Auteur Topic: Chico jaloers?  (gelezen 1133 keer)

Riboet

• Gast
Chico jaloers?
« Gepost op: november 08, 2007, 18:51:50 pm »
Chico, onze natuurbroed is niet supertam maar ook zeer zeker niet bang aangelegd. Hij stapt niet op, maar als je een hand uitsteekt, paniekt hij niet en bijt ook niet. De training heb ik laten vallen toen ik zag hoe goed hij in mijn groepje pastte, juist om wie hij was. Ik had zoiets van: je hoeft van mij niet tam te worden, en als je dat wel wil worden, dan kies je zelf je eigen tempo maar. Als je maar met de andere gaaien overweg kan. En dat kan Chico heel goed.

Van de week zat ik met Middel te kroelen en een beetje gek te doen en blijkbaar vond Middel dat meer dan leuk  :CENS... Hij begon tenminste voedsel op te braken voor mij  ::). Omdat ik dat gedrag niet wil bevorderen, probeerde ik de aandacht op een andere manier te verkrijgen. Maar Middel vond me nog steeds erg interessant.

Chico had vanaf een hogere stok alles gadegeslagen en ineens sprong hij tussen mij en Middel in en joeg Middel weg. Die ging uiteindelijk op mijn uitgestoken hand zitten en bleef vervolgens heel stil en timide zitten en ontweek de blik van Chico.

Chico liet zich overigens niet kroelen, maar hij liet zich ook niet verjagen door mij.

Zou ons natuurbroedje heel langzaam aan jaloers kunnen worden op zijn tamme broer en zuster en stiekem toch wel heel nieuwsgierig zijn naar de ervaring van contact met een mens   :)?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Chico jaloers?
« Reactie #1 Gepost op: november 08, 2007, 18:54:41 pm »
Wat leuk! :) Waar zat Chico precies toen en bleef hij ook zitten?

Riboet

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 08, 2007, 19:03:23 pm »
Het zijn twee slijtstokken die precies boven elkaar geplaatst zijn, voorin in de kooi, zeg maar met een cm of 30 er tussen ofzo. Middel zat op de onderste en Chico zat op de bovenste (oke, ik geef toe: boven ooghoogte zit ie dan  :)).
Maar hij sprong of klom dus ineens ook op die onderste stok, die op borsthoogte van mij hangt zeg maar.

Maar die blik in die ogen waarmee hij naar Middel keek  :o. Echt zo van: en nou ben je te ver gegaan met je geflirt! Houd er mee op!  :)

Overigens zijn Chico en Middel echt broers, op een afstandje houd ik ze niet uit elkaar. En het is me ook al eens gebeurd dat ik mijn hand maar bleef aanbieden om,  ik dacht dus,  Middel te laten opstappen. Toen ik alleen een snavel voelde die mijn hand aftaste, wist ik dat het niet Middel maar Chico was. Opstappen is toch nog echt een stapje teveel voor mijn jongste huiskamergaai  :hart:.

giggles

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 08, 2007, 19:47:06 pm »
Dat zal best een fijne ervaring zijn voor je.

Ik kan me in België Dorian haar reactie nog herinneren toen ze haar Mickey voor het eerst mocht kroelen  :hart:

Dorian

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 08, 2007, 20:12:38 pm »
ik ook  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: november 09, 2007, 08:43:23 am »
Ik vind het echt zo oké dat je Chico helemaal laat zoals hij is zonder hem tammer te willen maken.  :hart: Ook mooi om te observeren hoe dat allemaal gaat. Zo gebeurt er nu dus dit jaloerse.  :thumsup: