Auteur Topic: Maatje voor een grijze  (gelezen 2838 keer)

Dorian

• Gast
Re: Maatje voor een grijze
« Reactie #15 Gepost op: november 05, 2007, 18:56:56 pm »
ik weet dat ze een heel eigen drammerig karakter kunnen hebben en dat ze last hebben van de broedstemmingen en dat dat bij mannetjes erger is dan bij popjes.
dat was het... meer weet ik er niet van.

ik zou dat ook niet erg vinden. maar ik ken anique een beetje en weet dat zij er onzeker van zou kunnen worden  ;D
niet erg hoor. gewoon lief...

Anique

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: november 05, 2007, 19:02:38 pm »
Door, voordat ik Coco kocht had jij het voor mij ook over een.... edel toch?

Wat me ook heel leuk lijkt is nog een grijze (misschien een timney?) erbij. Vraag ik me dan dus ook weer af wat dan beter is, (buiten het feit dat de klik er natuurlijk moet zijn) een mannetje of een vrouwtje. Gezien Coco een man is.

Hoop te overdenken dus, en niet iets om over 1 nacht ijs te gaan  :)

TWEETY

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 05, 2007, 19:12:36 pm »
Is dit nu voor mij bedoeld?

sorry  :-[   ik heb het topic te snel doorgelezen  ;D ;D
ik dacht al dat is snel  ;D

Anique

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 05, 2007, 19:14:03 pm »
whahaha, oh je dacht zeker dat ik het was :P

TWEETY

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: november 05, 2007, 19:14:54 pm »
whahaha, oh je dacht zeker dat ik het was :P

yep !  shootme shootme

chantal

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: november 06, 2007, 07:50:06 am »
 :)

Anique

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 06, 2007, 16:00:37 pm »
ik weet dat ze een heel eigen drammerig karakter kunnen hebben en dat ze last hebben van de broedstemmingen en dat dat bij mannetjes erger is dan bij popjes.
dat was het... meer weet ik er niet van.

ik zou dat ook niet erg vinden. maar ik ken anique een beetje en weet dat zij er onzeker van zou kunnen worden  ;D
niet erg hoor. gewoon lief...

:)

Hennie

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: januari 04, 2008, 14:23:20 pm »
Ik heb dit topic even doorgelezen in de hoop dat het wat duidelijkheid geeft omtrent mijn overweging om in de toekomst een Bonte boertje aan te schaffen. Niet zo zeer als maatje voor Rocky de grijze roodstaart, maar omdat ik een bonte boertje een erg leuk vogeltje vind en in de hoop dat dit vogeltje wel overweg kan met echtgenoot Hans.
Hans wil wel graag vriendjes worden met Rocky maar Rocky moet echt niets van hem hebben. Als Hans in zijn buurt komt dan gaan zijn veren al overeind staan. Bied Hans een stukje walnoot of klein stukje kaas aan dan wordt het driftig op de grond gesmeten.

Wat het bonte boertje betreft, ben ik nog in de overwegingsfase en zou graag wat advies krijgen van eigenaars die ook een grijsje of edelpapegaai + een bonte boertje er op na houden. Is dit af te raden of juist heel leuk?
Uiteraard zouden ze niet samen in 1 kooi komen te zitten, maar zou ik wel proberen om ze onder strenge toezicht samen op de speelboom te zetten.
Ik probeer zoveel mogelijk info via internet te verkrijgen over het gedrag , huisvesting en verzorging van een bonte boer.
Ook vraag ik mij af wat de normale prijs ervan is want ik zie zoveel verschillen. Varierend van 200 tot 325 euro.
Zijn er op dit forum ook kwekers van Bonte boertjes die ik eens kan bellen voor info?
Nog een vraagje, toen ik het er zo ter loops met iemand over had, werd het mij meteen af geraden, want Rocky zou dan meer op de andere vogel aantrekken dan op mij.
Ik zie jullie reakties graag tegemoet.

gr.v.Hennie

kokosnoot

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 04, 2008, 19:07:41 pm »
dit wil ik ook even volgen, ik loop er ook een beetje aan te denken om een maatje erbij te nemen voor Poekie.

giggles

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: januari 04, 2008, 20:36:43 pm »
Hé Hennie,

wat het gedrag van je grijze naar je man betreft is echt wel op te lossen.
Mijn moeder haar dwergara is ook erg bezitterig als het op mijn moeder aankomt.
Maar toch pak ik dat rotzakje elke keer als ik bij me ouders ben. Dan bijt hij me en dan gaat hij in de kooi.
Na 3x dat geprobeert te hebben had ie het gelijk door hoor. Hij vind het misschien niet geweldig bij me, maar hij accepteert me wel.

Onze grijze was in het begin ook heel jaloers naar Ilona toe. Ook hier hebben we hard aan getrained en ook onze grijze kan ik bij iedereen neerzetten.
Waarschijnlijk ziet je grijze jou als partner en is hij je aan het beschermen. Hier ligt hem het probleem.

Bonte boertjes zijn erg leuke en sociale vogeltjes en is dus een leuke keuze als extra huisdier.
Wat het naar elkaar toe trekken betreft hoeft toch geen probleem te zijn. Papegaaien leven in het wild ook in groepen, maar kiezen toch één partner uit om mee te hokken  ;)
Zolang jullie aandacht blijven geven aan de vogels, zullen de vogels jullie echt niet vergeten. In broedse periodes kunnen vogels wat teritorialer zijn, maar dat kunnen ze ook als ze geen partner hebben.
Dit is gewoon een periode dat je de vogel een beetje rust moet geven.

Succes met het maken van je keuze.
Groeten Jarno

Offline Ticodelft

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #25 Gepost op: januari 04, 2008, 22:18:26 pm »
Waarom zou een Bonte Boer niet voor beginners zijn???

Ik krijg in januari mijn eerste bonte boer. Ik dacht juist dat een leuke begin gaai was vanwegen zijn grote.
Tevens lees ik juist dat het leuke beestjes zijn. Slim speels ed.

Maar nu maak je me een beetje bang  ::)

ede

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: januari 04, 2008, 23:05:57 pm »
Bonte boertjes schijnen hele leuke vogels te zijn. Lekker speels en in principe inderdaad een goede beginners vogel.
Uiteraard moet je het altijd treffen met het karakter!

Ik zou me geen zorgen maken maar er vooral van genieten!

Hennie

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 05, 2008, 01:14:20 am »
Hé Hennie,

wat het gedrag van je grijze naar je man betreft is echt wel op te lossen.
Mijn moeder haar dwergara is ook erg bezitterig als het op mijn moeder aankomt.
Maar toch pak ik dat rotzakje elke keer als ik bij me ouders ben. Dan bijt hij me en dan gaat hij in de kooi.
Na 3x dat geprobeert te hebben had ie het gelijk door hoor. Hij vind het misschien niet geweldig bij me, maar hij accepteert me wel.

Onze grijze was in het begin ook heel jaloers naar Ilona toe. Ook hier hebben we hard aan getrained en ook onze grijze kan ik bij iedereen neerzetten.
Waarschijnlijk ziet je grijze jou als partner en is hij je aan het beschermen. Hier ligt hem het probleem.

Bonte boertjes zijn erg leuke en sociale vogeltjes en is dus een leuke keuze als extra huisdier.
Wat het naar elkaar toe trekken betreft hoeft toch geen probleem te zijn. Papegaaien leven in het wild ook in groepen, maar kiezen toch één partner uit om mee te hokken  ;)
Zolang jullie aandacht blijven geven aan de vogels, zullen de vogels jullie echt niet vergeten. In broedse periodes kunnen vogels wat teritorialer zijn, maar dat kunnen ze ook als ze geen partner hebben.
Dit is gewoon een periode dat je de vogel een beetje rust moet geven.

Succes met het maken van je keuze.
Groeten Jarno

De fout zit hem ook bij Hans die wil zich niet laten bijten al is het maar voor een paar keer om Rocky te laten weten dat het toch geen effect heeft.

giggles

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: januari 05, 2008, 16:49:54 pm »
Zolang hij zich niet over die angst heen kan zetten.
Weet Rocky idd dat zijn snavel een heel effectief wapen kan zijn.

Jeffrey

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: januari 06, 2008, 02:28:35 am »
in het asiel waar ik een gewerkt heb, zat ook een bont boertje. Echt een heel lief en speels diertje, was helemaal gek op kroelen! :thumsup: Af en toe kwam er ook een woordje uit en als je met wat water spatte vond hij het helemaal leuk!  Van de een op de andere dag was hij weg... niemand wist waar hij was gebleven  ??? Zeker een leuke vogel zo'n bont boertje, was ook voor iedereen lief!