Auteur Topic: Luna is ook getest op Chlamydia  (gelezen 22557 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Chlamydia???????
« Reactie #60 Gepost op: januari 11, 2008, 18:15:11 pm »
hij is misschien een beetje gevoelig in zijn neusje voor zijn eigen stofjes
ik hoor ze hier ook niezen wanneer ze deftig aan het poetsen zijn en dan zie je de stofwolkjes wel dwarrelen

Dorian

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: januari 11, 2008, 18:36:50 pm »
Komt Sammy trouwens ook bij Dieca vandaan? (misschien staat het ergens, dan heb ik eroverheen gelezen).

Blijf je twijfelen over dat niesen, dan zou ik ze gewoon onderwerpen aan een grondig onderzoek bij een andere VA (niet andere omdat ik denk dat de jouwe niet goed is, maar voor een nieuw en ander beeld).
Waarschijnlijk krijg je dan te horen dat er niets aan de hand is, kost het wel veel geld, maar dan ben je tenminste van je twijfel af.
Blijven twijfelen is ook vreselijk.

En Sjaak weet veel, maar hij is geen VA...
Evengoed als dat wij niet zoveel kunnen zien over het forum  ;)

cosch

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: januari 11, 2008, 21:36:52 pm »
Blijf je twijfelen over dat niesen, dan zou ik ze gewoon onderwerpen aan een grondig onderzoek bij een andere VA (niet andere omdat ik denk dat de jouwe niet goed is, maar voor een nieuw en ander beeld).

Precies dat wou ik net zeggen. Ik zou als ik jou was zeker voor een second opinion gaan. Het kan in ieder geval geen kwaad om een andere VA te bellen en het voor te leggen en vragen wat hij er van vind.

chantal

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: januari 12, 2008, 10:17:24 am »
We zijn gister voor het laatst geweest. Volgens de dierenarts is het onmogelijk dat Sammy nog chlamydia heeft. Ook de uitslag van de zonparkiet was er :thumsup: en die was ook helemaal gezond. Dus Sammy heeft het uit het nest meegekregen. Ik denk wel dat we Luna nog laten testen maar ik lees ook overal op internet dat Chlamydia 24 uur na de eerst prik al niet meer besmettelijk is. We gaan Corbo korrels gebruiken ipv de houtsnippers om te kijken of ze daar niet overgevoelig voor zijn. 

Komt Sammy trouwens ook bij Dieca vandaan? (misschien staat het ergens, dan heb ik eroverheen gelezen).

Ja Sammy komt bij Dieca vandaan.

Dorian

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: januari 12, 2008, 11:16:02 am »
Ik las net in een ander topic dat Sjaak niet test op Chlamydia.
En blijkbaar twijfelt hij ook aan het oordeel van de VA (of de testresultaten).

Ervan uitgaande dat de VA het bij het rechte eind heeft en de testuitslagen kloppen...
Dan betekent dat dus dat het bij Sjaak vandaan moet komen.
Althans, uit het nest.

Dat houdt dan dus in dat Sjaak misschien meer besmette vogels heeft en heeft verkocht.
Of maak ik nu een denkfout?

Ow, trouwens, gefeliciteerd met de goede uitslag van de zonparkiet en met de genezing van je eigen lieverdje!

chantal

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: januari 12, 2008, 13:00:54 pm »
Ja bedankt  :thumsup: Maar inderdaad het komt in ieder geval bij de kweker vandaan. Hij heeft het nog nagevraagd bij zijn kweker maar die heefrt nergens last van. En de andere 3 broetjes of zusjes van Sammy ook niet. Maar ja wij hadden ook geen echte symptomen en eigenlijk bij toeval ontdekt.  :CENS Sjaak weet ook nog niet dat de zonparkiet niks heeft en dat het dus bij hem vandaan moet komen Maar het kan ook zo zijn de uitslag van Gendika niet goed was want daar gaat ook weleens wat mis heb ik al eerder gelezen  ???

Dorian

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: januari 12, 2008, 17:04:52 pm »
Zo vaak gaat het nou ook weer niet mis. En of dat ook geldt voor testen op chlamydia weet ik verder niet.

Ben benieuwd wat Sjaak gaat zeggen.
Iedereen kan bij die jonge diertjes. Misschien is het gewoon overgedragen van 1 van zijn klanten op de vogels.

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #67 Gepost op: januari 12, 2008, 19:27:33 pm »
Ook Lorreco heeft in het verleden wel last gehad met vervelende ziekte,s,in princiepe,KUNNEN er bij deze dierenzaken waar een groot verloop wat betreft inkoop en verkoop  is,zich eerder problemen voordoen dan bij de kwekers met een klein beslotewn bestand,MAAR ook daar is het uiteraard mogelijk dat er iets binnensluipt,alleeen als je het %gewijs bekijkt is die kans uiteraard kleiner.

Gr Kees.

Dorian

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: januari 12, 2008, 20:03:11 pm »
Huh, wat heeft Lorre en Co hiermee te maken?

giggles

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: januari 12, 2008, 20:11:11 pm »
Ook kleine kwekers halen vogels bij andere kwekers weg en krijgen mensen over de vloer die komen kijken bij hun vogels. Allemaal risicogevallen.
Andere kwekers krijgen ook andere kwekers over de vloer, etc, etc.

Risico's zijn overal.... Het gaat erom hoe de problemen, die door risico's ontstaan opgelost worden.

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #70 Gepost op: januari 12, 2008, 21:33:09 pm »
Ook kleine kwekers halen vogels bij andere kwekers weg en krijgen mensen over de vloer die komen kijken bij hun vogels. Allemaal risicogevallen.
Andere kwekers krijgen ook andere kwekers over de vloer, etc, etc.
Risico's zijn overal.... Het gaat erom hoe de problemen, die door risico's ontstaan opgelost worden.

zo is dat lijkt mij, en volgens mij is het enige wat je zelf kan doen is zo snel mogelijk je vogel laten testen zodra je hem heb aangeschaft.
tenzij je zeker weet dat een kweker alleen zelf kweekt, en zelf geen risico neemt.

maar het ligt er misschien ook aan welke vogel je zoekt, want als je een vogel zoekt die niet overal verkrijgbaar is, moet je soms toch een paar principes opzij zetten, zoals bv zo'n vogel halen bij een kweker die nog meer soorten heb zitten, en een flinke aantal.

en dan toch hopen op dat moment dat het allemaal goed is, of anders te verhelpen is ;)

chantal

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: januari 14, 2008, 07:27:10 am »
We hebben toch besloten Luna vanavond nog te laten testen. Ik maak me teveel zorgen. Luna niest ook best vaak en er komen ook spetters uit en de dierenarts heeft gezegd spetters zijn niet goed. DUs ga zo maar even bellen  :(

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #72 Gepost op: januari 14, 2008, 07:39:41 am »
Baat het niet schaad het ook niet. Hopen dat het niks is  :-*

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #73 Gepost op: januari 14, 2008, 07:46:33 am »
de beste reaktie bij onzekerheid.
ik duim alvast mee voor een goede verloop
 :-*

chantal

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: januari 14, 2008, 08:10:06 am »
Alleen zo jammer dat we weer zo lang op de uitslag moeten wachten. Maar ja wie weet hebben we het binnen 5 dagen.
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2008, 08:13:13 am door chantal »