He getsie Miekje, ik lees dit nu pas...legnood is zo'n ellendig iets he

Ik heb net gelezen over een hormoonspuit zodat ze geen eitjes meer leggen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik heb daar ervaring mee. Mijn Pino kan sinds 2 jaar geen eitjes meer aanmaken van binnen, geen idee hoe dat komt.
Ze wil wel, maar in plaats van eitjes, loopt haar buik vol met vocht en goedaardige gezwellen, wat tegen haar longen gaat drukken en ze krijgt het daardoor superbenauwd.
In overleg met Bastiaansen hebben we daarom gekozen voor zo'n injectie en het helpt bij Pino goed.
Ook heeft een vriendin van mij met een aga ook een keer een injectie gehaald omdat deze vogel ook ongelofelijk verzwakt was door het vele leggen. Deze vogel kon daardoor mooi aansterken.
Dus om de injectie zomaar iedere keer te geven is geen goed idee, maar in geval van levensbedreiging zeker wel.
Pino moet zolang ze leeft die injecties krijgen, maar een vogel die moet aansterken denk ik niet.
Pino kreeg eerst een volle injectie, maar werd hier heel suf van. Nu heeft ze de laatste 2 keer een halve injectie gehad en bleef vol leven en energie.
Het is even uitzoeken hoe en wat precies.
Je kan altijd bellen naar Bastiaansen (
www.dierenkliniekdebaronie.nl ) voor de informatie die je nodig hebt en dit doorgeven aan je eigen VA natuurlijk.