Een dominante aga moet je zowiezo al niet op je schouder toelaten, lager dan je gezicht houden.
Hoogte speelt een rol bij een hapgraag kipje.
Laat ze ook geen kusje geven, zolang jij de baas niet bent...kusjes krijgen staat gelijk aan het kunnen zetten van piercings

Zet ook de kooi waarin ze zit zo laag mogelijk, bij sommige aga's heb je daar al de helft mee gewonnen.
Mijn Alphie bijv. is bovenin een volière niet te hanteren, onderin een volière stapt ie keurig op.
Of het bij jouw kippie werkt is een kwestie van uitproberen.
Wieken helpt ook heel goed bij dit soort vogels, vaak is het de enige manier om er controle over te kunnen krijgen.
En dat komt zowel voor jou als voor de vogel ten goede.
De manier waarop jij nu met haar omgaat wekt ook bij je vogel agressie op, en ook twijfels, de vogel weet niet waar ze aan toe is.
Negeren is de perfecte straf voor bijtkippies.
Als er gebeten wordt, wegzetten en niet tegen praten.
Een voorbeeld:
Hier had Blue een tijdje zo'n fase, naast de broedperiode maar blijven bijten, tot ik het spuugzat was...iedere keer als ze beet pakte ik haar op ( zonder te kijken of te praten ) en zette ik haar in de wc ( negeren, + enige plek in huis waar het schemerig was en waar ze niet kon gaan spelen, vergeet dan niet de bril dicht te doen en alles weg te halen wat schadelijk is ) nou dat vond ze echt niks...
Zette ik haar in huis op de grond, nou dat vond ze niet erg want er was altijd wel iets om mee te spelen toch of we waggelden doodleuk terug naar de kooi.
Het kan ook een ander plekje zijn hoor, als je maar oplet dat ze niet kan gaan spelen, of terug kan naar de kooi, want dat is geen straf

en na een tijdje ga je hem halen ( minuutje ) en laat je hem eerst een paar keer goed opstappen en overstappen van de ene naar de andere hand, en beloon hem ook echt! Enthousiast tegen ze praten doet wonderen.
Bij bijten weer terugzetten en weggaan en weer opnieuw beginnen.
Als je het een keer of 5 gedaan hebt, dan even stoppen, anders zit ie straks de hele dag op de wc

maar dan geen aandacht...even keihard zijn.
Na een week van stug volhouden en wegzetten, was Blue het zat en nu bijt ze gewoon niet meer.
In het begin zou ik de strijd in de kooi nog niet aangaan, leer haar eerst dat je buiten de kooi de baas bent, om het haar daarna in de kooi te leren.
En als de hormonen om de hoek kijken, laat haar dan gewoon doen,want dan win je het echt niet.