Auteur Topic: alergie voor je vogels  (gelezen 5008 keer)

marianne

• Gast
Re: alergie voor je vogels
« Reactie #15 Gepost op: november 16, 2007, 14:45:09 pm »
ja dat scheelt  :thumsup: alleen ligt wel chica(stinkdiertje) bij mij op de kamer. ze is verlamd aan haar achterpootjes en de andere skunks gaan op haar liggen  :cry: dus heb ik haar apart gelegen voor zolang het nog duurt  :cry: ze heeft nog geen pijn maar zodra ze dat krijg moet ze ingeslapen worden  :o als ik er al aan denk loop ik al te huilen  :cry: maar ik ben het met je eens geen huisdieren in je slaapkamer  :) groetjes marianne

Dorian

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: november 16, 2007, 17:15:10 pm »
He joh wat een verhaal zeg.
Super dat je je dieren niet weg doet en super dat je ondanks dat zo lief bent voor je stinkdiertje(s).

Ik heb trouwens ook echt mega-allergie voor vrijwel alle dieren, huismijt en grassen (en nog veel meer dingen).
Langzaam maar zeker begin ik er overheen te groeien geloof ik.
Nu met 4 vogels wordt het eigenlijk minder in plaats van meer.
Zelfs bij mijn paardje heb ik er niet meer zoveel last van. En ik slik inmiddels geen medicijnen meer...

Dus wie weet. Het schijnt dat je er op alle leeftijden nog vanaf kan komen...

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #17 Gepost op: november 16, 2007, 19:14:01 pm »
ik heb 6 katten maar een ander probleem  :( ze gaan sproeien een ramp  :o dus ik meer kattenbakken in huis gehaald.

kattenbakken gaan niet helpen tegen het sproeien, als ze geholpen zijn heb je één voordeel het ruikt minder sterk, wat je niet mag doen is dweilen met amoniak of javel (bllekwater) want beide zijn lokkers
wat soms wel helpt zijn motteballen of peper, 2 geuren die ze absoluut verfoeien

marianne

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 17, 2007, 00:27:31 am »
He joh wat een verhaal zeg.
Super dat je je dieren niet weg doet en super dat je ondanks dat zo lief bent voor je stinkdiertje(s).

Ik heb trouwens ook echt mega-allergie voor vrijwel alle dieren, huismijt en grassen (en nog veel meer dingen).
Langzaam maar zeker begin ik er overheen te groeien geloof ik.
Nu met 4 vogels wordt het eigenlijk minder in plaats van meer.
Zelfs bij mijn paardje heb ik er niet meer zoveel last van. En ik slik inmiddels geen medicijnen meer...

Dus wie weet. Het schijnt dat je er op alle leeftijden nog vanaf kan komen...

nou zou niet gek zijn  :thumsup: sherida van mij heeft een verzorgpaard groot joh  :o gaat hem niet worden voor mij brr  :hot: zij rijdt al vanaf haar 8ste en ze wordt over een paar weken 17jr dus al een tijdje. en tot haar groot vermaak als ze dressuur moet rijden sta ik nog steeds te trillen in de stal met fotos maken  :) en een niesbuien pppffff.groetjes marianne

marianne

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: november 17, 2007, 00:28:47 am »
kattenbakken gaan niet helpen tegen het sproeien, als ze geholpen zijn heb je één voordeel het ruikt minder sterk, wat je niet mag doen is dweilen met amoniak of javel (bllekwater) want beide zijn lokkers
wat soms wel helpt zijn motteballen of peper, 2 geuren die ze absoluut verfoeien

o goede tip  :thumsup: gaan we uitproberen.groetjes marianne

kokosnoot

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: november 17, 2007, 11:18:00 am »
en waar ze gezeken hebben (of gesproeid) schoonmaken met Dettol.

marianne

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: november 17, 2007, 14:03:13 pm »
en waar ze gezeken hebben (of gesproeid) schoonmaken met Dettol.

doe niet anders.  :angry: catheriseren ook nog een  optie  :angry: neem ze wel mee van werk  :angry: :angry: :angry: probleem opgelost  :thumsup: groetjes marianne 

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #22 Gepost op: november 18, 2007, 00:04:19 am »
doe niet anders.  :angry: catheriseren ook nog een  optie  :angry: neem ze wel mee van werk  :angry: :angry: :angry: probleem opgelost  :thumsup: groetjes marianne 

wat word hiermee bedoeld  :CENS

marianne

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: november 18, 2007, 00:29:09 am »
wat word hiermee bedoeld  :CENS

was een geintje  :) een catheter is een slangetje wat in je blaas gaat en aan dat slangetje zit een zakje en daar loopt dan je urine in. ik werk in de zorg vandaar zo een grapje.groetjes marianne

unSOUND

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: november 18, 2007, 14:57:55 pm »
dat is nou echte dierenliefde , snapt die huisdokter niks van hè  shootme
Dat snapt die dokter best... Maar wat die dokter OOK snapt, is dat een allergie (zeker eentje die op je luchtwegen slaat) levensgevaarlijk kan zijn... En dat snappen de patiënten vaak weer niet, of willen het niet horen. Dat jouw huisarts jouw gezondheid belangrijker vind is in mijn ogen alleen maar een pluspunt.

Ikzelf heb op het randje van de dood gezeten door een allergie. En geloof me, dat is zeker geen pretje. Ik had alleen het geluk dat het geen allergie voor vogels bleek te zijn, maar voor een andere stof. Ik heb het dus op kunnen lossen zonder mijn vogels op te geven. Maar ik slik nu dus ook dagelijks medicijenen, en slaap aan de beademing...

marianne

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: november 18, 2007, 15:12:00 pm »
Dat snapt die dokter best... Maar wat die dokter OOK snapt, is dat een allergie (zeker eentje die op je luchtwegen slaat) levensgevaarlijk kan zijn... En dat snappen de patiënten vaak weer niet, of willen het niet horen. Dat jouw huisarts jouw gezondheid belangrijker vind is in mijn ogen alleen maar een pluspunt.

Ikzelf heb op het randje van de dood gezeten door een allergie. En geloof me, dat is zeker geen pretje. Ik had alleen het geluk dat het geen allergie voor vogels bleek te zijn, maar voor een andere stof. Ik heb het dus op kunnen lossen zonder mijn vogels op te geven. Maar ik slik nu dus ook dagelijks medicijenen, en slaap aan de beademing...

als ik het zo hoor is het in jouw geval veel ernstiger  :o zou het dan van de vogels zijn dan heb je geen keus in dat geval  :CENS gelukkig is het niet zo erg bij mij en is het met die medicijnen aardig opgelost  :thumsup: maar snachts aan de beademing klinkt wel erg  :o is er nog een kans dat je er van af komt? hoop het wel voor je. groetjes marianne

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #26 Gepost op: november 18, 2007, 15:45:43 pm »
was een geintje  :) een catheter is een slangetje wat in je blaas

WAT het is weet ik wel, ik werk ook in de zorg, maar ik snapte niet goed de bedoeling met sproeiende katers  :CENS nu wel  :P grapke  ::)

unSOUND

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: november 18, 2007, 17:21:05 pm »
is er nog een kans dat je er van af komt? hoop het wel voor je. groetjes marianne
Zoals het er nu naar uit ziet niet. De allergie zorgt er onder andere dat mijn luchtpijp gezwollen is, waardoor er heel moeizaam lucht doorheen gaat, alsof je door een rietje ademt zeg maar. Als ik rechtop zit / sta gaat het wel, maar als ik ga liggen gaat het dus mis... Gelukkig wordt de techniek steeds beter, en heb ik een machine die vrijwel geruisloos is, dus mijn vriendin heeft er geen last van.

Wat ik vooral bedoelde te zeggen, is dat een allergie verder kan gaan dan een paar bultjes en een keertje niesen, en dat je dokter voor jouw gezondheid kiest boven je liefhebberij voor vogels is dan niet meer dan logisch, en dan vind ik het niet correct om die dokter maar af te schilderen als iemand die geen liefde voor dieren heeft...

;)

marianne

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: november 18, 2007, 18:55:30 pm »
was ook niet mijn bedoeling om die dokter zo af te schilderen  :( maar met lezen komt het altijd anders over dan als je het gewoon verteld. mijn probleem met de dokter was dat ze niet eerst wou proberen met andere middelen. maar gelijk vondt dat ik alles moest weg doen nog voor dat ik getest was. en daar was ik het niet mee eens wou eerst medicijnen uitproberen enz. en als dat allemaal niet zou helpen dan verder kijken. maar ik heb wel een goede huisarts. maar wordt nu wel erg dokter verhaaltje  :) ander onderwerp dus  :thumsup: groetjes marianne

unSOUND

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: november 18, 2007, 20:04:55 pm »
mijn probleem met de dokter was dat ze niet eerst wou proberen met andere middelen.
Dat doen ze omdat een allergie ontlopen beter voor je is dan de klachten van een allergie onderdrukken... Die medicijnen zijn ook niet heilig, en hebben ook zo hun nadelen, zoals een slecht werkend immuunsysteem, vocht vasthouden, hoofdpijn en vele andere klachten. Een arts ziet dus liever dat jij de omgang met die stof mindert, dan dat je iets tegen inneemt waardoor je de klachten niet merkt, maar ze nog wel hebt, en intussen ook nog andere klachten kunt krijgen van de medicijnen... Iemand die elke dag een liter whisky drinkt zullen ze eerder adviseren om te stoppen met drinken dan dat ze hem een nieuwe lever geven... Voorkomen is beter dan.... je weet wel.

Wel is het zo dat je eerst zeker moet weten of het inderdaad door de vogels komt. Mijn huisarts heeft daarom eerst meerdere tests laten doen, ik weet nu dus precies waar ik allergisch voor ben, en in welke mate... Pas daarna zijn we een "plan van aanpak" gaan opstellen.