Auteur Topic: parkiet kopen bij winkel/kweker?  (gelezen 13039 keer)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: parkiet kopen bij winkel/kweker?
« Reactie #30 Gepost op: december 02, 2007, 14:41:15 pm »
vlakbij eindhoven  ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #31 Gepost op: december 02, 2007, 14:44:25 pm »
Waar ligt Uden ?  :-[

Uden ligt tussen Nijmegen en Oss.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #32 Gepost op: december 02, 2007, 14:47:16 pm »
Uden ligt tussen Nijmegen en Oss.

Ongeveer 16km vanaf Oss

ferret

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: december 02, 2007, 15:30:44 pm »
weet jij toevallig een goeie kweker in de buurt van Uden?

Vogelvereniging Avicultura
Mandolinestraat 18
5402 CZ  Uden

Ik denk dat je hier wel eea kan navragen.

Op dit moment zouden er mensen van de vereniging op het volgende adres aanwezig moeten zijn ivm een tentoonstelling.
Gemeenschapshuis De Schakel, Reestraat 49, Volkel.
Ik denk dat ze nu bezig zijn met uitkooien.
« Laatst bewerkt op: december 02, 2007, 15:32:43 pm door ferret »

Magic34

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: december 02, 2007, 17:45:07 pm »
hartstikke bedankt :D

Magic34

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: april 14, 2008, 19:54:20 pm »
Vogelvereniging Avicultura
Mandolinestraat 18
5402 CZ  Uden

Ik denk dat je hier wel eea kan navragen.

Op dit moment zouden er mensen van de vereniging op het volgende adres aanwezig moeten zijn ivm een tentoonstelling.
Gemeenschapshuis De Schakel, Reestraat 49, Volkel.
Ik denk dat ze nu bezig zijn met uitkooien.

Ik heb nagevraagd, maar ze kweken kanaries en geen grasparkieten.

Dilemmy

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: mei 21, 2008, 23:20:32 pm »
Ik koop zelf ook veel liever bij een kweker omdat je vaak al aan de hokken kunt zien of ze echt ranzig zijn of gewoon beetje vies en je ziet sneller of ze bijv. bloedluis hebben. Tenminste als de kweker broedkooien heeft; niet alle kwekers hebben die.
Ik heb zelf wel een aantal vogels bij een winkel vandaan, maar deze winkelier ken ik heel goed en hij zorgt goed voor zijn dieren; heeft er niet veel en wil graag ook via mij parkietjes kopen.
Ikzelf kweek grasparkietjes en catharina parkieten en ben een echte hobbykweker. De gezondheid van m'n dieren gaat voor. En ik maak ze al een beetje tam zodra ze veertjes krijgen dus zijn ze ook niet bang voor mensen handen. En ze gaan bij mij pas weg als ze zelfstandig kunnen eten wat natuurlijk erg belangrijk is.

weet jij toevallig een goeie kweker in de buurt van Uden?
Hopelijk vind je een goede kweker in de buurt van Uden.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #37 Gepost op: mei 21, 2008, 23:34:27 pm »
Bij mij komen ze alle 4 bij een dierenwinkel vandaan, 3 verschillende winkels. Bij de eerste had ik er weinig tot geen verstand van, maar met een beetje gezond verstand zie je toch wel of een vogel gezond is of niet. Lette daar na aankoop van de eerste (die overigens gewoon gezond is) erg goed op, zag er genoeg die er niet goed bij zaten, schurftmijt en wondjes enzo... Het is jammer dat sommige winkels er gewoon de tijd niet voor hebben om een winkel te runnen en ook genoeg aandacht voor de vogels te hebben om de gewonden op te merken om ze er uit te halen...
Maar al mn grasjes doen het gewoon goed  :thumsup: de oudste heb ik nu 10 maanden! (al weet ik van geen van allen de leeftijd, de eerste 3 waren al volwassen, de laatste zal niet lang uit het blok zijn geweest) Als 2e had ik een grasje bij een particulier vandaan, heel lief beestje, goede verzorging voor alle parkieten, maar die heb ik helaas maar een paar maandjes mogen hebben... Het is nooit een garantie dat je een parkiet lang gaat hebben als je die bij een kweker of een winkel koopt... Het is alleen gewoon leuk om bij een kweker langs te gaan (A) Was met de kanarie van mn vriend ook, super om de volière en broedruimte te zien, al waren we helaas savonds...

Maar mijn mening is dat als je goed oog hebt voor hoe een parkiet er bij  hoort te zitten, je ze best bij een winkel kunt kopen, maar een kweker kan je vaak gewoon wat meer over de achtergrond vertellen, zeker interessant als je zelf ook kweker bent. Dit geldt alleen denk ik niet voor de parkieten/gaaien die een gezondheidstest moeten ondergaan... heb laatst het topic over 4-animals gelezen ;)