Auteur Topic: dringend advies gevraagd over burenoverlast  (gelezen 16607 keer)

bokito

• Gast
Re: dringend advies gevraagd over burenoverlast
« Reactie #75 Gepost op: januari 18, 2008, 17:58:10 pm »
 :-*
Gefeliciteerd, Nou maar hopen dat hij genoeg aandacht heeft gekregen...Procederen kost een hoop geld
Hij moet zelfs meebetalen aan jouw nieuwe plafond!!..en jij aan zijn oordopjes/koptelefoon... een aardig prijsverschil lijkt mij.
Een aardige rechter...dat wel, want om eerlijk te zijn, zou het op de parkieten-verordening wel eens mis hebben kunnen lopen/

De achterliggende gedachten in het contrakt :-[geen parkieten, is, lijkt mij, uitsluitend gebaseerd op geluidsoverlast (en niet op andere zaken specifiek parkieten betreffende).
Daarom zal de appel/peer theorie (papegaai/parkiet) in een (eventueel) hoger beroep kunnen stranden.
Je bent er nu mooi vanaf gekomen,
Hoe is het eigenlijk met de geluidsproduktie, wanneer jij niet thuis bent?

Notjes

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: januari 18, 2008, 18:18:10 pm »
 :thumsup: geweldig,proficiat

Wij hebben de buren geinformeerd of het ok was om op het geluid van aga's te luisteren,want deze maken véél kabaal en als ze dan buiten zitten  ::) .Zijn dan al gelijk begonnen met de voiliere in aanbouw  :).Ze vonden dit allemaal oké,ja je hebt altijd rare buren er moet altijd enen tussen zitten dat tegendraads is... :-X

kokosnoot

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: januari 18, 2008, 18:57:31 pm »
joepieeeeeeeee  :thumsup: geweldig!
dat is nog eens schappelijk, ik ben echt blij voor je, zal ook zeker een enorme opluchting zijn voor je  :a036:

i.p.v. oordopjes kan je altijd nog een emmer cement voor hem kopen, heeft hij voorlopig genoeg voor in zijn oren  :)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #78 Gepost op: januari 18, 2008, 19:03:24 pm »
van harte mich!! :-* super!!
gelukkig zorgen om niets! en het recht heeft zege gevierd :yahoo:

stomme buurman :P

arnootje

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: januari 18, 2008, 19:20:57 pm »
Geweldig, en hier zullen  meer mensen baat bij hebben.

Ben wel heel benieuwd ofdat er dus ooit ook daadwerkelijk een nieuw plafond gaat komen. Want ik denk persoonlijk dat dat de buurman niet waard zal zijn. Als ie er echt last van heeft zal ie heus wel meebetalen.

Gefeliciteerd :a036:

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #80 Gepost op: januari 18, 2008, 19:44:03 pm »
Geweldig nieuws :thumsup:
Komt jouw buurman van een koude kermis terug hahaha. Die had vaste een andere uitslag verwacht

giggles

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: januari 18, 2008, 20:50:00 pm »
Hé wat een goed nieuws zeg  :a036:

Wat een begripvolle rechter. Waarschijnlijk had de rechter al na 5 minuten in het snotje wat voor een soort mens jou buurman is.
Gelukkig een rechter met mensenkennis  :)

Gefeliciteerd met de positieve uitspraak zeg  :-*

micheline

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: januari 18, 2008, 20:59:19 pm »
Leuk dat jullie allen zo meeleven, maar jullie begrijen hier natuurlijk best wat het allemaal inhoudt om je vogel eventueel te verliezen. Wat ik nog niet gezegd heb is dat de rechter zijn zoon of dochter ook een grijze had. Nou dat was even pech voor de buurman natuurlijk.
Wat betreft het parkieten verbod is het inderdaad zo dat dit meer beoogt om het geluid te beperken dan om wel papegaaien toe te laten. Hier zou ik dus in hoger beroep inderdaad nog kunnen stranden. Er is nog een hoger beroep mogelijk maar dat kost een fortuin en de verliezer betaalt zelfs een deel van de advocaat van de tegenpartij. Mijn buurman opperde wel even dat hij toch nog een echt proces zal starten, maar als hij slim is doet hij dat niet. Voorlopig ben ik opgelucht maar ik hou toch nog rekening met het feit dat er nog een vervolg kan komen. Enfin, voorlopig kon het niet beter aflopen dan het nu verlopen is.

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #83 Gepost op: januari 18, 2008, 21:03:23 pm »
 :o Dus je zit nog in een onzekere periode  :(

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #84 Gepost op: januari 18, 2008, 21:06:17 pm »
De sukkel heeft geen poot om op te staan,
geld heeft ie nog minder om dat te betalen,

logica : als ie geld had, had ie allang isolatie gelegd  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #85 Gepost op: januari 18, 2008, 22:47:35 pm »
 :a036: :a036: :a036:  bravo micheline, én voor je geduld en het winnen van de zaak én voor je coco

secret je kan miss aan patje van sandra vragen om de isolatie te doen, vriendenprijsje maar dan niet voor de buurman   ;)

TWEETY

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: januari 19, 2008, 09:16:16 am »
:a036: :a036: :a036:  bravo micheline, én voor je geduld en het winnen van de zaak én voor je coco

secret je kan miss aan patje van sandra vragen om de isolatie te doen, vriendenprijsje maar dan niet voor de buurman   ;)

:) :)  je hebt mijn nr hè micheline  ;)
leuke afloop van deze vervelende zaak trouwens  :thumsup:

micheline

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: januari 19, 2008, 09:58:20 am »
voorlopig hou ik het bij opvragen van offertes, en max 2. Ik ben niet van plan direct een plaatsing te doen want dat kosten hopen geld, heb reeds telefonisch bij iemand geïnformeerd en hij sprak over 150 euro per vierkante meter, dus dat loopt aardig op. Trouwens dat geeft geen garantie dat buurman ophoudt. Hoe meer ik hem inwillig hoe hoger zijn eisen zullen gaan denk ik. De boodschap van de rechter was volgens mij duidelijk dus laat ik het er voorlopig bij. Trouwens isoleren is niet zo simpel. Gelulid gaat via trillingen ook langs muren, langs verwarmingsbuizen die doorlopen van het ene naar het andere appartement enz... dus daar begin ik niet aan. Tenslotte is er ook niet bewezen dat coco zo veel lawaai zou maken. Ik wacht dus af en denk nog wat verder na. Zeker niet impulsief of uit angst direct 5000 euro uitgeven aan isolatie. Blij dat die rechter blijkbaar een dierenvriend was, en zoals ik al zei zijn zoon of dochter had ook een grijze roodstaart.

cosch

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: januari 19, 2008, 10:12:31 am »
Dan zal hij ook vast wel weten dat het wel mee zal vallen met het geluid.

Ik denk dat het allemaal wel met een sisser zal aflopen. Je buurman zal ook liever geen 2500 euro neertellen voor het isoleren van JOUW woning!  :)

Misschien dat hij komt en zegt toch graag een koptelefoon te willen!  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #89 Gepost op: januari 19, 2008, 10:14:14 am »
Ja, ik zou ook voor de koptelefoon gaan!! ;)