Auteur Topic: Op welke leeftijd begon jullie papegaai te praten en wat zei hij/zij?  (gelezen 10053 keer)

biankie

• Gast
Op welke leeftijd begon jullie papegaai te praten en wat zei hij/zij?
« Gepost op: november 29, 2007, 14:44:38 pm »
ben erg benieuwt of daar groot verschil in zit laat het me horen.!!! :CENSgroetjes van bianca
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2010, 19:42:24 pm door Loes »

Sanco

• Gast
Re: op welk leeftijd ongeveer begon jullie papagaai te praten?en wat zegt hij of zei
« Reactie #1 Gepost op: november 29, 2007, 14:53:15 pm »
tony (grijze roodstaart) praat pas sinds 3 maanden ofzo, hij wordt in febr 2 jaar dus hij was 1,5.  het begon met hallo, en daarna doeidoei, kom maar, kom op, kom dan, tony, hoi tony, doeiiiiii, en dat in allemaal verschillende volgordes, hij maakt z'n eigen verhaal ervan!  :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: op welk leeftijd ongeveer begon jullie papagaai te praten?en wat zegt hij of zei
« Reactie #2 Gepost op: november 29, 2007, 15:47:21 pm »
Mijn aratinga's begonnen met zes maanden te praten, het begon met kom maar  :)

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #3 Gepost op: november 29, 2007, 16:17:16 pm »
Joly haar eerste woordje was kiekeboe en toen was ze 6 maanden oud

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #4 Gepost op: november 29, 2007, 16:36:31 pm »
ik heb Pepi nu voor het tweede jaar, ken haar leeftijd niet
maar spraak in begin niet en na een paar maanden zei ze als eerste..kiekeboe en hallo
of iets dat er moest op lijken
ik gok dat ze een jaartje of vier/vijf moet zijn

TWEETY

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 29, 2007, 17:02:32 pm »
tweety was nog maar een paar maanden en ze zei koek en tweede was koek is op  ;D

Offline baloutje

• Aangepikt eitje
« Reactie #6 Gepost op: november 29, 2007, 20:06:27 pm »
ballou was ong 7 maanden toen ze hoi zei nu heeft ze een grotere woordenschat en is ze 19 maanden
shaggy zegt sinds kort koppiekrauw en hoi en is 13 maanden
binkey het roseetje zeg hoi inkey hee en papa en is 32 weken (vlote jongen  :))

kokosnoot

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: november 29, 2007, 22:18:04 pm »
mijn Poekie is een "snelle jelle" en zei zijn naam al met 13 weken  :thumsup:
is nu 5 mnd en klept de oren van me kop  ;D

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #8 Gepost op: november 30, 2007, 19:31:01 pm »
Mr Darcy, een edelman, zei met 7 maanden voor het eerst hallo, daarna groeiede zijn woordenschat snel.

biankie

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 01, 2007, 12:27:12 pm »
erg leuk dat er zo veel verschil in zit kwa leeftijd! :a036:

biankie

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 01, 2007, 12:29:43 pm »
Ik heb zelf een grijzeroodstaart van bijna 15weken oud en ben benieuwd wanneer hij wat gaat zeggen maar ik heb erg veel gedult hoor!!hoor van zelf wel.lees in de reactie dat het erg verschillend is dus moet ik wel veel geduldt hebben  ;)

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #11 Gepost op: december 01, 2007, 12:32:43 pm »
Diesel zei met een maand of tien zn naam en kon miauwen  ;D
Toen een hele tijd rustig en met 13 maanden kwam er een heleboel bij .. koppiekrauw , kiekeboe ( in een heleboel varianten) doei , hoi , kom maar , kom dan , Coco , wat doet de poes/koe en de nodige mooie fluitjes ..
Hij is nu 17 maanden en staat alweer een tijdje stil , maar ik weet bij Diesel .. stilte voor de storm  ;D

petra-chico

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 05, 2007, 17:17:27 pm »
hoi ik heb een grijsje van bijna 3 jaar oud en hij praat nog niet zoveel hij zegt alleen zijn eigen naam chico.en koppiekrauw,kom dan,doet de telefoon na,roept papa,mama, en verder schreeuwt hij heel erg daar word ik echt gek van soms

jaantje

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 05, 2007, 18:23:04 pm »
Jacko en Appie heb ik niet van kleins af aan.
Poekie wel en die begon met haar eerste woordje toen ze 20 weken was,kiekeboe

kokosnoot

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 05, 2007, 18:24:57 pm »
nog een Poekie op het form  :thumsup: met de mijne tel ik er al 3  :)