Een andere gaai lijkt het makkelijkst. Maar ik krijg de indruk dat dat er niet inzit.
Een aga is een fel dingetje. Wij hebben geen grijsje, dus daar heb ik geen ervaring mee; wij hebben wel een edel. Mijn 2 tamme aga's zijn duidelijk de baas over de edel. Ze bijten Mr Darcy doodleuk in zijn poot als ie aan de kant moet ofzo.

Ik let wel heel goed op, want in de snavel van Mr Darcy (de edel dus), daar past met gemak een agakopje in! Ik laat ze nooit onbewaakt. En ik moet zeggen, het gaat heel leuk. Nou ja, soms denkt Mr Darcy er anders over

Maar Mr Darcy heeft wel heel veel afleiding aan ze. Maar ze mogen nooit samen in de kooi, hoewel Cody weleens de kooi van Darcy binnenglipt, maar dat vind ik eng.
Een grote parkiet lijkt me ook wel leuk. Onze valkparkiet moet helaas niets van Mr Darcy weten, maar het valkje was er eerder dan de gaai. Ik heb nu 2 pyrrhura's, niet tam, maar Mr Darcy en de pyrrhura's tonen wel heel veel interesse in elkaar.
Ik denk dat je vooral die vogel moet kiezen die je zelf het leukste vindt, maar wel in verschillende kooien. Ga er vanuit dat het niet kan klikken. Als de 2 vogels dan interesse in elkaar hebben op een leuke manier, dan is dat mooi meegenomen.
Ik ken genoeg verhalen waar een papegaai en een aga of een papegaai en een grote parkiet wel leuk samen gaan.
Het bonte boertje kan best bij een beginneling hoor. Ik heb alleen gelezen dat ze wel snel happerig zijn, maar dat is ook afhankelijk per individuutje.
Voor mezelf persoonlijk zou ik een aga kiezen, daarkan je zelf ook zoveel lol aan hebben; maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.