mijn probleem met de dokter was dat ze niet eerst wou proberen met andere middelen.
Dat doen ze omdat een allergie ontlopen beter voor je is dan de klachten van een allergie onderdrukken... Die medicijnen zijn ook niet heilig, en hebben ook zo hun nadelen, zoals een slecht werkend immuunsysteem, vocht vasthouden, hoofdpijn en vele andere klachten. Een arts ziet dus liever dat jij de omgang met die stof mindert, dan dat je iets tegen inneemt waardoor je de klachten niet merkt, maar ze nog wel hebt, en intussen ook nog andere klachten kunt krijgen van de medicijnen... Iemand die elke dag een liter whisky drinkt zullen ze eerder adviseren om te stoppen met drinken dan dat ze hem een nieuwe lever geven... Voorkomen is beter dan.... je weet wel.
Wel is het zo dat je eerst zeker moet weten of het inderdaad door de vogels komt. Mijn huisarts heeft daarom eerst meerdere tests laten doen, ik weet nu dus precies waar ik allergisch voor ben, en in welke mate... Pas daarna zijn we een "plan van aanpak" gaan opstellen.