef in het begin lieten ze ook altijd de pellets liggen
en ook ik heb wel eens geprobeerd alleen pellets toen ze een half jaar waren maar dat ging niet.
nu combineer ik zaad en pellets en dat gaat nu goed dus volhouden maar  :a036:
ze blijven eigenwijs hè  :)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #16 Gepost op: november 03, 2007, 11:05:41 am »
Ik geef hier ook Harrisons.

Toen ik Japie kreeg at hij alleen zaad en veel ongezonda "extraatjes". Ik ben begonnen met Japie op de Nutribird te zetten, omdat Orrie hier ook al op zat. Hier at hij goed van, mijn zijn ontlasting was erg dun door de Nutribird. Daarna voor Japie overgestapt naar de Ecobird. Met veel moeite overgezet, maar zijn ontlasting nog steeds niet goed. Slijmerig. Vieze groene kleur en het stonk enorm. Daarna over op de Harrissons. Dit ging goed. Ook Cocootje eet goed van de Harrisons.

Orrie zat altijd op Nutribird en hij deed het er prima op. Mooie glans over de veren, goede conditie en geen rare ontlasting. Toen hij naar Loes ging logeren heeft hij (toen de Nutribird op was) Scenic gekregen. Ook hier at hij goed van. Ik heb Scenic van Loes meegekregen om een paar dagen door te komen zodat ik nieuwe pellets voor Orrie kon gaan halen. Eenmaal thuis gaf ik hem voor de grap een brokje Harrissons en hij nam hem aan in de poot en begon er aan te knabbelen  :o
Orrie zit nu dus ook op de Harrissons  ;)

Nutribird is niet echt aan te raden.

Waarom is dit niet echt aan te raden? Nutribird is geen slechte pellet. Sterker nog. Alle vogels bij de NOP zitten op de Nutribird. Zouden ze dat geven als het een pellet zou zijn die niet aan te raden is? Iedere vogel reageert anders op wat voor merk pellet dan ook. Ik ben van mening dat in iedere pellet de juiste voedingsstoffen zitten die de vogel nodig heeft. Het is dus een kwestie van uitproberen wat jouw vogel lekker vind en hoe jouw vogel erop reageert.

Succes met je zoektocht naar de juiste pellet.

ede

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 03, 2007, 11:56:35 am »
Bij NOP zullen ze niet alle gaaien op Harrisons zetten!  :) Dat zal iets te duur zijn denk ik!
Dat is gewoon een financiele kwestie + zie maar es een paar 1000 papegaaien over te zetten op een ander merk. :S

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #18 Gepost op: november 03, 2007, 12:35:30 pm »
Bij NOP zullen ze niet alle gaaien op Harrisons zetten!  :) Dat zal iets te duur zijn denk ik!
Dat is gewoon een financiele kwestie + zie maar es een paar 1000 papegaaien over te zetten op een ander merk. :S

Dat is geen antwoord op mijn vraag  ;)

ede

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: november 03, 2007, 13:07:45 pm »
Sterker nog. Alle vogels bij de NOP zitten op de Nutribird. Zouden ze dat geven als het een pellet zou zijn die niet aan te raden is?

Jawel hoor!  ???  ;D

Ik zal mijn antwoord herstellen naar: Ik vind Nutribird niet aan te raden. (Want dat wil je horen denk ik?  ??? )
En de reden hiervoor is de negatieve verhalen over de ontlasting. Met name heb ik begrepen dat Nutribird de goede bacterien in de darmen van de vogel drastisch vermindert.
En ik heb zelf ook geen goede ervaring met Nutribird. Op het forum vind je heel veel verhalen daar over. Ik weet nog dat er aan de ingredienten of de manier van bereiden iets was wat niet helemaal lekker was. Ik kan het niet meer terugvinden.
Uiteraard zijn er vogels die er wel goed op doen. Maar ook heeeeel veel niet.
« Laatst bewerkt op: november 03, 2007, 13:41:01 pm door Cosch »

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #20 Gepost op: november 03, 2007, 13:08:12 pm »
Wat ik zo hoor en lees is meestal de vieze poep de reden voor eigenaren om weer van de Nutribird af te gaan.
Voor huiskamervogels is die vieze poep natuurlijk storend en ergelijk, maar bij het NOP zullen ze daar geen last van hebben.

Als je gaat zoeken op internet kom je ook eigenlijk tegen dat Nutribird en Harrisons beide goede pellets zijn. Het is dan logisch dat een NOP voor Nutri kiest, een goede pellet en niemand die last heeft van de "bijwerking" die sommige gaaien daarbij heben. Namelijk de mogelijke vieze poep.

Als de vieze poep op Nutri uit zou wijzen dat het niet alleen uiterlijk is, maar dat ook de spijsvertering ontregeld is of andere gezondheidsproblemen laat zien, dan zou het een ander verhaal worden.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 03, 2007, 15:23:29 pm »
fotomaadje: ik voer vanaf het begin ook nootje (1 a 2 per dag) bij en zaad, maar de zaadjes in de avond.

ik heb nu nog 1 bakje van 750 gram ecobird liggen en die ga ik opmaken, maar aan het eind van het bakje als het dan nog steeds niet met plezier gegeten wordt dan wil ik iets anders proberen. Corina is zo lief om mij een beetje Harrisons te sturen om te proberen.
het gaat voor mij en vooral voor Poekie dan een tijd worden van kijken welke pellet hij wel graag eet.
ik vind het gewoon niet prettig om te weten dat hij niet blij is met zijn voer,
zijn ontlasting is trouwens goed met ecobird.
moeilijk kiezen als er veel soorten zijn hoor  :)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: november 15, 2007, 21:32:05 pm »
de Harrisons is een succes, Poekie eet met plezier nu en veel meer  :thumsup:

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #23 Gepost op: november 15, 2007, 21:46:43 pm »
de Harrisons is een succes, Poekie eet met plezier nu en veel meer  :thumsup:

Zet Piet er ook op ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: november 15, 2007, 21:49:39 pm »
Zet Piet er ook op ;)
Piet eet geen Harrisons  ;) maar evengoed eet die ook met plezier hoor, deed ie al  ;D (kleine vreetzak :))

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #25 Gepost op: november 15, 2007, 22:06:12 pm »
Piet eet geen Harrisons  ;) maar evengoed eet die ook met plezier hoor, deed ie al  ;D (kleine vreetzak :))

Ik bedoel piet ook op Harrisons zetten, waarom niet? ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: november 15, 2007, 22:08:21 pm »
Ik bedoel piet ook op Harrisons zetten, waarom niet? ;)
ik weet het niet, misschien heb ik het fout maar vind het met parkietjes toch anders, hij eet extravital zaad en gaat daar super op.

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #27 Gepost op: november 15, 2007, 22:12:03 pm »
Xtravital is super voor parkietjes.. Je doet het goed :)

(Harrisons ook ;))
Mijn bende zit op Harrisons

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #28 Gepost op: november 15, 2007, 22:12:51 pm »
Goed hoor dat Poekie zo makkelijk is overgestapt  :thumsup:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: november 15, 2007, 22:14:18 pm »
Je doet het goed :)

dank je  :-[ alleen het beste is goed genoeg he.

ja Antonia, gewoon in 1x hup op de H`s  :)