Auteur Topic: alergie voor je vogels  (gelezen 5009 keer)

marianne

• Gast
alergie voor je vogels
« Gepost op: november 16, 2007, 00:27:03 am »
zoals jullie weten ben ik de gelukkige eigenaar van een aantal schattige diertjes  :thumsup: nou daar komt ie dan eigenlijk heb ik er best wel een erge alergie voor  :o dus loop ik de hele dag met zware niesbuien alsof ik zwaar verkouden ben. en na zo een niesbui lijk ik wel een verslaafde zegt rich altijd  ;D nou had ik alergie tabletten maar die hielpen maar een paar dagen  :CENS toen kreeg ik neusdruppels ervoor. leken wel oordruppels roken hetzelfde  :( maar niet te denken hoe vies ze smaakten  :o na verloop van tijd dus mee gestopt en dan maar niezen hoor de hele dag. en natuurlijk met spleetogen lopen pfffff. nou kreeg sherida er een valkje bij een schatje  :hart: nou jullie raden het al ziek dat ik werdt  :o sliep hij ook nog bij mij op de kamer nou na een week of twee/ drie kon je me opvegen. ik zag er niet meer uit kreeg geen lucht zat helemaal vol en nieste dag en nacht  :angry: en beroerd dat ik was dus er zat niks anders op dan de dokter weer te bellen. nou die kwam me daar weer met een preek  :hot: andere tabletten gehad en weer die verschikkelijke neusdruppels brrr  :angry: die dag dat ik er mee begon kreeg ik last van me longen en borstkast. ik klonk helemaal vol en tot overmaat van ramp hield ik me eten niet meer binnen. spuugde me helemaal leeg  :o maar nu anderhalve week verder leven de medicijnen  :thumsup: gaat het steeds beter en klink ik niet meer vol en heb weer lucht  ;) moet er niet aan denken om mijn beestjes weg te doen  :cry: al zou mijn dokter geloof ik de vlag uithangen  :o  o en bonita slaapt nu bij sherida op de kamer scheelt ook.groetjes marianne     

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
Re: alergie voor je vogels
« Reactie #1 Gepost op: november 16, 2007, 06:23:42 am »
respect,  :nr1:

want 99% van de mensen in jou situatie hadden hun vogels al snel weggedaan.
en dat is niet onbegrijpelijk, want ik had ze dan toch ook echt wel weggedaan als je er dagelijks zo ziek van loopt

ze doen ze soms voor veel minder weg.  :angry:

ik ben blij voor je dat er eindelijk een oplossing is dat helpt
als je nu de naam van je medicatie hier vermeld kan je misschien anderen ook vooruit helpen
moeten ze hun vogel niet meer weg doen of kunnen ze er toch eentje houden.

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 16, 2007, 06:58:56 am »
Wat fijn dat het goed gaat!  :thumsup: :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: november 16, 2007, 10:53:03 am »
Jee, dat is niet mis zeg.. Ik ben ook heel erg blij dat het beter met je gaat :thumsup: , wat een ellende!! :(

TWEETY

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 16, 2007, 11:50:49 am »
wat moedig van jou  :-*
dat is nou echte dierenliefde , snapt die huisdokter niks van hè  shootme

marianne

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 16, 2007, 12:20:13 pm »
respect,  :nr1:

want 99% van de mensen in jou situatie hadden hun vogels al snel weggedaan.
en dat is niet onbegrijpelijk, want ik had ze dan toch ook echt wel weggedaan als je er dagelijks zo ziek van loopt

ze doen ze soms voor veel minder weg.  :angry:

ik ben blij voor je dat er eindelijk een oplossing is dat helpt
als je nu de naam van je medicatie hier vermeld kan je misschien anderen ook vooruit helpen
moeten ze hun vogel niet meer weg doen of kunnen ze er toch eentje houden.

dat is wel het proberen waard. kijk ik ben er natuurlijk niet helemaal vrij van het is geen wondermiddel :) maar helt scheelt heel veel en het is nu wel uit te houden en ik krijg weer lucht. daar ben ik het blijste mee  :thumsup: de tabletjes heten Loratadine 10mg 1x per dag. en de druppels heten Fluticasonpropionaat  50mcg/d 200d en die neem ik 2x per dag. ik hoop dat degene die er ook last van hebben er wat aan hebben.groetjes marianne   

marianne

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 16, 2007, 12:23:05 pm »
wat moedig van jou  :-*
dat is nou echte dierenliefde , snapt die huisdokter niks van hè  shootme

nee die huisdokter wil dat ik al mijn dieren weg doet  :angry: ik heb gevraagd of ze vroeger uit haar kinderstoel is gevallen? en of dat nooit meer goedgekomen is?  :angry: geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt  :o groetjes marianne

Eefjuh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 16, 2007, 12:23:18 pm »
Een stomme vraag misschien, heb je ooit wel eens gedacht aan een ionisator/luchtreiniger?

Je geeft voor een goede aardig wat geld uit, maar de stofdeeltjes die de vogels afgeven die worden dan wel allemaal uit de lucht gehaald.......

Scheelt je uiteraard aardig wat problemen, mits je in puur contact staat met je vogels natuurlijk!

marianne

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 16, 2007, 12:47:41 pm »
wel aan gdacht  :CENS maar djarno zit iedere dag bij mij op schoot  :hart: en de katten liggen ook bij mij  :hart: dan heb ik het nog niet over het valkje en de honden die de nodige knuffels vragen  :) en het bonita (valkje) zit elke dag op mijn schouder met stofzuigen,afwassen,de was doen. noem maar op. maar mischien zou het een hoop schelen  :CENS het is een idee  groetjes marianne

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #9 Gepost op: november 16, 2007, 12:58:11 pm »
ik hier zo een kleine ionisator en er zit ook O3 op..dat heeft zo een regenbui geur
het scheelt in stof en die O3 ontgeurt...
is wel snel verstopt en moet regelmatig gereinigd worden

tegenwoordig hebben ze die in lampenhouders en andere toestellen zitten

marianne

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 16, 2007, 13:17:10 pm »
ik ga van de week even rondkijken. het is het proberen waard  :thumsup: groetjes marianne

kokosnoot

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 16, 2007, 13:20:07 pm »
wat goed dat je medicijnen aanslaan  :thumsup:
waar zijn die luchtreinigers te koop? en in welke merken zijn ze er?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #12 Gepost op: november 16, 2007, 13:30:10 pm »
héhé marianne da's niet niks hé
en toch is d eliefde voor de dieren sterker  :thumsup:

had ik ook met men poezenallergie en khad 8 katten, op de duur werd ik imuun , en nu is het veel beter en kheb geenéén weggedaan  ;)

marianne

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 16, 2007, 14:39:07 pm »
héhé marianne da's niet niks hé
en toch is d eliefde voor de dieren sterker  :thumsup:

had ik ook met men poezenallergie en khad 8 katten, op de duur werd ik imuun , en nu is het veel beter en kheb geenéén weggedaan  ;)

o dat is goed nieuws  :thumsup: hoop dat dat hier bij mij ook zo gaat. maar ik heb er al van kleinsaf last van dus de kans is klein dat het overgaat  :cry: ik heb 6 katten maar een ander probleem  :( ze gaan sproeien een ramp  :o dus ik meer kattenbakken in huis gehaald. ze allemaal laten helpen en denk je nog geen resultaat  :o zit onderhand met mijn handen in het haar  :(  zijn allemaal gezond het is echt een soort roedelgeldrag vrees ik  :( ben ten einde raad ermee.ik dweil me een ongeluk als ik het al niet weg kan gooien  :angry: groetjes marianne
« Laatst bewerkt op: november 16, 2007, 14:41:11 pm door marianne »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #14 Gepost op: november 16, 2007, 14:41:11 pm »
Gelukkig dat de medicijnen helpen  :thumsup:

Je kan het best je slaapkamer vrij houden van dieren, zodat je iig één plekje hebt waar je normaal kan ademen  ;)