caradow ik ben het hier met je eens.
magic, ik vind het super van je dat je ze wil verwennen zodat ze zich niet vervelen, met speelgoed ed.
maar als ze er voorlopig niet uit mogen en ze ook niet tam wil maken omdat je er geen tijd voor hebt zal je de leefruimte moeten vergroten. voor het welzijn van hun beide.
ze hebben GEEN vliegruimte in deze kooi, met 1 vleugelslag zijn ze aan de andere kant, en dat is geen vliegen maar zweven of springen

mochten ze na een aantal maanden wel er uit mogen hebben ze geen conditie meer om lekker te kunnen vliegen.
daar naast zullen ze aan je wennen zo dicht bij de kooi, maar zodra je tijd hebt en een stapje verder wilt gaan, dus ze uit de kooi te doen, zal je weer van voor af aan beginnen, want nu wennen ze aan je als de persoon BUITEN mijn kooi, en dat is veilig, in de kooi is hun terrein natuurlijk, maar zodra ze dan met je in contact komen doordat je ze op je hand wil laten opstappen, of dat ze samen met jou in de kamer, dus jouw terrein, is alles voor niets geweest, want dat is iets heel anders als voor de kooi geaccepteerd worden door ze.
dit is ook de verklaring voor dat ze schrikken als jij iets in de kooi komt doen, ze wennen nu aan jou als de persoon aan de andere kant van de tralies, dat is veilig voor hun,
en als jij dan je hand er in steekt schrikken ze zich wild, omdat ze gewend zijn dat jij aan de andere kant blijft, en niet bij hun komt.
persoonlijk ben ik ook tegen wieken van parkietjes. dit om het simpele feit dat ze klein genoeg zijn dus ze genoeg ruimte hebben in een kamer om te vliegen!
en daarbij parkietjes maak je tam IN de kooi, dus wieken is er niet voor nodig om ze tam te maken omdat ze IN de kooi niet weg kunnen vliegen

ik hoop ten zeerste dat je iets doet met de bovenstaande tekst en adviezen, zowel voor je vogeltjes als voor jou plezier met hun!